Diablo III-spelare dog efter 40-timmarspass

Robot
Diablo III-spelare dog efter 40-timmarspass

"En persons vardagliga liv bör prioriteras över alla former av underhållning", säger Blizzard och beklagar dödsfallet.

#diablo-iii, #blizzard


Medlem
Diablo III-spelare dog efter 40-timmarspass

Undrar hur länge det kommer en "nyhet" eller rapport om datorspelens skadlighet och hur farligt det är att spela...

Som om det inte skulle vara farligt att göra någon annat i 40 h i sträck utan vila, mat eller vatten. Pröva med att läsa en bok i 40 h, eller lyssna på musik i 40 h, eller sitta på en parkbänk och se gräs växa i 40 h.

När skall folk lära sig att det ofta är minst lika viktigt HUR man gör något som VAD man gör för något.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Spelar folk fortfarande D3?

Inaktiv

Det längsta jag har spelat i sträck är på lan, då är rekordet 50h utan att sova, men nog fan åt jag och drack där emellan, men i efterhand var det inte värt det för när man däckade så var man helt slut.

Medlem

Det är ju inte Blizzards fel.

Om något borde ju internetcafé ägaren vara skyldig, som inte gjorde ett smack, trots att han knappt rört sig ur fläcken på 40 timmar?

De borde väl om någon ha ett ansvar att allt går rätt till?

Medlem

I sträck runt 25 timmer eller så.

Medlem

Spelade StarCraft på jullovet -99 när vi precis fått fiber och jag var ensam hemma. Då satt jag i ca 3,5 dygn utan sömn, men tog kortare pauser för att hämta mat och göra toabesök. Kommer ihåg att jag hallucinerade och hörde ljudet av SCV's som samlade mineraler när jag slutade spela. Crazy days.

Medlem

Spelat i sträck, helt utan paus? För mig är det kanske ett par timmar, max. Sins of a solar empire kan få några timmar att bara försvinna.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Men alltså - hur gick det? Fick han nån bra drops?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Varför händer det här alltid i typ Taiwain, Kina eller Syd-Korea?

Medlem

Internetcafeer borde ha max tid som man kan spela, tex att man kan max betala för 5 timmar, inte så svårt att lösa.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Ankh:

Men alltså - hur gick det? Fick han nån bra drops?

Droppade han något?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Jag och en god vän försökte oss på 24 timmar en gång. Men det var ~10 år sedan, så jag minns inte så bra, men jag har för mig att vi tog några matpauser (och självklart toapauser). Trots detta var det drygt, och vi gav oss efter ungefär 19 timmar och gick och lade oss. Har aldrig ens försökt nåt liknande igen, och det mesta jag spelat i sträck på äldre dar är kanske 6-7 timmar... max. Har svårt att förstå att man kan spela i över ett dygn utan att ens käka något – koncentrationen blir ju minst sagt lidande, till slut spelar man ju så illa att man inte kommer någonvart ändå.

phi
Medlem

Tre dygn har jag klarat som max då jag var yngre. Men då ingick mat, dryck och toalettbesök. Och någon enstaka illegal substans.

Skulle aldrig klara ett dygn idagsläget. Fan, jag däckar ju i soffan efter bara några timmar varje gång som jag har en tv-spelskväll för mig själv.

Medlem

Efter många timmar (typ 6-7) blir man ju så trött att man bara sitter där, stirrar in i skärmen och man spelar på rena reflexer. Man får ju inte ut något av det, man bara sitter där som en slags zombie och spelar utan att njuta av det.

I alla fall blir jag sådan, men jag kanske börjar bli gammal...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Är jag ledig från jobb kan jag nog spendera tolv timmar framför två tre spel och bara chilla, självklart har man kaffe och annat mysigt gott brevid sig!

Medlem
Medlem

Nu är det bara att vänta på aftonbladets artikel om hur skadligt spel är och hur barn i skolan misslyckas etc etc hemska Blizzard är ju mördare - ... igen!

