EA förväntar sig next-gen-konsoler redan nästa år

Robot
EA förväntar sig next-gen-konsoler redan nästa år

Blir det mer än bara två ihoptejpade Gamecubes?

#electronic-arts


Medlem
EA förväntar sig next-gen-konsoler redan nästa år

Next year like usual


signatur

Det var detta...

Typiskt EA. Konsolerna hinner knappt bli varma innan den nya generationen hypas, ni stressar utvecklingen!

Edit. Nu var det ett skämt men för all del, tumma tappert vidare om det var så obehagligt.

Medlem

Det är rätt sannolikt att Micrsosoft för dialog med EA om när nästa konsolgeneration kommer se dagens ljus, för de är ju rätt beroende av varandra för att få in intäkter.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Jag får erkänna att jag bävar inför all hype och marknadsföring.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Dom "nya" konsollerna kommer sannolikt att vara ganska out-of-date samma dag som dom släpps.

Medlem
Skrivet av Securion:

Dom "nya" konsollerna kommer sannolikt att vara ganska out-of-date samma dag som dom släpps.

Vi får väl se hur det blir med Microsofts skalbara konsoller, om det blir så då kan ju folk uppgradera som de vill, eller som Microsoft vill;)

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Securion:

Dom "nya" konsollerna kommer sannolikt att vara ganska out-of-date samma dag som dom släpps.

Vi får väl se hur det blir med Microsofts skalbara konsoller, om det blir så då kan ju folk uppgradera som de vill, eller som Microsoft vill;)

Om folk får uppgradera som de vill blir det bara en PC och då tas hela meningen med en konsol bort egentligen.

Medlem
Skrivet av Securion:

Dom "nya" konsollerna kommer sannolikt att vara ganska out-of-date samma dag som dom släpps.

Aja blabla någon annan som är trött på PC snobberi?

PC har klara styrkor och likaså konsoller, klart?

Samma folk påpekar att grafik är oviktigt men stressar i samma mening att PC kommer ha möjlighet till 5% mer styrka efter konsolllanseringen.

Konsoller kommer dock få ut typ 30% mer av sin hårdvara på grund av att man kan fokusera på en arkitektur ist för 50 osv.

Sluta tjafsa och börja spela.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vill man ens veta!?

Spec. på de nya konsolerna lär man få dras med i minst 5+ år efter release. Jag är rädd att man kommer bli skapligt besviken ...men för allas skull hoppas jag att jag har fel.

Medlem
Skrivet av Securion:

Dom "nya" konsollerna kommer sannolikt att vara ganska out-of-date samma dag som dom släpps.

Krysslådan höll ett tag, Playstation hyfsat länge . Jag vill minnas att folk skrek och bölade om PC-spelens undergång pga konsolernas goda prestanda i förhållande till priset de första åren.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Securion:

Dom "nya" konsollerna kommer sannolikt att vara ganska out-of-date samma dag som dom släpps.

Krysslådan höll ett tag, Playstation hyfsat länge . Jag vill minnas att folk skrek och bölade om PC-spelens undergång pga konsolernas goda prestanda i förhållande till priset de första åren.

Medlem

Hårdvara för dem nya konsolerna är redan fastställda och spelföretag sitter redan med några i sin hemliga källare.

Inaktiv

ps4 kör jag på först när det släpps än 720x

Medlem

All hail The Gaben! .. seriöst.

Medlem

Nya xbox och playstation kommer smiska PC

Medlem

PC kommer bli lämnad i bakvattnet när de nya grymma konsolerna kommer ut.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skrivet av Gaara:

Nya xbox och playstation kommer smiska PC

Tror att min nuvarande dator har mer kräm än de nya konsolerna, eftersom både Sony och Microsoft inte vill ha allt för högt pris vid release.

Medlem

EA, jag förväntar mig en BF4 beta 2015 och release 2016

Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:
Skrivet av Gaara:

Nya xbox och playstation kommer smiska PC

Tror att min nuvarande dator har mer kräm än de nya konsolerna, eftersom både Sony och Microsoft inte vill ha allt för högt pris vid release.

