The War Z – zombie-epidemin når mmo-världen

Robot
The War Z – zombie-epidemin når mmo-världen

Massivt onlinespel låter dig bekämpa hjärngnagarna dygnet runt. Premiär redan i höst.

#the-war-z, #hammerpoint-interactive, #arma-2


Medlem
The War Z – zombie-epidemin når mmo-världen

Kanske något som slår DayZ. Får hålla ett öga på detta.

Troligen inte lika hardcore så är lite skeptisk.

Edit: Hardcore (death will be permanent)

Ah missade det där. Sweet!

Medlem

The War Z...låter som de inte fick rättigheterna till World War Z. Oavsett vilket så ska åtminstone jag hålla ett getöga på detta som det Zombiefan man är!
(Varit det sen jag såg premiären av Lucio Fulci's brillianta Zombi 2)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

rent grafiskt tycker jag dayZ ser bättre ut (chernarus kartan i arma 2 är fantastisk), men arma 2 är värdelöst på närstrider så det här har kanske en chans att ta igen. Är mer intresserad av kickstartade The Dead Linger dock.

(randomgenererad karta, inte MMO)

Medlem

Hmm nu fick jag två nya saker att kolla på, Lucio Fulci´s Zombi 2 och Dead Linger, inte vill man missa någott!

Medlem

Kommer aldrig få nog av zombies! Finns det någon gameplay rulle att titta på än ?

FM-guru
F.d. Sisyr

Finns en matig intervju hos IGN, rekommenderas att läsa: http://www.ign.com/articles/2012/07/19/the-war-z-a-new-zombie...

Medlem

Hittade en preview rulle på youtube med lite screenshots såg nästan ut som dayz ^^ http://www.youtube.com/watch?v=hzsCmKWglf4

Medlem

Jag gissar på att de har fått iden från dayz moden men jag kan ha fel.

Älskar dayz när det funkar så kommer hålla koll på The War Z.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Kan bli något.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Är det bildkvalitén som är dålig eller fattas det färger i spelet?
Annars ser det ju riktigt bra ut för att vara mmo, hoppas det inte är lika fattigt som Dead Island bara när det väl släpps!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det nya Secret World är ju ett zombie-mmo, så det är ju inget nytt direkt.


signatur
Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Hittade en preview rulle på youtube med lite screenshots såg nästan ut som dayz ^^ http://www.youtube.com/watch?v=hzsCmKWglf4

Blev lite besviken när jag hörde "skill tree"... Tycker inte sånt här hemma i ett zombie survival. Inte levels heller för den delen.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av swordfish:

Jag gissar på att de har fått iden från dayz moden men jag kan ha fel.

Älskar dayz när det funkar så kommer hålla koll på The War Z.

Zombie survival är knappast någon ny idé, men det som är konstigt är att något som DayZ inte kommit tidigare. Relativt enkelt att modda till vilket openworld spel som hellst (om man bortser från MMO komponenten). Nu verkar det däremot vara ett helt gäng zombie survival-spel på väg.

Det låter konstigt, men jag tror att åtminstonde det här spelet började utvecklas innan DayZ blev stort eller äns började utvecklas själv.

Själv har jag längtat efter dessa sorters spel sedan S.T.A.L.K.E.R, som inte visade sig vara så mycket survival förutom att döda allt som försöker döda dig

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av emil2796:
Skrivet av swordfish:

Jag gissar på att de har fått iden från dayz moden men jag kan ha fel.

Älskar dayz när det funkar så kommer hålla koll på The War Z.

Zombie survival är knappast någon ny idé, men det som är konstigt är att något som DayZ inte kommit tidigare. Relativt enkelt att modda till vilket openworld spel som hellst (om man bortser från MMO komponenten). Nu verkar det däremot vara ett helt gäng zombie survival-spel på väg.

Det låter konstigt, men jag tror att åtminstonde det här spelet började utvecklas innan DayZ blev stort eller äns började utvecklas själv.

Själv har jag längtat efter dessa sorters spel sedan S.T.A.L.K.E.R, som inte visade sig vara så mycket survival förutom att döda allt som försöker döda dig

Enligt utvecklarna påbörjades utvecklingen förra året. Vidare finns spel som Dead State (sp dock) och The Dead Linger som varit under utveckling en tid och är "zombie survival"-spel.

Medlem

Nej tack, kommer bli arkad.. tänk er Dead Island fast MMO

DayZ till ArmA 3 har oändligt mer potential.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Nej tack, kommer bli arkad.. tänk er Dead Island fast MMO

DayZ till ArmA 3 har oändligt mer potential.

