"It's a-me, Mario! Give me your moniez!"

Robot
"It's a-me, Mario! Give me your moniez!"

Nintendo hymlar inte längre – se den senaste New Super Mario Bros. 2-rullen i FZ:s filmarkiv!

#new-super-mario-bros-2, #nintendo


Medlem
"It's a-me, Mario! Give me your moniez!"

HAHA Dat rubrik ^^

gnu
Medlem

kanske dags att komma på nån ny maskot

Medlem

Skrämmande rubrik, trodde de rörde sig om att Mario blivit free to play eller liknande

/ LordDaimos

Medlem

Ser ju ut som vilket annat 2D mario som helst eller har jag missat något?

Cane:
Ja, precis som alla 3D-FPS ser likadana ut?

Medlem

Nä nu vet jag inte vad jag ska tro, har en känsla av att nintendo lämnar sina glansdagar (igen).

Medlem

New Super Mario Bros var ju rätt underhållande och det här ser inte så illa ut heller, med ett undantag...


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Mitt mario äventyr slutade med super nintendo


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Om detta är djuplodande kritik kring det moderna konsumtionssamhället från Nintendos sida...

Man kan ju alltid hoppas, det vore iaf uppfriskande

Moderator | Testpilot
Skrivet av Cane:

Ser ju ut som vilket annat 2D mario som helst eller har jag missat något?

Utseendemässigt: Ja.
Grunden i hur det spelas: Ja.

Men det är ändå mycket nytt i det för att det ska vara något värt att köpa. Har länge funderat på ett Mario spel i samma stuk själv så det här kan bli kul.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hyfsat meta om spelkaraktären Mario, en av Japans stora kommersiella exportsuccéer, plötsligt skulle börja kommentera dagens konsumtionssamhälle. Prinsessan (representerar Grekland?) rövas bort av Koopa som i sin tur är ond bankdirektör.

Medlem

När man ändå samlar guldmynt så vore det väl passande om Nintendo bytte ut alla goombas till små representationer av konsumenterna.

Starboy83:
Haha! Tack för dagens bästa inlägg

"It's a-me, Mario! Give me your moniez!"

I HAVE! For like twentyseven years now!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar