Testa Starcraft II: Heart of the Swarm

Robot
Testa Starcraft II: Heart of the Swarm

Den Zerg-osande andra delen av Starcraft II-sagan är spelbar i Stockholm nästa helg.

#starcraft-ii-wings-of-liberty, #starcraft-ii-heart-of-the-swarm


Medlem
Testa Starcraft II: Heart of the Swarm

Coolt, var det denna expansionspacken som skulle kosta 125 kr och släppas 3 månader efter första delen?

För er som inte minns så skulle det släppas 3 versioner av SC2 med 3 månader mellan varje för 125 kr stycket.... tror blizzard faila det rätt hårt.

Medlem

Nu är det så länge sedan jag spelade SC2, så har glömt en del av det som hände, får väl spela om det igen lagom till expansionen kommer.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Vad kommer egentligen vara nytt i den, på multiplayersidan?
Kommer man som icke-köpare ha en nackdel mot de som köper i MP? För det är ju inte riktigt hållbart heller.
Eller sorteras det ut i olika grupper?

Medlem

Jag tror att uppdateringarna i MP gäller alla SC2 spelare ? eller ? Hur har dem tänkt egentligen?

Medlem

Blir garanterat delat, sen om man kör någon mp i sc2 varför skulle man inte köpa expansionen?

alt. något filter som gör att folk med exp kan spela med dom utan.

Medlem
Skrivet av conthox:

Nu är det så länge sedan jag spelade SC2, så har glömt en del av det som hände, får väl spela om det igen lagom till expansionen kommer.

Jag har spelat sc2 sen release men har aldrig ens startat kampanjen

Skrivet av Gagoff:

Vad kommer egentligen vara nytt i den, på multiplayersidan?
Kommer man som icke-köpare ha en nackdel mot de som köper i MP? För det är ju inte riktigt hållbart heller.
Eller sorteras det ut i olika grupper?

Det kommer nya enheter (mech mech mech!). Sen kommer det lite annat smått och gott som inte har med gameplay att göra. Jag skulle gissa att det kommer vara separata ladders för wol och hots, något annat vore efterblivet. Sen kommer det säkert inte vara speciellt många som spelar wol när väl hots kommer ut.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Coolt, var det denna expansionspacken som skulle kosta 125 kr och släppas 3 månader efter första delen?

För er som inte minns så skulle det släppas 3 versioner av SC2 med 3 månader mellan varje för 125 kr stycket.... tror blizzard faila det rätt hårt.

Säga vad man vill, men Blizzard är i alla fall snabbare på att släppa expansioner (eller vad man nu ska kalla det) än Valve i alla fall


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av Allexz:

Coolt, var det denna expansionspacken som skulle kosta 125 kr och släppas 3 månader efter första delen?

För er som inte minns så skulle det släppas 3 versioner av SC2 med 3 månader mellan varje för 125 kr stycket.... tror blizzard faila det rätt hårt.

Skulle vela veta vart du hört det? Kan inte minnas att jag läst eller hört det där någonstans... Sen att tror på det vore bara dumt.. de bygger inte hots SP + nya units och annat lull-lull på 3 månader..

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Vad kommer egentligen vara nytt i den, på multiplayersidan?
Kommer man som icke-köpare ha en nackdel mot de som köper i MP? För det är ju inte riktigt hållbart heller.
Eller sorteras det ut i olika grupper?

Det kommer nya enheter (mech mech mech!). Sen kommer det lite annat smått och gott som inte har med gameplay att göra. Jag skulle gissa att det kommer vara separata ladders för wol och hots, något annat vore efterblivet. Sen kommer det säkert inte vara speciellt många som spelar wol när väl hots kommer ut.[/quote]

Jag skulle gissa att alla får tillgång till HotS MP, att dela upp spelarna känns inte särskilt smart.

Medlem
Skrivet av Whip:

Jag skulle gissa att alla får tillgång till HotS MP, att dela upp spelarna känns inte särskilt smart.

