The Old Republic-producenten lämnar Bioware

Robot
The Old Republic-producenten lämnar Bioware

Star Wars-MMO:ets tapp av spelare har lett till uppsägningar och tankar om free-to-play. Nu försvinner också en av de högsta hönsen från spelstudion.

#star-wars-the-old-republic, #bioware, #ultima-online, #star-wars-galaxies-an-empire-divided, #electronic-arts


Medlem
The Old Republic-producenten lämnar Bioware

Dags att inse att det inte lönar sig att skapa WoW-kloner kanske? Hur många företag ska misslyckas innan man inser att det är ingen bra idé?


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Det är väll inte bara SWTOR Bioware har problem med nu?

Lösa rykten jag stött på säger att Bioware har problem med ekonomin och företagstrukturen. MEN detta är som jag uppfattar det bara lösa rykten på forum runt på nätet.
Hur ligger det till med Kanadensarna? Och kommer DA3 bli lidande?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Medlem

Dom gjorde Star Wars så enkelt, linjärt och tillgängligt för så många att ingen vill spela det.

Medlem

Logiken att om ett spel spel säljer bra så kommer spel som är som det sälja bra håller inte.

Medlem
Skrivet av Magroth:

Dags att inse att det inte lönar sig att skapa WoW-kloner kanske? Hur många företag ska misslyckas innan man inser att det är ingen bra idé?

Åandrasidan så har ju inte dom som sticker ut från mängden heller lyckats bra. Det är nog helt enkelt så att WoW var såpass bra vid release (plus omtyckta expansioner) att dom lyckades snappa upp dom flesta som ville spela MMORPG's. Sålänge WoW har fler än säg.. 5,6,7 miljoner spelare blir det svårt för alla andra att klara sig. Min teori!

Medlem

Kunde dem inte kopierat stridssystemet från Jedi Knights Outcast/Academy.. Det hade varit awesome, särskilt med så många spelare Lite rörigt kanske men men.

Magroth, Skyrim Online kommer också och det kommer troligtvis inte ha Skyrims combat. Det kommer troligtvis vara WoW Skyrim Edition eller liknande.

Inaktiv
Skrivet av Magroth:

Dags att inse att det inte lönar sig att skapa WoW-kloner kanske? Hur många företag ska misslyckas innan man inser att det är ingen bra idé?

Handlar väl mera om att man måste kunna göra bättre end game och ett spel som får spelarna att stanna kvar. Oftast i alla MMO förutom i Wow så blir det grind, dålig pvp, inge end game osv osv. Klart att det blir tråkigt!

Någon har inte ätit sina midi-chlorianer som han skulle.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

Ja, någon slutar. nu sjunker heller skeppet!! åhhh domedagen är här! alla utan 10 miljoner subs har misslyckats!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

ser inte ut som att det kommer till mac nångång, fan.

Skrivet av Herk:

ser inte ut som att det kommer till mac nångång, fan.

De flesta Jedis tycker priset på Mac prylar är för högt, så de avstår.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

CFW
Medlem

Som ett SP med några mmo-delar så tycker jag det funkar bra. Känns som att varje klass har en bra story att spela igenom, därför valde jag att förnya så hoppas det finns kvar ett tag till iaf.

Inaktiv

Anledningen till att jag inte orkar lira MMORPG längre är för att jag redan innan känner något i stil med "omg jag orkar verkligen inte springa omkring o lämna in en massa quests o farma items/fiender o tillverka saker hos någon "master", för att sen hitta en ny master o specca lite till".

Är detta lika dant, eller kanske ska man lira igenom gratis till lvl 15 på alla klasser iaf? Är SP delen lite som kotor?

Medlem

@Aresz Sorry, men det är illa när man spelar ett MMO som ett SP spel, då har man faktiskt mer eller mindre misslyckats, och du är inte den enda jag hör säga det. Faktum är att dom flesta jag hört som "gillar" spelet, spelar det som ett SP spel

Medlem
Skrivet av Aresz:

Anledningen till att jag inte orkar lira MMORPG längre är för att jag redan innan känner något i stil med "omg jag orkar verkligen inte springa omkring o lämna in en massa quests o farma items/fiender o tillverka saker hos någon "master", för att sen hitta en ny master o specca lite till".

Är detta lika dant, eller kanske ska man lira igenom gratis till lvl 15 på alla klasser iaf? Är SP delen lite som kotor?

SP delen är lite som kotor men med en touch av Mass Effect.

Visserligen har du fortfarande de vanliga MMO questen som du behöver spela för att kunna fortsätta med singleplayer questen (De är för lite högre lvlar än vad du skulle vara utan de andra questen) men det gör i alla fall att upplevelsen blir lite mindre linjär.

Jag skulle ge spelet ca 7/10 men det känns lite för enformigt och segt.

Det jag saknade mest i spelet var en 'Dungeon Finder' så att man kunde fortsätta med actionen snabbt och inte behövde spamma i någon timme men det är personlig åsikt.

Medlem

Sä jäfla klantigt att inte ha alien speicies i ett starwars spel.
hoppas att dom nya gubbarna införskaffar detta snarast.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Magroth:

Dags att inse att det inte lönar sig att skapa WoW-kloner kanske? Hur många företag ska misslyckas innan man inser att det är ingen bra idé?

