Djävulen har slagit klorna i svensk spelförsäljning

Medlem

Seriöst, vart faan är alla dom som köper all skit som år efter år alltid ligger på top10? VEM är det, var är dom? jag känner ingen som "ååå jag måste ha bög-sims expansionen nr 534534343"
vart är dom?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Rubriken fick mig att tro att utgivarna infört mer mjölkande eller nåt annat dåligt, oh Fz..you!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av conthox:

*whine mode on*

Två fotboll, tre Lego och tre BF3 på tio översta, ytterligare två FIFA längre ned och 1 lego bland 4 Sims... ja gisses.

Sedan också underligt att D3 fortfarande säljer så bra efter allt strul. Var är alla som säger att dom skall bojkotta när det verkligen gäller?

Det känns som om det är en mindre grupp som avstår, medans 95 % av spelarna struntar glatt i vad som händer och vad som skrivs på spelsajter/forum och köper spelen lik förbenat.

*whine mode off*

// edit

Och Max P 3 finns inte ens med på PC-listan trots att folk säger att "det är på PC som sådana spel skall spelas" samtidigt som det har en 5:e plats på PS3.

Är det ironi eller piratkopierare på PC som varit i farten?

Skulle tro att de flesta köper Max Payne 3 digitalt. Har redan varit på rea på Steam.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av conthox:

*whine mode on*

Två fotboll, tre Lego och tre BF3 på tio översta, ytterligare två FIFA längre ned och 1 lego bland 4 Sims... ja gisses.

Sedan också underligt att D3 fortfarande säljer så bra efter allt strul. Var är alla som säger att dom skall bojkotta när det verkligen gäller?

Det känns som om det är en mindre grupp som avstår, medans 95 % av spelarna struntar glatt i vad som händer och vad som skrivs på spelsajter/forum och köper spelen lik förbenat.

*whine mode off*

// edit

Och Max P 3 finns inte ens med på PC-listan trots att folk säger att "det är på PC som sådana spel skall spelas" samtidigt som det har en 5:e plats på PS3.

Är det ironi eller piratkopierare på PC som varit i farten?

Skulle tro att de flesta köper Max Payne 3 digitalt. Har redan varit på rea på Steam.

Och även på Amazons rea som började innan Steam drog igång sin.

Medlem

Får hoppas att det är så.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Får hoppas att det är så.

Det är väl ingen hemlighet att PC-spel säljer främst digitalt numer.

Medlem

"Djävulen", I c what u did thar huehue

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av conthox:

Får hoppas att det är så.

Det är väl ingen hemlighet att PC-spel säljer främst digitalt numer.

Frågan är väl vad man gör med statistik som detta då, om det är så att de flesta sålda ex som säljs för PC inte räknas med?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Spelar både D3 och BF3 för tillfället, både spelen äger ju totalt.
Finns ju inget man köpt steam rean som har samma sjuka uderhållning och kvalitet. Det ända jag kommer adda är ju GW2 och Xcom enemy unknown sen har man allt man vill ha för lång tid framåt

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av conthox:

Får hoppas att det är så.

Det är väl ingen hemlighet att PC-spel säljer främst digitalt numer.

Frågan är väl vad man gör med statistik som detta då, om det är så att de flesta sålda ex som säljs för PC inte räknas med?

Digital försäljning övervakas inte av någon organisation.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av conthox:

Frågan är väl vad man gör med statistik som detta då, om det är så att de flesta sålda ex som säljs för PC inte räknas med?

Digital försäljning övervakas inte av någon organisation.

Men frågan kvarstår varför det är av intresse att veta vilka spel som sålts mest i fysiska butiker, då det inte alls speglar vilka titlar som är mest populära och säljs mest totalt sett.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Vilken urtrist topplista, kan inte påstå att många av spelen där gav mig intresse att inhandla något nytt spel. Var iofs inte ens många spel på listan.. lego, bf3, the sims, fifa.

Medlem

Dark souls (pc) ligger på inköpslistan, grymt kul och frustrerande på konsollen, samma på pc hoppas jag.


signatur

I am a Psychonaut, a sailor of the soul.

12
Skriv svar