EA tar ställning för homoäktenskap

Robot
EA tar ställning för homoäktenskap

Electronic Arts går med i en koalition av företag som är emot det amerikanska lagförslaget "Defense of Marriage Act" som går ut på att inte låta homosexuella gifta sig.

#electronic-arts


Medlem
EA tar ställning för homoäktenskap

Bra EA (för en gång skull) !

Medlem

Finns det något vidrigare än EA?


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem
Skrivet av AshTray:

Finns det något vidrigare än EA?

*sarkasm* ja detta kändes riktigt vidrigt faktiskt......... *sarkasm*

-.-

säga vad man vill om EA men detta är bara bra

Medlem

woppy do, nu får de säkert publicitet då alla små fanboys (Säger inte att alla är det) kan säga att EA inte är onda.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem
Skrivet av torylva:

woppy do, nu får de säkert publicitet då alla små fanboys (Säger inte att alla är det) kan säga att EA inte är onda.

Bra publicitet eller inte spelar väl ingen roll sålänge det stödjer ett bra lagförslag?

Medlem

tummen upp för detta EA


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av torylva:

woppy do, nu får de säkert publicitet då alla små fanboys (Säger inte att alla är det) kan säga att EA inte är onda.

Bra publicitet eller inte spelar väl ingen roll sålänge det stödjer ett bra lagförslag?

Fast här är det väll att de är emot en dålig lag?

Medlem

Vare sig de har ett dolt motiv bakom det hela eller inte, så anser jag att det är bra när stora företag tar ställning mot lagar som kränker mänskliga rättigheter.

Medlem

Nämen gu vad bra EA, nu så gör inte Online Passes, Day One on-the-disc-DLC, Origin, spel som blir nerskärda tack vare oresonabla deadlines och påtvingade multiplayer-tjänster lika ont längre!

... Så slutar det med att jag får -100 i karma för att EA har lyckats med bedriften att få alla som hatar dem att framstå som homofober.

Medlem
Skrivet av Kogster:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av torylva:

woppy do, nu får de säkert publicitet då alla små fanboys (Säger inte att alla är det) kan säga att EA inte är onda.

Bra publicitet eller inte spelar väl ingen roll sålänge det stödjer ett bra lagförslag?

Fast här är det väll att de är emot en dålig lag?

ja jo, låt säga "Bra publictet eller inte spelar väl ingen roll sålänge det är emot en dålig lag" istället då

Inaktiv
Skrivet av AshTray:

Finns det något vidrigare än EA?

Är det vidrigt att dom är emot detta lagförslag? Homosexuella har lika mycket rätt få gifta sig som heterosexuella, sluta bo i en grotta och inse det är 2012 nu.
Jag tycker ett lagförslag om att förbjuda såna här motbjudande kommentarer som du t.e.x kom med. V

Medlem
Skrivet av AshTray:
Skrivet av DarkZide8:

Nämen gu vad bra EA, nu så gör inte Online Passes, Day One on-the-disc-DLC, Origin, spel som blir nerskärda tack vare oresonabla deadlines och påtvingade multiplayer-tjänster lika ont längre!

... Så slutar det med att jag får -100 i karma för att EA har lyckats med bedriften att få alla som hatar dem att framstå som homofober.

Well put.

Men vad har det med saken att göra? man får väl tycka hur illa man vill om EA men som kvicksilver sa är det ju alltid bra att stora företag ställer sig bakom mänskliga rättigheter.

Är ju inte direkt att dom kommer sälja mer spel för en sådan här grej, fanboy/haters är i extrem minoritet ändå så att vinna över några gör knappast någon marginel skillnad

Medlem

Med tanke på allt hat som sköljde över EA efter Mass Effect och Dragon Age så är det imponerande.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Samtidigt kan man fråga sig varför det ska vara nödvändigt att ta ställning till vem andra människor väljer att älska med. Den mänskliga moralen... vilken jävla dynga.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av AshTray:
Skrivet av DarkZide8:

Nämen gu vad bra EA, nu så gör inte Online Passes, Day One on-the-disc-DLC, Origin, spel som blir nerskärda tack vare oresonabla deadlines och påtvingade multiplayer-tjänster lika ont längre!

... Så slutar det med att jag får -100 i karma för att EA har lyckats med bedriften att få alla som hatar dem att framstå som homofober.

Well put.

Men vad har det med saken att göra? man får väl tycka hur illa man vill om EA men som kvicksilver sa är det ju alltid bra att stora företag ställer sig bakom mänskliga rättigheter.

Är ju inte direkt att dom kommer sälja mer spel för en sådan här grej, fanboy/haters är i extrem minoritet ändå så att vinna över några gör knappast någon marginel skillnad

Man använder bra PR för att dölja den dåliga. Mycket av kritiken mot Mass Effect 3 har t.ex. avfärdats som homofobiskt nonsens när det 99% av gångerna inte alls har handlat om det Visst är det trevligt att de är emot orättvisor mot homosexuella, men det ändrar inte faktumet att de som ett företag är riktigt ruttna mot sina kunder och de är väl där man ska bedöma företagen?

