Ouya-utvecklarna söker efter ytterligare finansiering

Medlem
Skrivet av cm0s:

Tegra 3, som är chippet som Oyua använder, är ju snäppet sämre på grafik än vad A5X som sitter i iPhone är. Det är lite oroväckande att backers förväntar sig Arma 2/DayZ, Battlefield och liknande spel till konsolen. Dessa förväntningar, som är allt för höga i mitt tycke, kommer antagligen göra att OYUA floppar.

A5X chippet i iPhone är som telefonen i sig, värdelös och saknar stöd stöd. Anledningen till Tegra 3 är garanterat att den är stark och lättare att utveckla till. Se Sonys Cell processor, den är lätt överlägsen i sin klass.. men svår att utveckla till.

Medlem

Med miljonbelopp över det satta målet så bör de kunna trycka ned lite bättre hårdvara så att man slipper den stundande laggfesten. Jag syftar givetvis inte på att dra ned trippla GTX 680 och SB-E-cpu, men i alla fall i nivå med dagens mobiltelefoner (snarare än gårdagens).

Personligen tror jag dock att en stor del av de extra pengarna dessvärre går till utvecklarnas bonusar.

Medlem
Skrivet av Xifarian:
Skrivet av cm0s:

Tegra 3, som är chippet som Oyua använder, är ju snäppet sämre på grafik än vad A5X som sitter i iPhone är. Det är lite oroväckande att backers förväntar sig Arma 2/DayZ, Battlefield och liknande spel till konsolen. Dessa förväntningar, som är allt för höga i mitt tycke, kommer antagligen göra att OYUA floppar.

A5X chippet i iPhone är som telefonen i sig, värdelös och saknar stöd stöd. Anledningen till Tegra 3 är garanterat att den är stark och lättare att utveckla till. Se Sonys Cell processor, den är lätt överlägsen i sin klass.. men svår att utveckla till.

Med över en halv miljon appar och ett tredjepartsstöd hästlängder framför Android så skulle jag knappast påstå att A5x saknar stöd, tvärt om så används den i en betydligt större plattform än vad Android-lurarna kan skylta med.

Medlem
Skrivet av Parzec:

Jag tycker faktiskt inte att det är logiskt om man inte räknar med den här nyheten. I texten jag citerade står det ju att "allt vi behöver är eran hjälp att färdigställa" mer eller mindre.

Skrivet av kabex:

Det är ett ganska logiskt antagande om man adderar nyheten med texten du citerade.

Skrivet av Parzec:

Var den här informationen tillgänglig när kickstarter'n började ?

Nej, men nu i efterhand låter det logiskt.

Skrivet av Grumbledock:

Kanske inte välgörenhet, men långt från en riktig investering gjord av en investerare. I bästa fall får du produkten när den släpps (om), du får dock inte valuta för dina pengar då du inte får tillbaka någon vinst, inga aktier eller ens ett ekonomiskt värde vid en högre investering (ingame prylar räknas ej).

Med den logiken får man ALDRIG valuta för pengarna när man köper något. För det är precis det folk har gjort, betalat för att få en OUYA. Ingen förväntar sig något annat(förutom pessimister).

Skrivet av Grumbledock:

Om du blir blåst så blir du blåst, de flesta projekten har än så länge varit snabba på att dra in pengar, men väldigt sega på att börja producera/göra något för dem. Det jag menar främst är att du inte har någon säkerhet i längden, "utvecklingkostnader" kan "råka" äta upp allt, men framförallt att du inte får avkastning eller ens pengarna tillbaka i slutenden. Därför är det inte en fullvärdig investering, det är snarare välgörenhet då du ger bort pengar till okända och hoppas de gör något bra med dem (men mindre mellanhänder än röda korset, och klart mer egoistiska syften) ^^
Varken investering eller välgörenhet då, ett mellanting.

Välgörenhet handlar ju om just det, att "göra väl" för andra människor. Det är inte det man gör på Kickstarter. Det är inte heller någon som förväntar sig att de ska tjäna pengar på det här.(Utom Fuseproject då).

Vad gäller OUYA så håller jag fast vid vad jag sa innan: Hårdvaran är inga konstigheter, och de har i princip gjort klart designen, bara smådetaljer så som olika symboler på handkontrollens färgknappar som ska implementeras. Mjukvaran är inte heller något speciellt egentligen, Android med en OUYA-app/skal. Det är knappast svårt att hitta Androidutvecklare.

Skrivet av kebbe:

Med miljonbelopp över det satta målet så bör de kunna trycka ned lite bättre hårdvara så att man slipper den stundande laggfesten. Jag syftar givetvis inte på att dra ned trippla GTX 680 och SB-E-cpu, men i alla fall i nivå med dagens mobiltelefoner (snarare än gårdagens).

Personligen tror jag dock att en stor del av de extra pengarna dessvärre går till utvecklarnas bonusar.