Medlem

Ytterligare en kandidat till Darwins prestigefyllda pris... det är ju synd om grabben och hans familj dock, men han kan ju inte varit speciellt smart.

Medlem

Har spelat spel sedan jag var barn men jag tror inte jag spelat längre än ett part timmar utan att göra något annat för en kort stund. Spel tillhör ett av mina främsta intressen men jag har aldrig prioriterat spelandet framför viktigare saker som att äta eller sova.

Medlem

När skyrim kom lira jag 16 timmar i sträck det är vad jag har klarat max.

Medlem

Vet inte hur länge det var men när man precis upptäckt minecraft och spelade med mina kompisar på vår server så flöt tiden förbi. Insåg inte hur länge det måste varit förän jag försökte resa mig och snavade på mina fötter för mina ben och fötter hade somnat av allt stillasittande.

Medlem

Hände inte det här någon dag efter release. Varför skriver ni de nu. Har nästan för mig att jag läste samma nyhet på fz då med.

Medlem

Jag vet att jag haft långa sessioner men den som ligger närmast i minnet är när GTA4 släpptes. 12-13 timmar i sträck där, och då var jag helt slutkörd sen.
Annat var det när man var 15 och på LAN, men även där var man vettig nog till att åtminstone ta en tupplur på 1-2 timmar emellanåt.

Medlem

Han körde stenhårt på Hardcore mode kan man säga.

Visst, det är synd när folk dör men man får väl för fan ha lite självinsikt.

Medlem

Längsta jag spelat i sträck, är ca. 12 timmar. Men då var spelet helt nytt, och jag gjorde ändå diverse korta pauser för "onödiga saker" som... äta, sträcka benen, dricka, och efter dom 12 timmarna, då gjorde jag det mest onödiga... Då sov jag.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Jag blir bara förbannad. Här är ännu ett bevis på att människor är efterblivna. Ägaren till caféet är efterbliven. Killen som kolade måste ju varit efterbliven. Och de som snart kommer skriva skandalartiklar och propagandasmörja vet vi redan är efterblivna... det vill säga Aftonbladets skribenter och liknande pack.

Vissa människor alltså...

Inaktiv
Skrivet av Q&#039;aman:

Spelade StarCraft på jullovet -99 när vi precis fått fiber och jag var ensam hemma. Då satt jag i ca 3,5 dygn utan sömn, men tog kortare pauser för att hämta mat och göra toabesök. Kommer ihåg att jag hallucinerade och hörde ljudet av SCV&#039;s som samlade mineraler när jag slutade spela. Crazy days.

Haha, har liknande erfarenheter men det var 2,5 dygn jag var vaken. När jag kom hem efter ett LAN där vi lirat quakeworld så hörde jag rop, skrik, vrål och sorl som om jag fortfarande satt kvar och spelade i lokalen. Ryckte till och kollade mig omkring. Var som att bli schizofren och psykotisk.

På den tiden när jag var yngre så hade man lite mer stamina. Det svåra var första dygnet när man började känna sig seg, sen kom man in i en andra andning där man upplevde eufori och nästan som att reflexerna blev snabbare. Det var som att kroppen gick in i överklocknings-läge. i början av tredje dygnet börjar dock misären sätta in på allvar.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Klarade 2 dagar som max, på DH. Minns att vi lirade wc3 så vann vi och så tog det 3-4 min tills nästa game starta, fast då hade jag hunnit däcka på tangentbordet och vakna upp med tankdkräm över hela mig -.-

Medlem

Jag har nog dragit något 40 timmars pass.
Bara man äter och dricker något så är det nog inge problem

Men en gång när jag lanade på krangparty så var jag vaken så länge att jag började gå omkring i sömnen,
Jag sov men min hjärna ville tydligen köra på så jag vandrade omrkring till folk jag knappt kände och härjade

Skriv svar