Martin O'Donnell / Michael Salvatori - Finish The Fight
Att spel kan vara en konstform råder det inga tvivel om. Det är ett stort projekt att göra ett spel av hög kaliber, där krut läggs på alla aspekter och kreativa detaljer. Förutom det uppenbara; spelmekanik, artwork, design och grafik, så märks det när en utvecklare har gjort det lilla extra: bra ljud. En försumbar detalj kan många tycka, men hälften av upplevelsen för mig i alla fall. Vissa gör det dåligt, somliga bra och ett litet antal gör det extraordinärt bra. Ett exempel är ljudmattan i Battlefield-serien, som genomgående har visat väldigt hög klass, ett annat är exemplet som ni kan lyssna på nedan (som de flesta säkert redan har hört), musiken i Halo.
Detta är en av faktorerna till varför jag köper, njuter och i största allmänhet spelar spel. Mixen av de olika elementen. Interaktiviteten i en blandning av en kreativa röra, som kan leda till mästerverk så som låten nedan.
Musiken till Halo: ODST är ännu bättre, en skön blandning av hissmusik och ballader, men det passar perfekt till spelet och höjer upplevelsen. Det bästa Halo enligt mig.