The Old Republic-producenten lämnar Bioware

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dunder:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Dunder:

Inte konstigt att folk sparkas när de släpper sån skit...

Så många dumma beslut skulle aldrig kunnat gå igenom kvalitetskontrollen.

Nu tycker jag spelet inte är så speciellt men är det något alla features har så är det kvalite. Spelet var heller inte så överdrivet buggigt vid release som många andra (Jag tittar på dig Age of Conan).

Det känns bara som du klagar för att spelet överlag var en besvikelse, må folk tycka vad det vill man bara för att helheten var crap betyder det inte att allting är så. Nu kommer folk vilja säga det är en åsiktsak men för mig känns det ganska självklart att spelet hade kvalite från dag 1.

Jag kan tyvärr inte hålla med dig... Och trots att det inte var det jag syftade på, så måste jag bara påpeka att det var fullt av buggar.

"Var?" "Är?" MMO:s ändras ständigt.

Tillbaka till Age of Conan var det ospelbart när det släpptes, för mig var det den värsta öppningen till ett MMO någonsin. När jag spelade det ett år senare och även nu när det gått F2P så funkar det fint och är fortfarande roligt.

Med andra ord, bara för det var buggit och skitit i början, vad är poängen med att babbla om det nu? Jag spelar Trialen nu och spelat upp snart hela goda sidan till 15 (klasser då) och har inte stött på ett enda problem eller har jag haft mycket tur nu eller har det möjligen fixats?

Dock är det trist att KOTOR blev ett MMO och en sådan wow klon, tycker själv det hade kunnat komma på och göra ågot mer vettigt men spelet är ju ändå okej. Om WoW är så bra som alla säger och man kopierar det så det är samma stuk så är ju tekniskt sätt spelet fortfarande bra, sedan vad man tycker om att det likt är ju en helt annan sak.

Sedan att det känns som ett SP spelar gör inget för mig. Jag gillar hur Bioware visar story i sina spel med dialoghjul osv och kommer nog alltid göra, sedan att jag kan spela det med vänner är ju bara grymt ändå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är så trist, för SWTOR hade potentialen att bli bra ... men istället körde dom CTRL+C -> CTRL+V på WoW

Medlem
Skrivet av Magroth:

Dags att inse att det inte lönar sig att skapa WoW-kloner kanske? Hur många företag ska misslyckas innan man inser att det är ingen bra idé?

De trodde väl förmodligen att de skulle kunna leva på Star Wars fansen, det gör ju spelet betydligt mer intressant för mig än vad wow är!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Det jag saknade mest i spelet var en 'Dungeon Finder' så att man kunde fortsätta med actionen snabbt och inte behövde spamma i någon timme men det är personlig åsikt.

De ska ha lagt till en Dungeon Finder nu. Den fungerar för både flashpoints och operations.

Medlem
Skrivet av Zero303:

Sä jäfla klantigt att inte ha alien speicies i ett starwars spel.
hoppas att dom nya gubbarna införskaffar detta snarast.

Jag kan nästan sätta pengar på att Bioware tänkte släppa det som dlc efter ett tag.

Medlem

Dom gjorde fel redan i början, Bioware skulle ha gjort en egen motor och inte köpt en licens på en annan som har för många begränsningar för ett sånt här spel. Det kanske skulle ha tagit några extra år att utveckla men resultatet skulle nog ha blivit så mycket bättre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Herk:

ser inte ut som att det kommer till mac nångång, fan.

De flesta Jedis tycker priset på Mac prylar är för högt, så de avstår.

De flesta Jedis är hippies och jobbar gratis så självklart har ni inte råd!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skrivet av Neatherblade:

Dom gjorde fel redan i början, Bioware skulle ha gjort en egen motor och inte köpt en licens på en annan som har för många begränsningar för ett sånt här spel. Det kanske skulle ha tagit några extra år att utveckla men resultatet skulle nog ha blivit så mycket bättre.

Snygg avatar du har, jag har jobbat med Michael Kiske flera gånger, trevlig snubbe


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

BioWare ville vara så satans exklusiva med att det hade djupa historier till varje karaktär. Det visar ju hur mycket spelare egentligen bryr sig om storyn i ett MMO(RPG). Bakgrundshistorien till hela världen kanske är viktig så man vet varför man är där. Men en linjär story, med linjära uppdrag, bryr sig folk inte så mycket om. Visst det är häftigt att ha där, men det gör inte spelet till ett bra spel att faktiskt spela. För det är spela vi vill göra, inte läsa en bok. Frihet! Inte illusionen av frihet som egentligen är en korridor...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Verkar ju bara vara folk som inte spelar spelet som alltid ska skriva hur värdelöst The Old Republic är =/
Kanske blir lite lugnare här när pokemon eller jag menar mist of pandaria kommer ut.....

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Newklear:

Inte konstigt att folk sparkas när de släpper sån skit...

Så många dumma beslut skulle aldrig kunnat gå igenom kvalitetskontrollen.

Nu tycker jag spelet inte är så speciellt men är det något alla features har så är det kvalite. Spelet var heller inte så överdrivet buggigt vid release som många andra (Jag tittar på dig Age of Conan).

Det känns bara som du klagar för att spelet överlag var en besvikelse, må folk tycka vad det vill man bara för att helheten var crap betyder det inte att allting är så. Nu kommer folk vilja säga det är en åsiktsak men för mig känns det ganska självklart att spelet hade kvalite från dag 1.

Jag kan tyvärr inte hålla med dig... Och trots att det inte var det jag syftade på, så måste jag bara påpeka att det var fullt av buggar.

"Var?" "Är?" MMO:s ändras ständigt.

Tillbaka till Age of Conan var det ospelbart när det släpptes, för mig var det den värsta öppningen till ett MMO någonsin. När jag spelade det ett år senare och även nu när det gått F2P så funkar det fint och är fortfarande roligt.

