Cirkelrepad skiva - bra service

Medlem
Cirkelrepad skiva - bra service

Köpte ett Xbox 360 med kinect till familjen för att inviga döttrarna (5 och 7 år) i spelvärlden.

När jag kopplade om diverse kablar i bänken hade jag oturen att komma åt både startknappen och sedan mata ut släde knappen. Två "pip" "pip", varpå släden skickas ut med skivan "Kenect Adventures" skrapande emot någonting "schew shew shew".

Jag hade på ett par sekunder tillsammans med den stående konsolen lyckats med att förstöra barnens favoritspel. Nu är det inget stort problem då det bara är att ta upp frågan med butiken som sålt varorna, eftersom jag menar att det är konsolen som är felkonstruerad om man med så små misstag kan förstöra 599 kr på två sekunder.

Här börjar problemet bli större, för kundtjänst berättar att det är "handhavande fel" och att det är någonting jag själv får bekosta. Samma svar ges av personal när jag besöker butiken. Jag ber då om att få tala med butikschefen som berättar att Microsoft inte byter ut skadade spelskivor eftersom även de anser att det är "handhavande fel".

Efter ett långt samtal om vart felet ligger och särskilt om ansvaret för felet så erbjuder sig butiken att försöka slipa spelskivan. En dag senare kommer ett mejl som ger beskedet att skivan fungerar och nu finns för hämtning!

Tack Webhallen i Linköping för god service!

/RP

Medlem

Kul att det för en gångs skull var ett ärende som löste sig för det bästa! Vanligtvis i liknande fall så brukar man alltid ligga i underläge. Men kudos på dom att dom faktiskt löste det hela!


signatur

Videomupp

Medlem

Jo, om man skall vara petig, så ÄR det ju ett handhavandefel. (Din klant )

Men bra av dom att hjälpa dig, det är good will


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Webhallen har alltid hjälpt mig då jag haft problem. De är trevliga (iaf de som jag har träffat) och vet hur man tar hand om kunder.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av conthox:

Jo, om man skall vara petig, så ÄR det ju ett handhavandefel. (Din klant )

Men bra av dom att hjälpa dig, det är good will

Servicen jag fick är jag nöjd med av Webhallen.
Jag ser din smiley, så jag förstår att det är med glimten i ögat du menar att jag "klantat" mig.

Det är alltid intressant att diskutera vad som är hönan och ägget (alltså vad som kom först och därmed vad problemet beror på). På ett sätt, (för att skoja till det) föddes jag först, både fumlig och liten. En bra produkt kompenserar för användarens misstag, en sämre produkt ger ingen hjälp.

Med relativ säkerhet skulle skivan inte ha repats om konsolen legat ner vid tillfället. Har även läst (i efterhand) att det finns skydd att montera in som tar bort risken att skivan skadas i konsolen.

Här uppstår frågan om tillverkaren gjort tillräckligt. Att en skiva repas utanför konsolen är enligt min mening ett "handhavandefel". Repas skivan i konsolen (även om användaren tryckt på någon knapp) är det ett konstruktionsfel.

Jag tycker att Microsoft ska ta ansvar för sina produkter. Vad som är rätt och fel är alltid svårt att säga.

RP

1
Skriv svar