Blizzard återinför Game Limits i Diablo III

Robot
Blizzard återinför Game Limits i Diablo III

Ett försök att komma tillrätta med alla botar.

#blizzard


Medlem
Blizzard återinför Game Limits i Diablo III

Vad talar vi om här? Skapa 1 spel i minuten eller?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

hmmm.. så långe man kan köra goblin runs.
3-4 game/min borde räcka.

Medlem

Då kommer man inte åt bottarna, Xen0. Sarkoth bot runs tar c.a 15 sek om källaren är otillgänglig, 35 sek om den är uppe. Du får nog räkna med att 3-4 game/min kan man aldrig få.

Medlem

Vad sägs om att plocka bort AH istället problem solved. Sedan göra så spelet går att spela offline, så är det ännu säkrare och ger de som vill en 100% fusk fri miljö.

Medlem

Game limits har inget med föregående nyhet om 40-timmarssessionen att göra?

// edit

Skrivet av Gandir:

Vad sägs om att plocka bort AH istället problem solved. Sedan göra så spelet går att spela offline, så är det ännu säkrare och ger de som vill en 100% fusk fri miljö.

Att plocka bort AH håller jag med om, men att ha allt offline skulle nog inte vara så bra.

Bäst vore att ha det som i tvåan. Att det fanns ett offline/LAN-läge som man kunde spela lite hur som helst (många använde nog char editors där, låt dom få göra det, det är ju ändå bara offliine). Sedan ha en online-variant där det är hård koll på vad som sker.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag gillar hur de, i samma meddelande först säger att de ska ändra hela systemet för hur många games man får skapa, medans i nästan samma mening säga att de endast har ett väldigt litet antal fuskare/bottar som de måste stoppa.

Konstigt att lägga så mycket energi på så lite...
Det kan inte vara så att 50% av "spelarbasen" idag är bottar för att alla andra redan gett upp på skitet? i'd think so.

Medlem

Diablo 3 är bara DRM skadat skit ändå.

*Tar på sig brandskyddsdräkten och söker skydd inför legionen av fanbois som kommer, drägglande av ilska, för att försvara sitt spel*


signatur

I drank what?

Medlem

Jag slutade att spela Diablo2 när dom la in så man bara kunde skapa typ 6 spel på en timma..
Boss runs tog någon enstaka minut,
Kul när man vart bannad ett litet tag bara för man var snabb med att skapa nya spel...

Jag tycker blizzard ska ändra värdet på guld i stället för att tjafsa om hur många spel man kan skapa.. Gör guld värdelöst precis som det var i D2 och nästan alla BOTTAR är BORTA!!!!!!! guld är det enda dom kan farma som är riktigt värt just nu

Medlem
Skrivet av Mirage:

Diablo 3 är bara DRM skadat skit ändå.

*Tar på sig brandskyddsdräkten och söker skydd inför legionen av fanbois som kommer, drägglande av ilska, för att försvara sitt spel*

Vilka fanboys?

80% av alla spelare har redan dumpat det

Medlem
Skrivet av Msiden:

Jag slutade att spela Diablo2 när dom la in så man bara kunde skapa typ 6 spel på en timma..
Boss runs tog någon enstaka minut,
Kul när man vart bannad ett litet tag bara för man var snabb med att skapa nya spel...

Jag tycker blizzard ska ändra värdet på guld i stället för att böga sig med hur många spel man kan skapa.. Gör guld värdelöst precis som det var i D2 och nästan alla BOTTAR är BORTA!!!!!!! guld är det enda dom kan farma som är riktigt värt just nu

Ja för folk kommer ju inte sitta o botta items då eller? För det gjorde dom inte i D2?

Förstår inte riktigt hur du tänkt där.

Medlem

Låt allt guld och alla prylar vara bundet till kontot, utan möjlighet till att byta/sälja. Problem solved.

Medlem
Skrivet av Gandir:

Vad sägs om att plocka bort AH istället problem solved. Sedan göra så spelet går att spela offline, så är det ännu säkrare och ger de som vill en 100% fusk fri miljö.

tycker dom bör skapa offline mode ja !

AH ska finnas för dom som vill egentligen, bättre att ha sånna så inte p13´s köper från haxzzzo0000rDiablo3.net lr nåtsånt å blir ripped off ( < skulle heller vilja se det hända dock så lär dom sig men industrin är catered för sissies numera så> )

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Msiden:

Jag slutade att spela Diablo2 när dom la in så man bara kunde skapa typ 6 spel på en timma..
Boss runs tog någon enstaka minut,
Kul när man vart bannad ett litet tag bara för man var snabb med att skapa nya spel...

Jag tycker blizzard ska ändra värdet på guld i stället för att böga sig med hur många spel man kan skapa.. Gör guld värdelöst precis som det var i D2 och nästan alla BOTTAR är BORTA!!!!!!! guld är det enda dom kan farma som är riktigt värt just nu

Ja för folk kommer ju inte sitta o botta items då eller? För det gjorde dom inte i D2?

Förstår inte riktigt hur du tänkt där.

