Black Ops 2 försöker väva ihop spel, musik och film

Robot
Black Ops 2 försöker väva ihop spel, musik och film

Med Nine Inch Nails-frontman och The Dark Knight-författare tänker sig Treyarch att nästa Call of Duty-titel blir hur jäkla mycket Call of Duty som helst.

#call-of-duty-black-ops-2-2, #treyarch


gnu
Medlem
Black Ops 2 försöker väva ihop spel, musik och film

tycker treyarch gör dom bättre cod spelen.

Medlem

David S. Goyer är jävligt hit-and-miss. Han har gjort en hel del skit också. Trent Reznor brukar leverera dock! Men är jag sugen på Black Ops 2? Not really, dom behöver göra MER för att jag ska få sug på den här serien igen.


signatur

subterranean homesick alien

gnu
Medlem
Skrivet av Preed:

David S. Goyer är jävligt hit-and-miss. Han har gjort en hel del skit också. Trent Reznor brukar leverera dock! Men är jag sugen på Black Ops 2? Not really, dom behöver göra MER för att jag ska få sug på den här serien igen.

vad yrar du om, hur kan du ha tröttnat på en serie när du bara spelat första delen? black ops story var ju oscar-material jämfört med modern warfare, detta lär ju vara på minst samma nivå.

Medlem

Lite mjölk i det hela också! Så blir det Oboy. Eller nej, det blir det inte, blir mest skit.

Medlem
Skrivet av gnu:
Skrivet av Preed:

David S. Goyer är jävligt hit-and-miss. Han har gjort en hel del skit också. Trent Reznor brukar leverera dock! Men är jag sugen på Black Ops 2? Not really, dom behöver göra MER för att jag ska få sug på den här serien igen.

vad yrar du om, hur kan du ha tröttnat på en serie när du bara spelat första delen? black ops story var ju oscar-material jämfört med modern warfare, detta lär ju vara på minst samma nivå.

Ja men en bra story duger inte när spelets gameplay är totalt oengagerande och har tappat mystiken och det intressanta för länge sedan. Då pratar jag om den här "Call of Duty-generationen".

Även fast dom skriver sin generiska terrorist-och-amerikanstory bättre än andra titlar i serien så behöver ju det knappast betyda att det är illegitimt att jag är less på serien?

Vad yrar DU om?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Är det bara jag eller hade klippen i denna video avsevärt bättre grafik än tidigare ingame klipp?

gnu
Medlem
Medlem

Black Ops hade helt klart den skönaste storyn av de senare CoD-spelen samt ett stabil multiplayer (efter några patchar) så kommer bli intressant att se hur de spinner vidare på detta. Blev sjukt besviken på senaste MW så hoppas BLOPS2 kan fylla CoD-tomheten till vinter... eller ja, hösten, förbannade svenska årstider!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

CoD lever på patriotiska amerikaner. Senaste CoD spelen har varit värdelösa och ett sätt att mjölka ett varumärke.

Medlem

Det här spelet kommer äga fett

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Det här spelet kommer äga fett

Akta dig, törs du verkliga säga sånt där på denna sida? Min bild av FZs många medlemmar är att dom påstår en massa om en om man gillar CoD. Snart kommer väl du bli anfallen av dessa gråtande barn.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Gaara:

Det här spelet kommer äga fett

Akta dig, törs du verkliga säga sånt där på denna sida? Min bild av FZs många medlemmar är att dom påstår en massa om en om man gillar CoD. Snart kommer väl du bli anfallen av dessa gråtande barn.

Du har helt rätt, jag har många exempel på det eftersom jag är en av få som vågar stå för att jag gillar CoD-seriens multiplayer. Många personliga påhopp har man stått ut med, men skam den som ger sig!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Kogster:

Är det bara jag eller hade klippen i denna video avsevärt bättre grafik än tidigare ingame klipp?

Bara du tyvärr...

Inaktiv
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Gaara:

Det här spelet kommer äga fett

Akta dig, törs du verkliga säga sånt där på denna sida? Min bild av FZs många medlemmar är att dom påstår en massa om en om man gillar CoD. Snart kommer väl du bli anfallen av dessa gråtande barn.

Du har helt rätt, jag har många exempel på det eftersom jag är en av få som vågar stå för att jag gillar CoD-seriens multiplayer. Många personliga påhopp har man stått ut med, men skam den som ger sig!