Och missa alla intäkter från MP spelarna? haha ja säkert

Medlem
Skrivet av Ophe:
Skrivet av conthox:

Nu är det så länge sedan jag spelade SC2, så har glömt en del av det som hände, får väl spela om det igen lagom till expansionen kommer.

Jag har spelat sc2 sen release men har aldrig ens startat kampanjen

Hehe, det behövs i och för sig inte. Är det bara MP som gäller så, eller om man sparar hela kampanjen tills alla expansionerna kommer så man får en sammanhängande story går också.

Skrivet av chewiie88:

de bygger inte hots SP + nya units och annat lull-lull på 3 månader..

Jag tror nog att mycket var klart redan när SC2 släpptes, möjligen att kampanjerna inte var helt färdiga.

Det känns lite konsigt om man haft så lång tid på sig att göra spelet + exp, har planerat för exakt två expansioner och sedan inte ha förberett något för expansionerna alls. Tror t ex enheterna har varit i princip klara, bara lite tweaking kvar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Coolt, var det denna expansionspacken som skulle kosta 125 kr och släppas 3 månader efter första delen?

För er som inte minns så skulle det släppas 3 versioner av SC2 med 3 månader mellan varje för 125 kr stycket.... tror blizzard faila det rätt hårt.

Det var tanken innan de bestämde sig för att göra expansionerna stora nog att vara egna spel, sa de i alla fall när de gick ut med informationen för länge sedan.

Först var det väl alla tre kampanjerna i ett spel, sedan tre delar där den första var stor och fet med 2 mindre expansioner till och sedan tre fetingar. Jag kan ha fel dock men det är så jag minns det.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Kan man inte bara patcha vanliga spelet ?

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Whip:

Jag skulle gissa att alla får tillgång till HotS MP, att dela upp spelarna känns inte särskilt smart.

Och missa alla intäkter från MP spelarna? haha ja säkert

Det är sämre att dela upp Communityn, så jag tror att MP'n kommer vara för alla. Jag tror inte dem tar 125kr för några units... Kampanjen också men fortfarande.

Medlem

Expansionen kommer släppas i höst/vinter! Det lovar jag er! Ser fram emot det som FAAAN!

Någon som vet ifall det kommer finnas Collectors Edition för denna expansion eller är det överdrivet?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

"Stockholm nästa lördag"
"lördagen den 28 augusti"

...what?

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Whip:

Jag skulle gissa att alla får tillgång till HotS MP, att dela upp spelarna känns inte särskilt smart.

Och missa alla intäkter från MP spelarna? haha ja säkert

Det är sämre att dela upp Communityn, så jag tror att MP'n kommer vara för alla. Jag tror inte dem tar 125kr för några units... Kampanjen också men fortfarande.

Communityn kommer inte vara direkt uppdelad ändå för dom flesta som spelar SC2 kommer köpa expansionen, sen är jag övertygad om att det kommer vara dyrare än 125kr?
Skulle snarare tro dom tar 200-300 som för alla andra deras expansions.

ska inte säga att jag vet att det blir så men ser bara inte att dom kommer ge ut mp units gratis, hände inte i WC3's Frozen Throne och kommer med 99% säkerhet inte hända här, sen är jag den första att bli glad om det nu skulle bli som du säger.

Medlem
Skrivet av chewiie88:
Skrivet av Allexz:

Coolt, var det denna expansionspacken som skulle kosta 125 kr och släppas 3 månader efter första delen?

För er som inte minns så skulle det släppas 3 versioner av SC2 med 3 månader mellan varje för 125 kr stycket.... tror blizzard faila det rätt hårt.

Skulle vela veta vart du hört det? Kan inte minnas att jag läst eller hört det där någonstans... Sen att tror på det vore bara dumt.. de bygger inte hots SP + nya units och annat lull-lull på 3 månader..

Jag har för mig det var en expansion per år och sen samma pris som orginalet. Det har de faktiskt failat med men whatever

1
Skriv svar