Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance

Robot
Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance

Det blir svårtillgängligt, bisarrt och oinspirerat när FZ besöker klassiska Disney-världar i Kingdom Hearts 3D. Trots snygg grafik och välkända figurer framstår Square Enix actionrollspel mest bara som märkligt.

#kingdom-hearts-3d, #square-enix


Medlem
Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance

Var lite sugen på detta tills jag läste recensionen, nu blir det att köpa något extra på Steams sommar-rea istället

För övrigt tycker jag dom ska sluta göra dessa spel för handhållna enheter och ge oss ett Kingdom Hearts 3 till PS3 istället. Hade förvisso hyfsat kul med 358/2 days på DS men det blir ändå inte samma sak som att få slå sig ner i soffan och uppleva det hela på en ordentlig skärm.

/ LordDaimos

Medlem

låter som ett standard jrpg då

Medlem

Har bara spelat första kingdom hearts till ps2
Det var riktigt kul.
Trodde detta skulle vara nån remake tydligen inte

Skippat kingdom hearts när det hoppade till handhållet och 2an har jag missat


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hum titta bara på musses klubbhus bisarrt är bara förnamnet ha ha! Har bara klarat 1an ett spel där jag inte lyckades förstå allt i. Tror inte att jag förstod hur man skulle bygga om rymdskeppet. Nu när jag minns tillbaka på det så önskar jag att dom aldrig lämnade den första ön i 1an & hur fin jag tyckte att ön var

Medlem

Aldrig provat denna serie som en som är som bäst (SOM?!) måttligt intresserad av både Final Fantasy och Disney.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Sebastian Lind: Är det här det snyggaste spelet hittills till 3DS tycker du? Vilka är de tre (eller fem, eller tio) snyggaste spelen till konsolen enligt dig? Och det fulaste? (av spel som redan har släppts)

Medlem

@ 00:16 i trailern: killen till höger ser ju nästan ut lite som Raiden i nästa Metal Gear-spel. Eller, en aning åtminstone.

Banjo:

Dream Drop Distance är tekniskt snyggt men artistiskt fult, skulle jag säga. Det är väldigt Tetsuya Nomura, ifall det säger dig något. Angående topplistor så har jag inga sådana att dela med mig av, tyvärr.

Medlem

Jag är ingen expert på japanska designers (av spelkaraktärer, miljöer m.m. ) och är inte speciellt bekant med Nomuras arbete. Men jag gillade karaktärerna i både FFVIII och X (ett tag sen, jo! Då jag var som mest spelande). FFVII var väl däremot Amano som ritade karaktärerna till, har jag för mig? För min del, så gillar jag Nomura, men många tyckte ju att både FFVIII och X gick för långt bort från traditionella fantasymiljöer och Nomura fick en del av skulden för det. Jag tycker att det är rätt så vackert med de mer moderna, smått futuristiska miljöerna i dessa spel. Men det finns även något lite mer traditionellt, mer klassisk stil, med vissa saker, som tåget, balscenen eller skolan (Balamb Garden?) i FFVIII.

Men sen FF X har kanske Nomura mest ägnat sig åt Kingdom Hearts? Och FF XIII? Har inte gett mig på Final Fantasy XIII mer än några timmar. Fastnar inte för genren på samma sätt längre, och skulle hellre ge FFXII en chans först (Nepp, inte spelat det heller).

1
Skriv svar