Djävulen har slagit klorna i svensk spelförsäljning

Robot
Djävulen har slagit klorna i svensk spelförsäljning
Medlem
Djävulen har slagit klorna i svensk spelförsäljning

Snygg bild från mercyful fate´s skivomslag dont break the oath.

Redaktör
Skrivet av oakface:

Snygg bild från mercyful fate´s skivomslag dont break the oath.

Bra spottat! Det finns en till musikreferens i nyheten.


signatur
Medlem

Hört många som pratar om Guild Wars 2, inte bara online, utan ute på stan med. Tror säkert GW2 kommer att toppa listan, även om det blir en besvikelse för många.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av oakface:

Snygg bild från mercyful fate´s skivomslag dont break the oath.

Bra spottat! Det finns en till musikreferens i nyheten.

Thåström - Djävulen o Jag : p

Skrivet av oakface:

Snygg bild från mercyful fate´s skivomslag dont break the oath.

Skulle precis skriva samma sak. Bra skiva


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Tompa:
Skrivet av oakface:

Snygg bild från mercyful fate´s skivomslag dont break the oath.

Bra spottat! Det finns en till musikreferens i nyheten.

Symphony X - The Damnation Game...

Visste inte du var en prog-rockare Tomas


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Skrivet av Niotumsspik:

Thåström - Djävulen o Jag : p

Bra! Du har vunnit en extra sockerbit till eftermiddagskaffet!

Skrivet av walter_iego:

Symphony X - The Damnation Game...
Visste inte du var en prog-rockare Tomas

Det visste inte jag heller. Min skivsamling skäms.


signatur
Medlem

*whine mode on*

Två fotboll, tre Lego och tre BF3 på tio översta, ytterligare två FIFA längre ned och 1 lego bland 4 Sims... ja gisses.

Sedan också underligt att D3 fortfarande säljer så bra efter allt strul. Var är alla som säger att dom skall bojkotta när det verkligen gäller?

Det känns som om det är en mindre grupp som avstår, medans 95 % av spelarna struntar glatt i vad som händer och vad som skrivs på spelsajter/forum och köper spelen lik förbenat.

*whine mode off*

// edit

Och Max P 3 finns inte ens med på PC-listan trots att folk säger att "det är på PC som sådana spel skall spelas" samtidigt som det har en 5:e plats på PS3.

Är det ironi eller piratkopierare på PC som varit i farten?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

För den som tröttnat på diablo finns http://www.pathofexile.com/, man måste visserligen betala 100kr för en betakey men det kan det vara värt.

Inte hunnit spela så länge men det finns en hel del intressanta och smarta designval i det spelet. Kanske inte lika polerat eller snyggt som diablo 3, men det har dock en lite vuxnare och råare känsla.

Medlem

Roligt att ett pc-spel ligger etta, förvånande att det är D3 dock.

Medlem

Inte speciellt fövånande.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av oakface:

Snygg bild från mercyful fate´s skivomslag dont break the oath.

Bra spottat! Det finns en till musikreferens i nyheten.

Nu blev jag ju "tvungen" att lyssna på lite Thåström.

Medlem

Haha, jag gillar rubriken. Min första tanke var "Åh nej, vad har nu EA gjort?"

Medlem

Förstår inte den där listan, är det antal sålda enheter eller sålda kronor den går på? Kan knappast krävas många sålda enheter när spel som har ett år på nacken ligger i topp.

Menar så jävla mycket efterblivna människor finns det inte som kommer på nu att BF3 är värt att köpa, det är så dags nu så att säga.

Medlem
Skrivet av conthox:

Och Max P 3 finns inte ens med på PC-listan trots att folk säger att "det är på PC som sådana spel skall spelas" samtidigt som det har en 5:e plats på PS3.

Är det ironi eller piratkopierare på PC som varit i farten?

Steam troligtvis.

Medlem

Spelar folk Diablo 3 fortfarande?

Medlem
Skrivet av Leedow:
Skrivet av conthox:

Och Max P 3 finns inte ens med på PC-listan trots att folk säger att "det är på PC som sådana spel skall spelas" samtidigt som det har en 5:e plats på PS3.

