Battlefield 4 blir WW2 – om FZ-läsarna får välja

Robot
Battlefield 4 blir WW2 – om FZ-läsarna får välja

Närmare hälften av läsarna vill återvända till samma slagfält som i Battlefield 1942.

#battlefield-4


Medlem
Battlefield 4 blir WW2 – om FZ-läsarna får välja

Andra världskriget fy fan vad trött man är på skiten.! skulle vara nice om man fick vara japan o äga ! trött på amerikan kötera !

Medlem

Älskade 2142 och är mitt favorit spel overall men ärlig talat så vill jag egentligen inte se en uppföljare om dom inte går tbx hur dom gjorde spelen back then.

Samma sak gäller alla andra alternativ, vill jag ha CoD så köper jag det, vill jag ha BATTLEFIELD så vill jag ta mig fan ha BATTLEFIELD, inte CoD, inte Bad Company!

Jag hoppas EA och DICE överväger att ta 4an tbx till hur det var förr, annars så är det en ny del dom påbörjat och något som jag dessvärre inte vill vara en del av.

Medlem

Vilda västern, med ånglok, hästar, tidiga bilar och båtar.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Andra världskriget fy fan vad trött man är på skiten.! skulle vara nice om man fick vara japan o äga ! trött på amerikan kötera !

Det har faktiskt inte släppts så många ww2 spel på sistone...om något så borde folk vara trötta på kriga i nutid snarare än ww2.

Tradigt att spelindustrin nästan bara satsar på Amerikanare i WW2 spel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

ww2 lr Moder spelar ingen roll . Så länge de har massiva kartor med många fordon samt massa spelare inkl commander !!!


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Steampunk!

Battlefield 1842

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

ww2 lr Moder spelar ingen roll . Så länge de har massiva kartor med många fordon samt massa spelare inkl commander !!!

Jo så kan man iofs också se det - men jag hade varit nöjd med att slippa all modern utrustning. Tja, varför inte ett som utspelar sig på 80talet? Eller med snapphanarna? (kanske iofs inte det sista )


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

WW2 alla dagar! 1943 here we go! förhoppningsvis :]

Inaktiv

Hedenhös!

Battlefield 9942 B.C.
Levla knölpåken och snipra med kastspjut!

Medlem

Om det var mycket WW2 förr i tiden och det är mycket nutid idag, varför inte köra framtiden nu då?

Varför måste man ens köra WW2? Varför inte hitta på något krig där typ Sverige krigar mot något land eller kanske hitta på något land som krigar mot något annat påhittat land? Varför ska man jämnt basera spelen på verkliga scenarion eller använda USA i varje jävla spel? Så jävla trött på att allt ska vara riktat mot USA, Tyskland eller talibaner och liknande.

Medlem

Battlefield 40k.

Medlem

WTB Remake på 1942 i Frostbite 2!

Medlem

Vart spelet utspelas är imo inte det viktigaste. Tycker fokuset borde ligga på att göra spelet lite mer nyskapande och inte fokusera så mycket på epoken. De skulle kunna ha en enkel omröstning bland de som jobbar på DICE (eller låta diktator EA bestämma det rakt av..) och sedan ha själva epoken färdig och bara kunna fokusera på det som egentligen gör spelet roligt. För grymt gameplay är roligt oavsett i vilken tidsperiod som spelet utspelas i. Just sayin'!

Dock skulle jag helst se att spelet utspelas i en relativt realistisk framtid. Kanske en 40-50 år in i framtiden utan laservapen och sådana fjanterier. Det hade varit intressant.

Plus att det skulle vara extra intressant att spela i en framtid där man inte spelar som amerikanare eller några som "anses goda" nuförtiden. Skulle va skönt att slippa spela som det det patriotiska USA för engångsskull!

Inaktiv

Problemet är väl att det inte finns något intresse för dom yngre när det gäller andra världskriget tror jag. Blir "roligare" och "häftigare" med coola vapen och snabba flygplan i luften.

Inaktiv
Skrivet av aT1C:

WTB Remake på 1942 i Frostbite 2!

...du vill med andra ord spela Battlefield 1943?

Medlem

Jag röstade på WW2 men av principsak kommer jag inte köpa spel av Dice igen pga BF3.
(insert tony rickardsson)

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av aT1C:

WTB Remake på 1942 i Frostbite 2!

...du vill med andra ord spela Battlefield 1943?

njaaadet fortfarnde frostbite 1.5

en hel remake allt som var 1942......

