Gollum vs. Gandalf i Guardians of Middle-Earth

Robot
Gollum vs. Gandalf i Guardians of Middle-Earth

Utgår man från böckerna skulle inte det lilla kräket Gollum ha en chans mot Gandalf, men i MOBA-liret Guardians of Middle-Earth tar de sig vissa friheter...

#guardians-of-middle-earth


Medlem
Gollum vs. Gandalf i Guardians of Middle-Earth

ser nice ut


signatur

Jag ska göra kaoz med han!

Medlem

Ja gu' va' overkligt!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

overkligt som tex sauron, griffons, alver, hobbits, trollkarlar.. osv ? lr tänkte du på moba bara.

Medlem
Skrivet av Robbyh:

overkligt som tex sauron, griffons, alver, hobbits, trollkarlar.. osv ? ...

Du beskrev just varför jag skämtade om att det var overkligt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hahahahaha! xD

Jag menar, vi ska inte gå in på "realism" egentligen, det är ju en fantasivärld ändå,men still...inom ramen av den realitet de lever i, så är det ju helt befängt att Gollum skulle kunna ens såra en Maiar som Gandalf. Gandalf, som egenhändigt besegrade Durins Bane!

Men såklart ska man inte resonera så egentligen. Det är ju ett spel trots allt. Balansering och gameplay före autencitet, alltid!

Moderator | Testpilot

Faktum att säga verkar det där smått kul.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

det här skulle ju vara riktigt roligt om ena laget är gandalf och alla dom där goda, och det andra laget är elakingar

Ganska kul att gullum skulle kunna döda Gandalf
Han kunde ju inte ens slåss mot Samwise i filmen..

Medlem
Moderator | Testpilot
Skrivet av Msiden:

det här skulle ju vara riktigt roligt om ena laget är gandalf och alla dom där goda, och det andra laget är elakingar

Ganska kul att gullum skulle kunna döda Gandalf
Han kunde ju inte ens slåss mot Samwise i filmen..

Skulle vilja se Gollum spöa Sauron och ta ringen..


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fireworks? Seriously?

Ser faktiskt helt okej ut, kommer att prova det i alla fall.

Medlem

Undrar om Tom Bombadil är med... Hade deras krafter varit skalenliga hade det ju varit race till att välja honom... x)
Undrar också varför alla LotR-släpp är baserade på skådespelarnas utseenden i filmen, hade inte sagt nej till en egen tolkning av bokens beskrivningar.

Medlem
Skrivet av Biggles:

Jag menar, vi ska inte gå in på "realism" egentligen, det är ju en fantasivärld ändå,men still...

Jo precis, det är det som jag försökt förklara ett par gånger.

En del menar "vaddå realism, det är ju fantasy" ungefär som om det inte kan finnas realistiska inslag vara för att det är alver och troll med.

Ett realistiskt fantasyspel kan vara att man dör av en pil i bröstet eller att ramla ned för ett stup och inte tar hur mycket stryk som helst.

För att ett spel skall vara bra, vilket såklart är min personliga åsikt, så bör det finnas en balans mellan realism och "åtgärder som främjar gameplay och balansen mellan de spelbara raserna/klasserna".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det är alltid svårt att använda ord som "realism" då det är något diffust vad som menas i spel. Det krävs alltid en förklaring.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Sheep:

Undrar om Tom Bombadil är med... Hade deras krafter varit skalenliga hade det ju varit race till att välja honom... x)
Undrar också varför alla LotR-släpp är baserade på skådespelarnas utseenden i filmen, hade inte sagt nej till en egen tolkning av bokens beskrivningar.

Det kan beror på att de endast har köpt rättigheterna att skapa material baserat på LOTR-filmerna och inte Tolkiens böcker.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Undrar om Gandalf är lika OP som han var i BFME?

Inaktiv
Skrivet av Sebovich:

Undrar om Gandalf är lika OP som han var i BFME?

Tror inte det! Själv älskade man dvärgarnas hjältar mera. Dör aldrig och tål mycket skada! Sega som satan dock..

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Sebovich:

Undrar om Gandalf är lika OP som han var i BFME?

Tror inte det! Själv älskade man dvärgarnas hjältar mera. Dör aldrig och tål mycket skada! Sega som satan dock..

Jaa I BFME 2 så var han rätt ok ändå, i ettan så kunde han ju ödelägga hela armeér ensam utan större problem!

Medlem
Skrivet av Sebovich:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Sebovich:

Undrar om Gandalf är lika OP som han var i BFME?

Tror inte det! Själv älskade man dvärgarnas hjältar mera. Dör aldrig och tål mycket skada! Sega som satan dock..

Jaa I BFME 2 så var han rätt ok ändå, i ettan så kunde han ju ödelägga hela armeér ensam utan större problem!

I bfme2, visst var det Theodens osårbarhet som var op?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Sebovich:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Sebovich:

Undrar om Gandalf är lika OP som han var i BFME?

Tror inte det! Själv älskade man dvärgarnas hjältar mera. Dör aldrig och tål mycket skada! Sega som satan dock..

Jaa I BFME 2 så var han rätt ok ändå, i ettan så kunde han ju ödelägga hela armeér ensam utan större problem!

I bfme2, visst var det Theodens osårbarhet som var op?

Minns inte riktigt hur det var, dvärgarna däremot överlag var rätt jobbiga att ha att göra med!

1
Skriv svar