Därför dröjer Torchlight 2

Robot
Därför dröjer Torchlight 2

Runic Games klargör varför det kraftigt försenade action-rollspelet fortfarande inte har något lanseringsdatum.

#runic-games, #torchlight-ii, #diablo-iii


Medlem
Därför dröjer Torchlight 2

Jag väntar på Torchlight 2, ja!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem

Hoppas att dom släpper editorn till tvåan med, fast lite mer polerad än den till ettan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Väntar gör jag, och man längtar ju inte mindre efter den senaste posten
Verkar som att det är rätt intressanta ändringar dom gör ^^

Editor kommer till tvåan också, några veckor efter release om inget dyker upp.

Medlem

Man kan ju bara hoppas att dom såg hur mycket skit D3 fick angående avsaknad av djup i skill systemet osv.. och bestämde sig att göra sitt spel annorlunda.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Man kan ju bara hoppas att dom såg hur mycket skit D3 fick angående avsaknad av djup i skill systemet osv.. och bestämde sig att göra sitt spel annorlunda.

Jag är inte super-säker men jag tror att det de gör nu är att lägga till små extra saker till skillsen. Förut var det typ att en skill på lvl 1 gjorde 110% skada och sedan lade bara extra levlar på mer skada (typ lvl 2 115%, lvl 3 120% osv). Nu vill de ha att skillsen får någon extra grejj typ att lvl 1 och 2 ger mer skada men man kanske får en chans till stun på lvl 3 osv osv.

Vet att de skulle fixa det men vet inte om det är det de gör nu eller om det redan är klart eller inte.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Gillar ärlighet från företag, att de inte stressar ut release osv.. det som äcklar mig enormt är att Diablo 3 var spelbart 2005 men att de skippade alltihopa å gjorde en casualversion 2012 istället. usch.

Medlem

De behöver ju inte stressa längre när D3 har visat sig vara en (mindre?) besvikelse av diverse olika anledningar.

Jag ser fram emot 2:an, hade rätt kul i 1:an. Om det ändock blev lite ensamt ibland.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Längtar sönder.

Detta är allt Diablo 3 saknade.

Medlem

Blir ett köp, börjar tröttna på D3.

Medlem

Längtar som faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan, dock ser jag hellre ett färdigt spel än något som behöver mycket putsning efter release *host* Diablo 3 *host*.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Gillar ärlighet från företag, att de inte stressar ut release osv.. det som äcklar mig enormt är att Diablo 3 var spelbart 2005 men att de skippade alltihopa å gjorde en casualversion 2012 istället. usch.

Haha, du är rolig du

Medlem

Mycket positivt och glad att de delar med sig vad som händer. Redan förköpt min kopia på Steam. Det får ta den tid det behöver!


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Ser fram emot detta, får ta sin lilla tid!

Medlem

Bättre att hålla på det lite längre, kunna polera, balanser och släppa "when it's done" istället för att stressa ut ett sönderbuggat spel.

Medlem

Torchlight 2 och Path of Exile är troligen dom spel jag väntar mest på i år.. Testade helgbetan av TL2 när dom hade den och det är ju minst sagt ordentligt Good stuff!

Medlem
Skrivet av trasen:

Torchlight 2 och Path of Exile är troligen dom spel jag väntar mest på i år.. Testade helgbetan av TL2 när dom hade den och det är ju minst sagt ordentligt Good stuff!

har inte hört talas om Path of Exile innan...men det ser ut att bli trevligt! kul att ha ett spel till att se fram emot!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Det vore ju synd att påstå att det fanns mer djup i Torchlights färdighertssystem än i D3. Även om det fanns mer knappar att trycka på så var ju de faktiska valmöjligheterna klart begränsade. Tycker personligen att D3 faktiskt satte huvudet på spiken med abilities och runes.
Men jag ser fram emot Torchlight2, helt klart.

Medlem

Håller med Hannu, börjar seriöst tröttna på D3 så ja, jag ser med fram emot T2.


signatur

Miner, don´t shoot!

Inaktiv

Om Torchlight 2 ens liknar ettan i "utveckling" på spells och skills, är det fortfarande skräp. Ångrar bittert min förhandsbokning. :/

Medlem
Skrivet av Segas:

Om Torchlight 2 ens liknar ettan i "utveckling" på spells och skills, är det fortfarande skräp. Ångrar bittert min förhandsbokning. :/

men varför förhandsbokade du då?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Förhandsbokat och klart. Surt att vänta javisst. Men hellre det än något halvfärdigt som många andra redan har sagt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ta er tid, gör inte om vad D3 gjorde bara.

Inaktiv
Skrivet av Propy:
Skrivet av Segas:

Om Torchlight 2 ens liknar ettan i "utveckling" på spells och skills, är det fortfarande skräp. Ångrar bittert min förhandsbokning. :/

men varför förhandsbokade du då?

Du, det är en mycket bra fråga...har du fler?

Medlem

Håller med de som simmar i god karma längst uppe, Runic Games kan ta det lugnt och bara fokusera på att göra ett bra spel. Jag kan vänta

Medlem

Slutade lira d3 för en månad sen, hoppas detta blir annorlunda redan köpt det på steam!

Medlem

Längtar som bara fan; kan bara jämställas med väntan på Skyrim.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Bra och ärligt av Runicgames. Gillar det och Torchlight 2 är något av det bästa jag spelat på flera år. Märker direkt att spelet är gjort med själ och kärlek, jämfört med dom fleta AA titlarna.

Medlem
Skrivet av Segas:

Om Torchlight 2 ens liknar ettan i "utveckling" på spells och skills, är det fortfarande skräp. Ångrar bittert min förhandsbokning. :/

Tur att dom ändrar på skillsystemet då ;p Låter inte lika statiskt nu, tack vare att skills får nya egenskaper var 5:e nivå. (Yaya, fortfarande statiskt, men det känns bättre på något sätt.) Ser fram emot att testa ändringarna

12
Skriv svar