Är det ironi eller piratkopierare på PC som varit i farten?

Steam troligtvis.

Räknas inte det in i statistiken?

Skrivet av Skelögd:

Spelar folk Diablo 3 fortfarande?

Vet inte, men folk köper det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

COD FOR LIFE!


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av conthox:

Och Max P 3 finns inte ens med på PC-listan trots att folk säger att "det är på PC som sådana spel skall spelas" samtidigt som det har en 5:e plats på PS3.

Är det ironi eller piratkopierare på PC som varit i farten?

Digital försäljning är väl fortfarande inte inräknat. Så det är som vanligt enormt missvisande siffror.

RHK
Medlem
Skrivet av Bobbey:

Förstår inte den där listan, är det antal sålda enheter eller sålda kronor den går på? Kan knappast krävas många sålda enheter när spel som har ett år på nacken ligger i topp.

Menar så jävla mycket efterblivna människor finns det inte som kommer på nu att BF3 är värt att köpa, det är så dags nu så att säga.

För egen del har jag helt enkelt inte råd att köpa alla spel vid release. För mig är t.ex. BF3 inte något jag skulle tycka vara värt att köpa vid release, nu när det gått under 250 kr har tagen slagit mig.

Sen skulle jag gissa att många kanske får mer tid att spela i sommaren och av den delen plockar på sig lite äldre spel som de likt mig inte haft som förstahandsval.

Tycker inte direkt det gör någon till efterbliven.

Medlem

Steam har ju haft sin stora sommarrea med spel som tillexempel max payne antar att måste ha sålt bra för vissa pc spel var nere på 75%

Medlem

En sak som är säker är att GTA V kommer toppa listan så fort det kommer

Medlem

Stor tumme upp för Thåström-referensen! Perfekt att starta dagen med en mix mellan mina två favoriter!

Medlem

Bara jag som vart förvånad att inte Sims ligger o toppar första plats för försäljningen?

Medlem

Jag läste "speltillverkning" i rubriken:P Tänkte att vafan det är väl inget nytt, EA har ju ägt Dice rätt länge nu...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Skelögd:

Spelar folk Diablo 3 fortfarande?

Dålig kommentar som kommer på varje Diablo 3 relaterad nyhet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Själv sitter jag och väntar på Borderlands 2

Medlem
Skrivet av Zippy:

Steam har ju haft sin stora sommarrea med spel som tillexempel max payne antar att måste ha sålt bra för vissa pc spel var nere på 75%

Trean verkar inte vara värd att lägga pengar på ens med den rabatten. Nej tacka vet jag första och andra Max Payene, spel som håller än idag. Har dock inte sett någon rea på dessa än eller så har jag helt missat detta. Kan iaf varmt rekommendera MP 1 och 2 om man vill ha ett spel som faktiskt är ett spel och inte, som trean verkar vara, en interaktiv film.

Medlem
Skrivet av RHK:
Skrivet av Bobbey:

Förstår inte den där listan, är det antal sålda enheter eller sålda kronor den går på? Kan knappast krävas många sålda enheter när spel som har ett år på nacken ligger i topp.

Menar så jävla mycket efterblivna människor finns det inte som kommer på nu att BF3 är värt att köpa, det är så dags nu så att säga.

För egen del har jag helt enkelt inte råd att köpa alla spel vid release. För mig är t.ex. BF3 inte något jag skulle tycka vara värt att köpa vid release, nu när det gått under 250 kr har tagen slagit mig.

Sen skulle jag gissa att många kanske får mer tid att spela i sommaren och av den delen plockar på sig lite äldre spel som de likt mig inte haft som förstahandsval.

Tycker inte direkt det gör någon till efterbliven.

Menade inte efterbliven som i utvecklingsstörd på något sätt
utan "efter". Men det verkar lite som att en rea på en butikskedja får upp en titel rätt högt på listan så som sagt
så här i vakuum när ingen ny release kommit så är listan
lika ointressant som när SHM toppade Engelska singellistan med 6000 sålda plattor. Menar 6000 plattor kan väl ett lokalt
band i Malmö kränga på en vecka.

12
Skriv svar