EA: Medal of Honor och Battlefield måste särskilja sig

Robot
EA: Medal of Honor och Battlefield måste särskilja sig

EA vill att målgrupperna för deras två shooter-serier ska vara olika. Medal of Honor ska vara något autentiskt medan Battlefield ska... Ja, något annat.

#battlefield-4, #medal-of-honor-warfighter


Medlem
EA: Medal of Honor och Battlefield måste särskilja sig

Om de vill särskilja spelen kanske de inte ska låta DICE utveckla multiplayer-delen till Medal of Honor

Inaktiv

MoHCoDBF 456?
"innovativt nyskapande gameplay"?

Medlem

Lär behöva anställa nån med insikt om beteende och speltaktik och inte sälja ut sig till EA helt.

MOH beta, sög.

Inaktiv

Var tror du att båda serierna är om säg.... fyra år?

I graven!

Medlem

Om det är en stor (lagom) skillnad mellan dom så ser jag inget problem med det. Bara dom inte försöker mjölka ur spelen i smyg genom att ha olika namn på spelen, men göra dom i princip likadana.

Medlem

Sedan kör de premium på båda dessa och det kommer bli $$.
Måste kännas bra att för dem att folk är dumma nog betala för premium och säkerligen skulle betalat premium för båda två.

Medlem

EA kommer köra båda ner i graven.

Skrivet av Lolflakes:

Om de vill särskilja spelen kanske de inte ska låta DICE utveckla multiplayer-delen till Medal of Honor

Jag har för mig att DICE inte skulle göra mp denna gången.

on topic: jag hoppas innerligen att battlefield inte går mer mot cod, sen så är inte MOH mer realistiskt, bara mer autentiskt(dvs inte realistisk)

Medlem

Om det ska särskilja sig så kanske man inte ska skicka med en beta invite till BF4 med MoH

Medlem

MoH ska vara en ren CoD klon, medan Bf för att vara unik tillåts ha ett fåtal fordon som belönas de spelare som får killstreaks. Bf ska också ha snyggare grafik då det är avgörande, samt att Bf ska ha beta til MoH och tvärt om, väsentlig skillnad ^^

Medlem

Medal of Honor lär ju vara som CoD fast bättre grafik medan Battlefield är ja....Battlefield

Spelar mycket hellre medal of honor än CoD iaf. Hade väldigt skoj i senaste MoH spelet iaf.

Medlem

Det här är CoD-serien fast halvdant förklädd.
Nåväl åtminstone fungerar mitt CoD2 fortfarande

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Om de vill särskilja spelen kanske de inte ska låta DICE utveckla multiplayer-delen till Medal of Honor

DICE kommer inte att utveckla MP delen för MoH Warfighter.
Och MP delen för MoH 2010 var rushat pga att DICE var i full gång med utvecklingen av BF3, och de resulterade i ett ganska mediokert resultat för spelet. Personligen gillade jag MoH 2010 till vis del och hoppas på att dom gör bra ifrån sej nu med Warfighter. Dock är jag väldigt trött på modern shooters och vill ha tillbaka WWII shooters

Medlem

Ja, för det är sån stor skillnad mellan Moh och Bf nu för tiden!

Sätt ena serien i en annan tidsålder så blir det lite skillnad på dom i alla fall.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Om de vill särskilja spelen kanske de inte ska låta DICE utveckla multiplayer-delen till Medal of Honor

Dom gör inte det i den här!

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Om de vill särskilja spelen kanske de inte ska låta DICE utveckla multiplayer-delen till Medal of Honor

Dice utvecklade multiplayern till orginalet och som jag minns så sög resultatet. Dice ska hålla sig till Battlefield istället för trånga Cod shooters så blir resultatet bra...oftast...när EA inte förstör


signatur

Game long and prosper

Medlem

MOH skall vara en kossa och BF skall vara en gett, men både ska mjölkas ordentligt.

Medlem
Skrivet av PsyX:

MOH skall vara en kossa och BF skall vara en gett, men både ska mjölkas ordentligt.

Mjölka mjölka!

Medlem

BF borde gå tillbaka till sina rötter, och gjöra allt större o mer epic. Ubåtar slagskeep, mm. Sherman pz4 och tigrar, pershing=) och ennu en gång mm=). Inget bf är perfect utan våra FLYGPLAN några tunga o meddeltunga bombare B-17 t.ex=P, och vem kan leva utan dom vackraste planen som flygit våran himmel: Bf 109, spitfire, Mustang^^

Medlem

Vem fan bryr sig? Det är ändå bara 4-5 timmars gameplay och sen delete efter att man kört igenom SP på bägge spelen.

Fattigt. Spela ARMA istället.

Medlem
Skrivet av Friberg:

EA kommer köra båda ner i graven.

Ja tack. Skulle verkligen inte ha något emot det. Ser gärna EAs guldgossar dö.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Friberg:

EA kommer köra båda ner i graven.

Ja tack. Ser gärna EAs guldgossar dö. Ser heldre att dem dör med värdighet än att dem lever i sin egna skugga.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

De skulle börja med att fråga EA's räknenissarna om de får göra ett bra spel eller ska de ännu en gång köra med återanvänd kod o bara mjölka....


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Battlefield 8.5 kommer ut, och Medal of Honor: Warfighter 4: The War Fight

Nått i den stilen

Inaktiv

Enbart stora banor till Battlefield och klaustrofob-banor i MoH, Tada, så var det löst!

Inaktiv

Så mycket ignoranta personer här på forumet. DICE kommer inte att utveckla MOH i fortsättningen. Endast spelmotorn.

1
Skriv svar