Medlem

Dålig PR för homosexuella Nämen alltid trevligt med företag som är lite progressiva och öppna och inte helt retarderade (när det gäller just homosexualitet i alla fall).

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av AshTray:
Skrivet av DarkZide8:

Nämen gu vad bra EA, nu så gör inte Online Passes, Day One on-the-disc-DLC, Origin, spel som blir nerskärda tack vare oresonabla deadlines och påtvingade multiplayer-tjänster lika ont längre!

... Så slutar det med att jag får -100 i karma för att EA har lyckats med bedriften att få alla som hatar dem att framstå som homofober.

Well put.

Men vad har det med saken att göra? man får väl tycka hur illa man vill om EA men som kvicksilver sa är det ju alltid bra att stora företag ställer sig bakom mänskliga rättigheter.

Är ju inte direkt att dom kommer sälja mer spel för en sådan här grej, fanboy/haters är i extrem minoritet ändå så att vinna över några gör knappast någon marginel skillnad

Man använder bra PR för att dölja den dåliga. Mycket av kritiken mot Mass Effect 3 har t.ex. avfärdats som homofobiskt nonsens när det inte alls har handlat om det alls. Visst är det trevligt att de emot orättvisor mot homosexuella, men det ändrar inte faktumet att de som ett företag är riktigt ruttna mot sina kunder och de är väl där man ska bedöma företagen?

Jag bedömer inte företaget efter detta,
Det jag menar är att det spelar ingen roll om det är EA, Apple eller Kentucky Fried Chicken som ställer sig bakom, ju fler desto bättre.

Sen lär dom få lika många homofober som bojkotar dem som extra folk som köper pga av detta "PR-trick"

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Kvicksilver:

Vare sig de har ett dolt motiv bakom det hela eller inte, så anser jag att det är bra när stora företag tar ställning mot lagar som kränker mänskliga rättigheter.

När blev det en mänsklig rättighet att gifta sig?

Det är något fel i hjärnan på homosexuella. Det finns tjejer och killar utav en anledning. Så fort man blir homosexuell så försvinner livets mening.

Är du seriös eller skrev du det där för att dra igång en stor jävla debatt? Bara undrar ??

Medlem

Alltid roligt med idioter som klagar på EA bara för att dom vill tjäna pengar. Dom är inte speciellt "onda", om nu inte det betyder något annat än vad jag har uppfattat.

DAOG försöker ju bara griefa. Livet är meningslöst vilketsom, men det är ju ändå halvroligt att.. leva.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Med tanke på allt hat som sköljde över EA efter Mass Effect och Dragon Age så är det imponerande.

att de måste sälja röv.. eller vad?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Förstår inte varför folk fortfarande pratar illa om homosexuella.. snälla USA, väx upp.. vi vet att nationen inte är så himla gammal men vi här i Europa tycker ni är korkade

mvh Europa

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av AshTray:

Finns det något vidrigare än EA?

Är det vidrigt att dom är emot detta lagförslag? Homosexuella har lika mycket rätt få gifta sig som heterosexuella, sluta bo i en grotta och inse det är 2012 nu.
Jag tycker ett lagförslag om att förbjuda såna här motbjudande kommentarer som du t.e.x kom med. V

De har ju inte det, men de borde ha det!

Medlem

Det skärmande är väll snarare att det finns ett lagförslag för EA att vara emot?
Har inte mänskligheten bättre saker för sig än att lägga sig i andras privatliv? typ sluta kriga, utrota svält och ordna gemensamma omklädningsrum.

Medlem

Kommer detta betyda att vi får se fler regnbågar i deras spel?

Medlem

Hatar EA, men det här är bra gjort av dom. Staten ska inte lägga sig i folks privatliv i onödan.

Medlem

Skönt att läsa att EA äntligen gör någonting bra


signatur

Game long and prosper

Medlem

Varför ska det vara sådan tjafs. Är det så fel med att vara homo? Vi vet ju att de flesta killar gillar när vi tjejer kysser varandra

Inaktiv

Ok... EA blir inte ett bättre spelbolag i mina ögon för det. Snarare tvärtom, försöker vinna billiga homo-goodwill-poäng istället för att faktiskt bry sig om de som köper spel.

Medlem
Skrivet av Skäggbiffen:

Samtidigt kan man fråga sig varför det ska vara nödvändigt att ta ställning till vem andra människor väljer att älska med. Den mänskliga moralen... vilken jävla dynga.

Exakt. Vad fan har andra med det o göra egentligen? Vilka tror sej dessa människor vara som känner sej så viktiga att de ens har rätt till att yttra ett ställningstagande i frågan.

Skriv svar