iStockphoto

Medlem
iStockphoto

Ibland behöver man lite extra cash och då får man ge sig ut på textur-jakt. Alltså sådana bilder som man kan använda över en annan bild för att få en ball effekt. Tänk er den här bilden...

Den består av två bilder. Dels bilden på motorcykeln men även denna:

[ia=645842; large]

Den lägger man i Photoshop över originalbilden och sen drar man ner opaciteten (så att den blir mer genomskinlig) och vips så har man lagt en textur på sin motorcykelbild

Enkelt och snyggt! Inte något man gör på alla bilder men det passar ibland.
Så det är vad jag har gjort i morse, tog båda kamerorna med mig ut med olika objektiv och sen letade jag texturer...

Sen laddas de upp till iStockphoto och hoppas att någon letar efter just en sådan textur och köper bilden. Det blir inte så mycket pengar men jag har några bilder som drar in några kronor i månaden.

Jag tar ju ändå bilderna och känner någon för att betala och använda dem så är det ju enkla pengar att tjäna win win

#blogg

iStockphoto

what is this sorcery

Medlem

you is what is sorcery... magic man!

Lägg även upp på www.shutterstock.com - vi är många frilansare som använder den sajten. Någon man ofta behöver som originalare är närbilder på vardagsprylar, så orkar du fota hela köket eller din verktygslåda, kommer du säkert få många bilder sålda.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tack walter_iego jag reggar konto och tankar upp bilder i detta nu

Sebastian!

Manuel

Och nu! Semester!
Vi ses om ca en vecka eller mer.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Underbart Traveller! Ha en fantastisk semester och ledighet Hoppas solen skiner på dig om det är det du önskar.

Bra låtar


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja den sista var nice den var ju tillägnad mig

Nu måste jag klippa gräset... det är tydligen sånt man gör på semestern

Medlem

by the way... shutterstock godkände bara 2 av 10 ur min första batch och jag blev med andra ord inte godkänd för ett konto. Så jag fortsätter väl med iStockphoto i stället

1
Skriv svar