Det finns en sak i spelet som kallas 'Nephalem Valor' skaffa 5 buffar och du får ett extra garanterat gult item för varje grupp eliter du dödar.. Så bottare som vill ha items drar inte från ett spel på några minuter när han kan skaffa NV och farma hela acten..

Sen så är GULD det lättaste att sälja för bottar, Dom farmar 400k i timmen och vissa bottare har 100 accounts som kör på 2 olika servrar, någon tjänar 40 miljoner i timmen! Guldets värde har gått ner ganska mycket på senaste tiden men stora bottare tjänar fortfarande ganska bra på guld

Att införa game limits kommer varken att stoppa Guld eller Item farmande bottar..
Bottar scriptar bara om så dom skapar spel så ofta som limiten tillåter

Medlem
Skrivet av Robbyh:

AH ska finnas för dom som vill egentligen, bättre att ha sånna så inte p13´s köper från haxzzzo0000rDiablo3.net lr nåtsånt å blir ripped off ( < skulle heller vilja se det hända dock så lär dom sig men industrin är catered för sissies numera så> )

Jag tycker dom skulle haft en stor härlig ingame chatt i stället för auction house..
Blizzard hade kunnat ha sin auction house på nätet i stället så hade man sluppit det skitet i spelet

Medlem

Tur att man lagt ner goblin runs då för ett bra tag sedan. Detta lär inte påverka mig.

Medlem

Men utan bottar har jag ju ingen annan att spela med i public games?!?!

Inaktiv
Skrivet av Sharpless:

Låt allt guld och alla prylar vara bundet till kontot, utan möjlighet till att byta/sälja. Problem solved.

Håller med! Back to SP & LAN STÖD! <3

Medlem

Inte startat D3 på över en månad snart, så länge höll det...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Sharpless:

Låt allt guld och alla prylar vara bundet till kontot, utan möjlighet till att byta/sälja. Problem solved.

Då kan man ju inte byta föremål med varandra, vilket dels tar bort lite av grejjen med att träffa polarna och ge varandra de saker som man "hittat åt varandra" eller vad man skall kalla det.

Sedan så skulle det medföra att samtliga föremål som inte är bättre än de man redan har och/eller inte kan använda på grund av att det är fel klass, kommer bli värdelösa då det bara blir vendor trash.

Guldet blir i det närmaste värdelöst (också), då det enda man gör med guldet är att reparera sakerna samt köper småsaker av NPC.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Diablo 3 är bara DRM skadat skit ändå.

*Tar på sig brandskyddsdräkten och söker skydd inför legionen av fanbois som kommer, drägglande av ilska, för att försvara sitt spel*

Du är helt fri att ha din åsikt. Jag hör dock till de som gillar spelet, så man måste inte vara fanboy för att inte hålla med dig.

Medlem

Diablo 3? Va e de?

Medlem

Om nu så många är emot onlineonly-DRM så ett: köp/spela inte D3
Två: Skaffa Torchlight 2 och/eller Grim Dawn (är inte hundra på hur Grim Dawn kommer ha det) när de kommer ut.
Har fortfarande att klara normal, compelling stuff

Medlem

Kunde de inte bara ha gjort en HD version av diablo 2, diablo 3 är ett jävla skitspel.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Diablo 3 är bara DRM skadat skit ändå.

*Tar på sig brandskyddsdräkten och söker skydd inför legionen av fanbois som kommer, drägglande av ilska, för att försvara sitt spel*

Glöm inte blöjan, som alla som använder sig av uttrycket "fanbois" antagligen borde ha.

Medlem

Ytterligare ett "modernt/moderniserat" spel där uppföljaren är klart underlägsen föregångaren, tyvärr, men det är väl så det blir när folk bara köper spel baserade på namn/IP och inte innehåll
Även om ni slutat spela efter en vecka, så gav ni ändå blizzard alla pengar, och bortsett från ev. inkomster från AH så gråter de nog inte över minskad population dvs lägre serverkostnader. Kortsiktig profit = winwin

Medlem
Skrivet av Gandir:

Vad sägs om att plocka bort AH istället problem solved. Sedan göra så spelet går att spela offline, så är det ännu säkrare och ger de som vill en 100% fusk fri miljö.

/Sarkasm
Ja för det fungerar ju för Diablo 2.
/Sarkasm

Medlem
Skrivet av mud_lime:
Skrivet av Gandir:

Vad sägs om att plocka bort AH istället problem solved. Sedan göra så spelet går att spela offline, så är det ännu säkrare och ger de som vill en 100% fusk fri miljö.

/Sarkasm
Ja för det fungerar ju för Diablo 2.
/Sarkasm

Ville jag inte fuska i Diablo 2 så lät man bli att göra det, med andra ord en fusk fri milö om du vill. Men med AH med mera går det inte att garantera att det inte är fusk involverat. Sedan som folk vill fuska skiter jag fullständigt i när det inte påverkar mig. Tycker man att det är roligt är det helt okej.

Medlem

Då kanske de börjar se över deras tur baserade achievment system och liknande saker.
Grotta X har Y chans att finnas, och i den grottan så har A en B chans att finnas, eller mer extremt att A även har en C chans att droppa Z.
Sådant får folk att starta massor av spel under en kort tid.

1
Skriv svar