Medlem

Hmm, varför vill alla ha ww2? För några år sen ville alla att ww2 spelen skulle ta slut. Det finns inget mer att ta upp som ett spel som inte redan gjorts.
Det finns faktiskt hela Medal of Honor & Call of Duty serien som folk kan spela om de nu vill ha ww2, finns även BF1942/1943.
Själv så vill jag se något nytt, blir det ww2 blir jag besviken på DICE.

Medlem

Bara det blir ett bra ICKE konsol skit spel så blir jag nöjd.
Spelar ingen roll i vilken tid det spelas.

Men klart det blir konsol skit, speciellt om det ska köras på PS3/360

8 år gammalt skräp.

Inaktiv

Om jag fick välja helt fritt så skulle jag vilja köra ett Battlefield där man får spela som israeler som piskar upp typ Libanon. Antingen det eller 6-dagarskriget mot Egypten.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av aT1C:

WTB Remake på 1942 i Frostbite 2!

...du vill med andra ord spela Battlefield 1943?

Den använder väl Frostbite 1.5 och är enbart på konsol? (ingen aning om fallet är så - men jag har för mig det).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

helst inget battlefield 4 alls för min del men men

Medlem

Dom borde göra ett WWII spel där man spelar som tyskland

Inaktiv
Skrivet av luftman:

Dom borde göra ett WWII spel där man spelar som tyskland

Det gjorde dem. Det heter Battlefield 1942.

Men du kanske menade att du vill spela någon slags solokampanj som tysk?

Medlem
Skrivet av luftman:

Dom borde göra ett WWII spel där man spelar som tyskland

Tråkiga är att folk kommer se det negativt. Typ att det är fel o vara Nazi o döda folk i spel, men det är helt ok att vara amerikan o spränga städer med civila.

Inaktiv
Skrivet av AloneChief:
Skrivet av luftman:

Dom borde göra ett WWII spel där man spelar som tyskland

Tråkiga är att folk kommer se det negativt. Typ att det är fel o vara Nazi o döda folk i spel, men det är helt ok att vara amerikan o spränga städer med civila.

Vilket spel får man spränga städer med civila i?

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Flugsaft:

Andra världskriget fy fan vad trött man är på skiten.! skulle vara nice om man fick vara japan o äga ! trött på amerikan kötera !

Det har faktiskt inte släppts så många ww2 spel på sistone...om något så borde folk vara trötta på kriga i nutid snarare än ww2.

Tradigt att spelindustrin nästan bara satsar på Amerikanare i WW2 spel.

Gillade hur det var i COD 1, 2 och 3 där man fick köra olika länder. Nu är det som sagt bara USA #1

Skulle vara intressant om man fick spela som tysk i ett WW2 spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Flugsaft:

Andra världskriget fy fan vad trött man är på skiten.! skulle vara nice om man fick vara japan o äga ! trött på amerikan kötera !

Det har faktiskt inte släppts så många ww2 spel på sistone...om något så borde folk vara trötta på kriga i nutid snarare än ww2.

Tradigt att spelindustrin nästan bara satsar på Amerikanare i WW2 spel.

Gillade hur det var i COD 1, 2 och 3 där man fick köra olika länder. Nu är det som sagt bara USA #1

Skulle vara intressant om man fick spela som tysk i ett WW2 spel.

Om du vill ha samma sorts upplevelse som COD-kampanjerna så är kanske Battlefield inte rätt serie. Nog för att BF3 var en COD-klon på många sätt men det är väl ingen utveckling som någon här önskar sig mer av, hoppas jag.

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Flugsaft:

Andra världskriget fy fan vad trött man är på skiten.! skulle vara nice om man fick vara japan o äga ! trött på amerikan kötera !

Det har faktiskt inte släppts så många ww2 spel på sistone...om något så borde folk vara trötta på kriga i nutid snarare än ww2.

Tradigt att spelindustrin nästan bara satsar på Amerikanare i WW2 spel.

Gillade hur det var i COD 1, 2 och 3 där man fick köra olika länder. Nu är det som sagt bara USA #1

Skulle vara intressant om man fick spela som tysk i ett WW2 spel.

Om du vill ha samma sorts upplevelse som COD-kampanjerna så är kanske Battlefield inte rätt serie. Nog för att BF3 var en COD-klon på många sätt men det är väl ingen utveckling som någon här önskar sig mer av, hoppas jag.

123
Skriv svar