De har ju dragit ihop så mycket pengar för att folk har beställt så många enheter, så de kommer ju inte kunna trippla prestandan direkt. Yves Béhar har ju tidigare gjort Jawbone och Jambox, så jag tror han vet ganska ungefär hur mycket varje OUYA kommer att kosta inklusive allt.

Inaktiv

Väntade mig denna nyheten. Priset de satt nu på enheten, 100 $, är på tok för lågt för att täcka komponenterna, chassi, kontroll och FOU.

Sedan har de bara 38 000 backers. Det är inte mycket för att hålla liv i en spelplattform och för att motivera utvecklare att göra spel till plattformen.

Jag tror inte att det här kommer sluta väl, men jag hoppas att jag har fel.

Medlem
Skrivet av kabex:

Med den logiken får man ALDRIG valuta för pengarna när man köper något. För det är precis det folk har gjort, betalat för att få en OUYA. Ingen förväntar sig något annat(förutom pessimister).

Skillnaden är ju att du har skänkt dina pengar för att backa upp ett projekt, att du blivit lovad en konsol för det är ingen garanti, pengarna är fortfarande skänkta och det kommer bli svårt att få tillbaka dom om något skulle faila.

Jämfört med om den hade gått att förbeställa på ex Webhallen, då får du ju pengarna tillbaka om det inte dyker upp någon produkt.

Medlem

Mobilspel på TVn, ganska ointressant för egen del.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Xifarian:
Skrivet av cm0s:

Tegra 3, som är chippet som Oyua använder, är ju snäppet sämre på grafik än vad A5X som sitter i iPhone är. Det är lite oroväckande att backers förväntar sig Arma 2/DayZ, Battlefield och liknande spel till konsolen. Dessa förväntningar, som är allt för höga i mitt tycke, kommer antagligen göra att OYUA floppar.

A5X chippet i iPhone är som telefonen i sig, värdelös och saknar stöd stöd. Anledningen till Tegra 3 är garanterat att den är stark och lättare att utveckla till. Se Sonys Cell processor, den är lätt överlägsen i sin klass.. men svår att utveckla till.

Med över en halv miljon appar och ett tredjepartsstöd hästlängder framför Android så skulle jag knappast påstå att A5x saknar stöd, tvärt om så används den i en betydligt större plattform än vad Android-lurarna kan skylta med.

Utanför iOS så saknar den stöd, inte så konstigt dock.

Medlem
Skrivet av Xifarian:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Xifarian:
Skrivet av cm0s:

Tegra 3, som är chippet som Oyua använder, är ju snäppet sämre på grafik än vad A5X som sitter i iPhone är. Det är lite oroväckande att backers förväntar sig Arma 2/DayZ, Battlefield och liknande spel till konsolen. Dessa förväntningar, som är allt för höga i mitt tycke, kommer antagligen göra att OYUA floppar.

A5X chippet i iPhone är som telefonen i sig, värdelös och saknar stöd stöd. Anledningen till Tegra 3 är garanterat att den är stark och lättare att utveckla till. Se Sonys Cell processor, den är lätt överlägsen i sin klass.. men svår att utveckla till.

Med över en halv miljon appar och ett tredjepartsstöd hästlängder framför Android så skulle jag knappast påstå att A5x saknar stöd, tvärt om så används den i en betydligt större plattform än vad Android-lurarna kan skylta med.

Utanför iOS så saknar den stöd, inte så konstigt dock.

Medlem
Skrivet av Xifarian:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Xifarian:
Skrivet av cm0s:

Tegra 3, som är chippet som Oyua använder, är ju snäppet sämre på grafik än vad A5X som sitter i iPhone är. Det är lite oroväckande att backers förväntar sig Arma 2/DayZ, Battlefield och liknande spel till konsolen. Dessa förväntningar, som är allt för höga i mitt tycke, kommer antagligen göra att OYUA floppar.

A5X chippet i iPhone är som telefonen i sig, värdelös och saknar stöd stöd. Anledningen till Tegra 3 är garanterat att den är stark och lättare att utveckla till. Se Sonys Cell processor, den är lätt överlägsen i sin klass.. men svår att utveckla till.

Med över en halv miljon appar och ett tredjepartsstöd hästlängder framför Android så skulle jag knappast påstå att A5x saknar stöd, tvärt om så används den i en betydligt större plattform än vad Android-lurarna kan skylta med.

Utanför iOS så saknar den stöd, inte så konstigt dock.

Det är pga att utanför IOS så finns det varken A5 eller A5X då dom kretsarna är tillverkade av Apple och kommer aldrig att finnas i något annat än Apples produkter. Men innanför A5X så sitter samma sorts hårdvara som finns i PS Vita, och är därför betydligt närmre spelbranschen än vad Tegra 3 är som inte finns i någon spelenhet än så länge.

12
Skriv svar