Med andra ord, bara för det var buggit och skitit i början, vad är poängen med att babbla om det nu? Jag spelar Trialen nu och spelat upp snart hela goda sidan till 15 (klasser då) och har inte stött på ett enda problem eller har jag haft mycket tur nu eller har det möjligen fixats?

Dock är det trist att KOTOR blev ett MMO och en sådan wow klon, tycker själv det hade kunnat komma på och göra ågot mer vettigt men spelet är ju ändå okej. Om WoW är så bra som alla säger och man kopierar det så det är samma stuk så är ju tekniskt sätt spelet fortfarande bra, sedan vad man tycker om att det likt är ju en helt annan sak.

Sedan att det känns som ett SP spelar gör inget för mig. Jag gillar hur Bioware visar story i sina spel med dialoghjul osv och kommer nog alltid göra, sedan att jag kan spela det med vänner är ju bara grymt ändå.

Age of Conan bryr jag mig inte om då jag aldrig spelat det.

Meningen med att babbla om det nu är att det var det mitt första inlägg handlade om, hur man kunde släppa sån skit genom kvalitetskontrollen, och det var det inlägg du citerade.

Sen är det släppet av spelet och dess första vecka ute på marknaden som alla kommer komma ihåg, inte hur spelet ser ut ett halvår efter release. Får ett spel en dålig start så kommer det leva med under hela dess livstid, och det är det som hatarna kommer dra upp som motargument mot alla dem som prisar ett spel.

Så, ur den tekniska synvinkeln var det en katastrof, det var också väldigt fantasilöst med tanke på vad man kunde ha skapat och det saknade innehåll.

Det var ett fint yttre, uppstyrt av klantiga utvecklare.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av TotalCraptastic:

Jag hade hoppats på ett Star Wars spel där man kunde leva ut sina Star Wars nördfantasier, som i Star Wars Galaxies där du kunde göra hur mycket som helst, du behövde aldrig ens använda ett vapen om du inte ville. Gå runt crafta, bygga hus och städer, tradea minerals, öppna butik, spendera timmar dekorera din stad och ditt hus, starta band, osv osv... (spelet var ju inte perfekt dock, såklart hade det sina weakpoints)

När jag började spela SWG kände jag mig som en tolvårig pojke på nytt, jag när spelade SWTOR kände jag mig behandlad som en tolvårig pojke. "Här är lightsabers! Coolt va? Force Powers! Bounty Hunters! Coolt va? Här, gå och döda saker med allt det här coola nu, så får du coola reards!".

Absolut ingenting nytt alls på himmelen, "Här har du din carbon copy character, gör dom här sakern som alla andra också gör".. Däremot är spelet en rätt ok WoW-klon som man kallar det, fast det var en 100% miss av vad jag önskade mig av ett SW MMO....

SWG var så förbannat bra spel, många gånger bättre än WoW. Tror jag spela SWG 2 år och WoW 4 år kanske men kan säga att SWG var glädje tills revampen kom med Jedis som förstörde spelet.

Medlem

Jag tror det här är en grymt misstolkad nyhet. Hans avgång har inget med SWTOR's framgång (eller hur du själv vill tolka det) att göra.

En producent är huvudsakligen där för se till att spelet görs i tid och med rätt budget. Sånna här snubbar är efterfrågade om de har många trippel-A-titlar under bältet, flyttar därför runt mycket i spelindustrin. Nyheten har alltså inte mycket att göra med spelets design som ni så friskt diskuterar.

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Jag tror det här är en grymt misstolkad nyhet. Hans avgång har inget med SWTOR's framgång (eller hur du själv vill tolka det) att göra.

En producent är huvudsakligen där för se till att spelet görs i tid och med rätt budget. Sånna här snubbar är efterfrågade om de har många trippel-A-titlar under bältet, flyttar därför runt mycket i spelindustrin. Nyheten har alltså inte mycket att göra med spelets design som ni så friskt diskuterar.

Hans avgång är dock inte lika roligt att diskutera...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Nja det är snarare en gravt spekulativ nyhet Vi får inte reda på något som säger varför han slutar, utan drar istället gissningsassociationer.

Däremot så undrar jag också hur Bioware mår - jag önskar nästan att det går lite knaggligt så de kanske försöker igen. Det har varit litet väl mycket rutin på sistone. Inte för att de är ensam om det bland de stora.

Medlem

Var kul första månaden. Som andra sagt var det för linjärt och tråkigt helt enkelt.

I jämförelse med SWG så bleknade det.
Var inte ens i närheten.
Synd när dom bara ser spelen som kassakossor.

Medlem
Skrivet av Tagertswe:

Var kul första månaden. Som andra sagt var det för linjärt och tråkigt helt enkelt.

I jämförelse med SWG så bleknade det.
Var inte ens i närheten.
Synd när dom bara ser spelen som kassakossor.

i jämförelse med swg så kommer inte ens wow i närheten.
Swg hade massor med saker som ingen hitils har vågat på igen och det är riktigt synd.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Chiefen:

Jag tror det här är en grymt misstolkad nyhet. Hans avgång har inget med SWTOR's framgång (eller hur du själv vill tolka det) att göra.

En producent är huvudsakligen där för se till att spelet görs i tid och med rätt budget. Sånna här snubbar är efterfrågade om de har många trippel-A-titlar under bältet, flyttar därför runt mycket i spelindustrin. Nyheten har alltså inte mycket att göra med spelets design som ni så friskt diskuterar.

Hans avgång är dock inte lika roligt att diskutera...

Hehe, jo jag förstod det. Min förhoppning var att leda diskussionen om vart Rich Vogel är på väg och vad hans motivation är.

12
Skriv svar