Handlar väl mera om att man måste kunna göra bättre end game och ett spel som får spelarna att stanna kvar. Oftast i alla MMO förutom i Wow så blir det grind, dålig pvp, inge end game osv osv. Klart att det blir tråkigt!

Förutom att combat systemet är en RTS med en 3rd person hero..

Inaktiv

Var inte han med och tattuerade in SWTOR logan på sin arm som många andra på Bioware?

Måste kännas bra så här i efterhand :).

Medlem

Blir så himmla trött att alla ska klanka på SWTOR.
Spelet hade ett otroligt stämningsfullt och välgjort quest system och pvp var väldigt underhållande stundtals också.
Det största problemet var att det var så linjärt och att man tvingades spela om klasser som endgame. Men många av flashpoints var riktigt riktigt roliga. Jag säger inte att SWTOR var utan brister, men att hävda att till och med WoW idag är utan brister är ren och skär lögn.

The Secret World har nyligen lanserats med massa brister, får vi se samma rage storm här på FZ över det, NEJ. Då är de flesta tysta. Det är bara för vissa inte gillar SWTOR så ska alla andra hänga på, till och med skribenterna. Så otroligt genomskinligt, dessutom Rich Vogel har jobbat 7 år på studion och spelet är redan lanserat, det är väl inte konstigt om han vill hitta på nått annat.

Jag hade hoppats på ett Star Wars spel där man kunde leva ut sina Star Wars nördfantasier, som i Star Wars Galaxies där du kunde göra hur mycket som helst, du behövde aldrig ens använda ett vapen om du inte ville. Gå runt crafta, bygga hus och städer, tradea minerals, öppna butik, spendera timmar dekorera din stad och ditt hus, starta band, osv osv... (spelet var ju inte perfekt dock, såklart hade det sina weakpoints)

När jag började spela SWG kände jag mig som en tolvårig pojke på nytt, jag när spelade SWTOR kände jag mig behandlad som en tolvårig pojke. "Här är lightsabers! Coolt va? Force Powers! Bounty Hunters! Coolt va? Här, gå och döda saker med allt det här coola nu, så får du coola reards!".

Absolut ingenting nytt alls på himmelen, "Här har du din carbon copy character, gör dom här sakern som alla andra också gör".. Däremot är spelet en rätt ok WoW-klon som man kallar det, fast det var en 100% miss av vad jag önskade mig av ett SW MMO....

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zero303:

Sä jäfla klantigt att inte ha alien speicies i ett starwars spel.
hoppas att dom nya gubbarna införskaffar detta snarast.

Finns ju visst. Alla är ju humanoids men det är fortfarande utomjordingar/aliens.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Min favorit av WoW-klonerna är Warhammer hittils. Stabby stabby witch elf!
Awesome

Moderator | Testpilot
Skrivet av Skjuludde1:

Min favorit av WoW-klonerna är Warhammer hittils. Stabby stabby witch elf!
Awesome

Faktum att säga gillade jag det spelet också, PVP integrationen var väldigt skojj.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Inte konstigt att folk sparkas när de släpper sån skit...

Så många dumma beslut skulle aldrig kunnat gå igenom kvalitetskontrollen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dunder:

Inte konstigt att folk sparkas när de släpper sån skit...

Så många dumma beslut skulle aldrig kunnat gå igenom kvalitetskontrollen.

Nu tycker jag spelet inte är så speciellt men är det något alla features har så är det kvalite. Spelet var heller inte så överdrivet buggigt vid release som många andra (Jag tittar på dig Age of Conan).

Det känns bara som du klagar för att spelet överlag var en besvikelse, må folk tycka vad det vill man bara för att helheten var crap betyder det inte att allting är så. Nu kommer folk vilja säga det är en åsiktsak men för mig känns det ganska självklart att spelet hade kvalite från dag 1.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

En av manga som förbeställde, spelade galet mkt under min fria manad, la sedan ner för att aldrig spela igen.

Grafiska stilen är fortfarande nat jag inte kan/kunde komma över. Alla karaktärer kändes som fjantiga karikatyrer.

Sen är väl problemet att jag har spelat för manga MMOs. Spelet i sig är inte daligt det är bara det att jag redan sett och spelat samma concept för manga ganger.

Jag behöver nat nytt för att stanna längre, tänk Planetside 2 stor skillnad fran vanliga MMO mallen.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Newklear:

Inte konstigt att folk sparkas när de släpper sån skit...

Så många dumma beslut skulle aldrig kunnat gå igenom kvalitetskontrollen.

Nu tycker jag spelet inte är så speciellt men är det något alla features har så är det kvalite. Spelet var heller inte så överdrivet buggigt vid release som många andra (Jag tittar på dig Age of Conan).

Det känns bara som du klagar för att spelet överlag var en besvikelse, må folk tycka vad det vill man bara för att helheten var crap betyder det inte att allting är så. Nu kommer folk vilja säga det är en åsiktsak men för mig känns det ganska självklart att spelet hade kvalite från dag 1.

Jag kan tyvärr inte hålla med dig... Och trots att det inte var det jag syftade på, så måste jag bara påpeka att det var fullt av buggar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar