Playstation Network Spel, Resistance Trilogy eller Gravity Rush

Medlem
Playstation Network Spel, Resistance Trilogy eller Gravity Rush

Jag funderar på att införskaffa Harvest Moon Hero Of Leaf Valley och GTA Vice City Stories på psn Gravity Rush eller Resistance Trilogy men har lite svårt att bestämma mig. Det skulle uppskattas om någon kunde hjälpa mig med det här svåra valet

Tja, Resistance är ju en typisk shooter, dock så är tvåan riktigt spelvärd. Blandar häftiga scener med lugnare sträckor med skön stämmning. Plus den svenska dubbningen, den var go den. Men den kanske bara fanns på de nordiska butikskopiorna, vet inte hur det är på PSN.
Även trean går an men den kämpade med för många influenser från samtida pangare. Spelvärd men tvåan var bäst i serien.

Gravity Rush har jag bara spelat vid ett tillfälle så jag kan inte säga mycket om det, dock tyckte jag att det var för...irriterande är rätt ord. Inget för mig, men hör med andra och se klipp på youtube.

Men Harvest Moon: Hero Of Leaf Valley är riktigt mysigt och skönt att spela. Älskar Harvest Moon


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag väntar helst på fler kommentarer innan jag bestämmer mig men tack ändå för ditt svar

Medlem

jag har bara gravity rush och det är ok. det är lite konstigt och flummigt? grafiken är väldigt skön. spelet är väldigt beroende av att du använder dig av rörelsesensorerna som psvitan har, och det är enklare i många fall att använda sig utav de än analogkontrollerna. spelet var dock inte det som jag förvänta mig när jag såg trailerna och läste recensioner. demot finns fortfarande på psn store tror jag.

Medlem

Alltså trots att Resistance ligger mig mycket varmt om hjärtat så undrar jag om det är rätt rekommendation idag. Alla tre spelen började jag spela med ganska djup irritation/besvikelse. Mina reaktioner var:

RFoM: "Herregud, är det här ett playstation 2 spel eller? WTF!" (och sen kom jag in i det och älskar det än idag för precis det oldschool lir det är)

R2: "Herregud, varför är det så färgglatt så hela den hårda känslan försvann och varför recharge health och varför är Bullseys så mycket fånigare än i FoM? WTF!" (och sen kom jag in i det och uppskattade spelet för vad det var och för det som gjordes annorlunda)

R3: "Herregud, vafan varför går Malikov efter mig och mässar och spelet är fördummat och som alla andra shooters och så har dom inte ens vågat låta Bullseye vara Bullseye längre! WTF!" (och sen.... blev det betydligt bättre sista fjärdedelen av spelet och på det stora hela ett bra spel men vissa av de där grejjerna sitter i fortfarande vilket gör att trean saknar självförtroende och är det svagaste spelet av de tre om än sammantaget ett bra spel fortfarande och har den bästa grafiken av de tre.)

Jag älskar Resistance för jag gillar hela settingen att slåss mot invaderande Aliens (och Chimera är coola aliens) men förstår de som inte gör det också.

GTA har aldrig riktigt varit min grej. Gravity Rush vet jag bara vilket generellt mottagande det fått, de andra känner jag inte till. Väldigt olika gengres också ju.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

GTA, har inte testat nått sånt på psp men GTA är alltid ett säkert kort


signatur
1
Skriv svar