Du är inte ensam, jag äskar CoD och har också få stå ut med dessa omogna personer som inte kan inse att alla tycker olika om alla spel. Mesta dels av dom jag blivit angripen av är dessa bf3 fanboys som ger sitt liv åt spelet, och snackar man dynga om dom för att dom älskar det spelet då blir det helt plötsligt förbjudet att snacka illa om folk som tycker olika, bara för att man tryckte på en knapp som gjorde dom sura.

Folk måste fatta att bara för att dom inte gillar call of duty så ska dom fan inte sitta och bli hatiska mot folk som tycker om serien och sedan bli sur själv när man hugger tillbaka. Tycker det är rätt patetisk och meningslöst, men alla måste ju tydligen tycka likadant om man utgår efter denna sida, dessa pojkar här är ju så kunniga och vet allt hur saker ska funka.

Inaktiv

Ser fram emot och testa detta, lär nog vänta och se när det blir en gratishelg och pröva det då innan jag köper. Men är det roligt kan jag gärna lägga ut det på detta med.

Medlem

Varför visar dom inga "ingame-footage" av PC i fullHD med direktX 11? .. nej justja.. PC brukar dom försöka laga efter spelet har släppts

Medlem

Måste säga, har alltid gillat CoD campaign ändå (förutom mw3 då, kändes lite B-aktig) men, med guild wars 2 och del nummer fyra i Halo trilogin så får jag vänta och se tills jag läst recensionen

Medlem

Bara det inte blir som Max Payne 3 där de "vävde ihop" spelet med "cut scenes".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Haha skrattade åt spelet under en gameplay trailer detta spel intresserrar mig inte ett dugg!!!

Medlem

Är väl inte personligen väldigt imponerad av det jag sett av BO2 än så länge, men nog försöker Treyarch, så mycket kan man förstå. De verkar slita bra mycket mer för att göra ett bra spel än IW gjort på senare tid.

Medlem

Gillade Blop 1 story, de hade något på gång. Detta kan nog bli ännu bättre

Skrivet av gnu:
Skrivet av Preed:

David S. Goyer är jävligt hit-and-miss. Han har gjort en hel del skit också. Trent Reznor brukar leverera dock! Men är jag sugen på Black Ops 2? Not really, dom behöver göra MER för att jag ska få sug på den här serien igen.

vad yrar du om, hur kan du ha tröttnat på en serie när du bara spelat första delen? black ops story var ju oscar-material jämfört med modern warfare, detta lär ju vara på minst samma nivå.

@gnu - Mycket onödigt påhopp på "Preed" och dåligt ordval. Kan du inte försöka skriva konstruktivt istället och skippa den tråkiga attityden?

På vilket sätt var Black Ops "Oscarsmaterial" i jämförelse med "Modern Warefare", jag tyckte mig skönja en likartad dramaturgi.

@Preed - Jag tycker Black Ops var en liten vitamininjektion mot MW, men tyckte vissa delar av storyn hade luckor, men det har de amerikanska storfilmerna med. Kanske försöker man fånga upp folk som sitter i två läger?

Vad skulle göra dig intresserad av CoD igen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"You cant watch a movie at the theatre, and change the fate of the main character, but you can do that in a video game"

Det påståendet stämmer för många andra spel, men avspeglar ju knappast COD serien precis... snarare tvärtemot.

Men jag antar att de är som politiker, säg vad folk vill höra så köper dom skiten..

Medlem
Skrivet av Sviskon:

"You cant watch a movie at the theatre, and change the fate of the main character, but you can do that in a video game"

Det påståendet stämmer för många andra spel, men avspeglar ju knappast COD serien precis... snarare tvärtemot.

Men jag antar att de är som politiker, säg vad folk vill höra så köper dom skiten..

Om man följt vad utvecklarna sagt om Black Ops 2 så kommer de lägga ner mer energi på att göra storyn dynamisk, val man gör under spelets gång har inverkan på hur det slutar. Dessutom kommer man kunna välja hur man vill lösa vissa strider (ex med prickskyttegevär på långt håll eller i närstrider. Se på E3-presentationen så förstår du.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Alltså... Snacka om riktad marknadsföring! Nine Inch Nails! Hur i h*£@~te kunde de veta en sån sak om mig!? Om det här är framtiden, så vet jag inte var det kan sluta

Medlem

Hupp låt oss variera med en singleplay rälsshooter som kör samma gamla grafikmotor och upplägg för 500 bagis. Släng på en högre siffra bara och ändra soundtrack - klart!

Skrivet av Spiff:

Hupp låt oss variera med en singleplay rälsshooter som kör samma gamla grafikmotor och upplägg för 500 bagis. Släng på en högre siffra bara och ändra soundtrack - klart!

Det finns ingen som har påstått något annat (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar