Medlem

Wow, en debatt om "hen"?

Min personliga tolkning: ett litet skämt inslängt av skribenten, då FZ har en tendens att lägga en liten komisk vinkel i sina artiklar nånstans...

Medlem

Om det nu vore sa att personen i spelet hade okänt kön sa hade man kunnat använda det pahittade ordet hen (även om normen är att använda han vid okänt kön), men alla som har spelat 2:an vet att det är en karl i dräkten.

Ifall det är sa att man absolut känner sig manad att använda hittepaordet sa far man leta upp nagot lämpligt objekt man syftar pa, t.ex. transsexuella eller hermafroditer där man da kan säga hen istället för den/det.


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Det roliga med Crysis var att fienden sprang och letade upp karaktären jag spelade. I Crysis 2 står de på ett ställe, eller går omkring mellan 2 punkter. Det verkar som om C3 tar fasta på det och gör inget annorlunda.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Cissis dog med tvåan. Jag känner ingen hype inför trean


signatur

Game long and prosper

Moderator | Testpilot

Nu öär det ju egentligen inte Prophet man spelar som om det fortsätter från där 2an slutade iallafall.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Sergey:

Ingen annan som reagerar på att han har minst fyra robot-aliens med värsta armorn och supervapen på väg mot honom, och han skjuter helt vanliga pilar mot dem?

Good luck i den striden =p

Är nog lika dödligt för dem som det är för en människa att bli skjuten av pilar med sugproppar.

Vart använder han vanliga pilar? Som jag förstått i texten är det "Rambopilar" De dödar allt! Även odödliga


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Medlem
Skrivet av Strasser:

Om det nu vore sa att personen i spelet hade okänt kön sa hade man kunnat använda det pahittade ordet hen (även om normen är att använda han vid okänt kön), men alla som har spelat 2:an vet att det är en karl i dräkten.

Ifall det är sa att man absolut känner sig manad att använda hittepaordet sa far man leta upp nagot lämpligt objekt man syftar pa, t.ex. transsexuella eller hermafroditer där man da kan säga hen istället för den/det.

Ja, alla vet att "hen" är ett PÅHITTAT ord, till skillnad från alla andra ord som stod på små papperslappar som växte ut från ett särskilt sorts träd för några tusen år sedan!

"Jaha, vilka nya ord får vi med dagens skörd? Hm, 'musik', 'grotta' och 'hjärta', spännande!"

Medlem

sorgligt, första spelet hade lite problem, men det var riktigt bra, och multiplayer läget powerstruggle var sjukt kul när det inte fans hackare på servrarna. Synd att serien ska sluta så här

Medlem
Skrivet av Nidhogg:

"Och så har hen sin båge."

Jag hoppas det är en felskrivning och att FZ inte börjar använda genustomtarnas senaste påhitt?

Eller så kan det va för att *spoiler* i slutet av 2an så fusionerar alcatras och prophet?

Moderator | Testpilot
Skrivet av mackemong:
Skrivet av Nidhogg:

"Och så har hen sin båge."

Jag hoppas det är en felskrivning och att FZ inte börjar använda genustomtarnas senaste påhitt?

Eller så kan det va för att *spoiler* i slutet av 2an så fusionerar alcatras och prophet?

Eller så tar bara Alcatras över namnet Prophet. Vilket inte egentligne händerh eller utan han bara har dräkten och alla tror han är prophet, sedan det som händer senare vettefan .


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tyvärr Crytec, Crysis 1 och warhead var faktiskt kul, men sen gick det utför fort, sluta försöka tilltala "alla" aka den stora mängden CoD spelare!
Jag vill spela Crysis när jag köper Crysis, inte en stinkande CoD klon till med gimmics från originalspelet.

Medlem

Det har hänt något med Fz:as medlemmar men jag vet inte vad.

Nu för tiden börjar folk bråka om minsta lilla ord.

Personligen tror jag det är en felskrivning pågrund av att det som sagt står robotmannen bara några rader under "Hen" vilket isåfall motsäger sig självt.


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Skrivet av Apministern:

Det har hänt något med Fz:as medlemmar men jag vet inte vad.

Nu för tiden börjar folk bråka om minsta lilla ord.

Personligen tror jag det är en felskrivning pågrund av att det som sagt står robotmannen bara några rader under "Hen" vilket isåfall motsäger sig självt.

Oj, så kan det ju inte stå? Måste ju bli robothennen?

Snacka om våldtaget språk...

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Apministern:

Det har hänt något med Fz:as medlemmar men jag vet inte vad.

Nu för tiden börjar folk bråka om minsta lilla ord.

Personligen tror jag det är en felskrivning pågrund av att det som sagt står robotmannen bara några rader under "Hen" vilket isåfall motsäger sig självt.

Oj, så kan det ju inte stå? Måste ju bli robothennen?

Snacka om våldtaget språk...

Måste det inte alls

Antingen tar man bort meningen med robotmannen eller så tar man bort hen och ändra det till han.

Simple as that


signatur

Everybody needs help.

Redaktör
Skrivet av Nidhogg:

"Och så har hen sin båge."

Jag hoppas det är en felskrivning och att FZ inte börjar använda genustomtarnas senaste påhitt?

Det ska stå "han". Prophet heter Laurence Barnes och är en han. Gill halkade antagligen på tangenten när han skrev, och jag missade det när jag korrade.

Skrivet av mevoki:

Ytterst sorgligt om FZ ska börja ägna sig åt kultur-marxistisk propaganda.

Lugn, bara lugn – FZ kämpar med alla till buds stående medel för att förhindra all form av förändring!


signatur
Medlem

Inget pepp här iaf

Medlem

Halka på tangenten, Tompa? De är inte ens bredvid varandra. Hen är bara en styggelse från Feministerna som gör sitt bästa för att könsstympa Sverige.


signatur

I drank what?

Redaktör
Skrivet av Mirage:

Halka på tangenten, Tompa? De är inte ens bredvid varandra. Hen är bara en styggelse från Feministerna som gör sitt bästa för att könsstympa Sverige.

Jag vet inte varför han skrev "hen", men eftersom Prophet uttalat är man känns det inte riktigt som att det var menat att försök att kastrera någon. Om nu någon känner sig kastrerad av "hen"-ordet.


signatur
Medlem

Jag ogillar extrem feminism och genustalibaner. Men jag gillar verkligen ordet hen. Eftersom jag är journalist och använder mig väldigt mycket av det svenska språket märker jag ofta hur praktiskt det skulle vara med ett sådant ord.

Antagligen är de flesta som vill ha ordet hen i svenskan inte feminister – utan personer som helt enkelt tycker att det är ett bra ord. Många andra språk har motsvarigheter till "hen" (finskan har exakt samma ord och uttal) och det handlar inte om att sudda ut existensen av könsorgan – utan om att ha ett praktiskt ord när man pratar om någon som man inte vet vilket kön hen har.

Medlem

Testade precis betan och det är grymt!

12
Skriv svar