Det är lite min oro också att det kommer bli som Dead Island... Ugh. Riktigt dåligt spel.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av Magroth:
Skrivet av zhrooms:

Nej tack, kommer bli arkad.. tänk er Dead Island fast MMO

DayZ till ArmA 3 har oändligt mer potential.

Det är lite min oro också att det kommer bli som Dead Island... Ugh. Riktigt dåligt spel.

Dead Island var faktiskt riktigt kul i coop. Men jag hade gärna sett lite mer skills och fler fordon.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det ser intressant ut, men jag hoppas mer att DayZ och rocket tar o gör ett ordentligt dayz.
Det är mer hardcore, mer sim än vad detta kommer att bli.

Dock är jag glad över att WarZ har valt att lägga till ett Hardcore läge där det är permadeath. Och att dom också kommer ha Harcore servrar så alla lever under samma förhållanden och har samma förutsättningar. Då kan man iaf hålla sig ifrån dessa jävla mix/normal servrar.

Hoppas också att det inte blir alldeles för arkad, det förstör så jävla mycket tyvärr.

Det har potential, jag kommer testa det, men är det inte tillräckligt hardcore (ala DayZ) så kommer jag fortsätta stötta Rocket och hans utveckling av DayZ.


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Jag hade hellre sett dead island animationer och miljöer i dayz det hade vart awesome.
Men får hoppas dom lyckas med det här, dayz har ju visat hur det ska gå till nu som många andra misslyckats med i den genren (openworld/zombie/surival etc) vill inte ha nåt skill tree eller nån jävla magi i spelet då floppar det direkt imo.

gnu
Medlem

låter mycket likt dayz och känns som dom vill casha in på dess popularitet

Medlem

hoppas verkligen detta kommer bli kung, DayZ är grymt skoj på sitt sätt, men eftersom det är en Mod på en motor som inte är så pass anpassad för att kunna stödja features som gore och bra UI för inventory manangement, så hoppas jag på antingen ett standalone DayZ eller typ detta som det ser ut just nu, vem vet det är inte skrivet i sten än men man kan hoppas på att dom ger Rocket backup och att han får kanske använda arma 3 motorn för kunna göra det riktigta DayZ som han vill göra.

Medlem

Jag gillar DayZ som satan och om det här är som det fast med mer content (på grund av att det har varit i utveckling längre samt har ett större team) så är det helt klart väldigt intressant.

Medlem
Skrivet av gnu:

låter mycket likt dayz och känns som dom vill casha in på dess popularitet

Jo, lite den tanken får man. man om man läser intervjun på IGN, och tror på vad dom säger så har War Z varit under utveckling sedan förra året, vilket är längre än dayz. Dock hann dayz komma ut före. Och eftersom release är planerad redan till hösten så kan man anta att det varit under utveckling ett tag.

Men självkart, dom kommer tjäna på hur populärt DayZ har blivit och hur många som fått upp ögonen för generen.


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Kommer lätt testa det sålänge det inte får nån måndaskostnad

Medlem

Om vi tog bort alla moderna skjutare och zombiespel skulle vi knappt ha nåt kvar att spela.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

ArmA 2-motorn är seriös och svårslagen.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Om vi tog bort alla moderna skjutare och zombiespel skulle vi knappt ha nåt kvar att spela.

Zombie generen har väl inte varit överrepresenterad? det är de senaste åren som det har kommit något att ha. Och enligt mig har det inte funnits något värt att spela sedan DayZ kom ut för några månader sedan.

Håller dock med om modernshooters. Men zombie spel? njae, mer av dem tack!


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av Paddington:

Om vi tog bort alla moderna skjutare och zombiespel skulle vi knappt ha nåt kvar att spela.

Zombie generen har väl inte varit överrepresenterad? det är de senaste åren som det har kommit något att ha. Och enligt mig har det inte funnits något värt att spela sedan DayZ kom ut för några månader sedan.

Håller dock med om modernshooters. Men zombie spel? njae, mer av dem tack!

Inte många? Jag nöjer mig med att länka följande lista, där det dessutom saknas titlar: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_zombie_video_games

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av Paddington:

Om vi tog bort alla moderna skjutare och zombiespel skulle vi knappt ha nåt kvar att spela.

Zombie generen har väl inte varit överrepresenterad? det är de senaste åren som det har kommit något att ha. Och enligt mig har det inte funnits något värt att spela sedan DayZ kom ut för några månader sedan.

Håller dock med om modernshooters. Men zombie spel? njae, mer av dem tack!

Inte många? Jag nöjer mig med att länka följande lista, där det dessutom saknas titlar: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_zombie_video_games

Plus alla till olka plattformar som flaggats men inte släppts ännu


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

12
Skriv svar