Jag räknar med 4-5tusen för dem iaf, de säljer ju alltid med förlust ibörjan och tjänar in på spelen istället. Konsoler är alltid extremt bra i början av en ny generation i jämförelse mot PC, spelen optimeras bättre på konsol.

Medlem

Vet EA-chefen något vi andra inte vet?

vi vet att dem mjölkar varje titel så mycker dem kan....

Medlem

Jag förväntar mig EA slutar att suga ut sina samarbetsparters,samt konsumenter och ger oss den kvalitet som vi faktiskt betalar för.

Nextgen, hahah närdå?, och vad kommer det betyda, 4gb och I7 prolle, och Nvidia graffe, ja det är ju nextgen, knappast


signatur

Denon / Pioneer

Geeks Gaming

problemet är att det är sagt att nya xbox och ps kommer bara kunna köra DX10... och dx 12 kommer ut snart :S

Skrivet av Friberg:
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Securion:

Dom "nya" konsollerna kommer sannolikt att vara ganska out-of-date samma dag som dom släpps.

Vi får väl se hur det blir med Microsofts skalbara konsoller, om det blir så då kan ju folk uppgradera som de vill, eller som Microsoft vill;)

Om folk får uppgradera som de vill blir det bara en PC och då tas hela meningen med en konsol bort egentligen.

Kanske blir att man bara kan köpa vissa "Microsoft godkända" produkter, eller att dem säljer olika paket man kan köpa.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Nya xbox och playstation kommer smiska PC

Föga troligt, men lev du vidare i den illusionen. De nya konsolerna kommer däremot troligen prestera bättre än sina föregångare.

Men mot PC? Njae. Har jag väldigt svårt att tänka mig, man har väl redan fått lite nytto-uppgifter om vad de tänkte sätta i 720:an? Och minns jag inte fel så var den inte direkt så imponerande.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Svenskalkoholkultur:
Skrivet av Gaara:

Nya xbox och playstation kommer smiska PC

Tror att min nuvarande dator har mer kräm än de nya konsolerna, eftersom både Sony och Microsoft inte vill ha allt för högt pris vid release.

Jag räknar med 4-5tusen för dem iaf, de säljer ju alltid med förlust ibörjan och tjänar in på spelen istället. Konsoler är alltid extremt bra i början av en ny generation i jämförelse mot PC, spelen optimeras bättre på konsol.

Ja, och när de lägger ner god tid på ett spel och optimerar det för PC så fungerar det minst lika bra, om inte bättre där.

Du har även obegränsade prestanda möjligheter på PC, medan du är låst på en fast nivå på konsolen (Än sålänge) på din 5+ år gamla produkt.

//

Men oavsett prestanda-krig eller ej, så är det fortfarande olika användningsområden, åtminstone för egen del. PC är min värld ut till högre tech och Single/mmo spel. Medan konsolerna vinner stort med att bringa med glädje till vardagen när man kan slänga sig i soffan med ett par vänner och spela tillsammans, dricka och snacka skit.

Går givetvis att lana, men det är det där lilla speciella med konsolerna.

Medlem

Det sjuka är ju att dagens pc smiskar upp näst nästa generations konsoll i brygga, kanske lite överdrivet men ärligt ....cooome on

Medlem
Skrivet av Freneticz:

Det sjuka är ju att dagens pc smiskar upp näst nästa generations konsoll i brygga, kanske lite överdrivet men ärligt ....cooome on

PC kommer alltid slå konsolerna.

Medlem

Nästa generations konsoler kommer vara bra mycket bättre än 360/PS3, det är det som betyder något. Det kommer bli ett stort steg framåt oavsett och skönt att det gigantiska gapet mellan PC och konsol minskar. För en kort tid iaf.

Medlem
Skrivet av Securion:

Dom "nya" konsollerna kommer sannolikt att vara ganska out-of-date samma dag som dom släpps.

Det kommer ändå att gå framåt.

12
Skriv svar