Star Wars: The Old Republic

Robot
Star Wars: The Old Republic

The Old Republic blöder användare och Bioware är pressade att hitta ett sätt att återfå fotfästet. Kommer de att lyckas eller är de för evigt förvisade till den mörka sidan? FZ pratar med Bioware.

#bioware, #ea, #star-wars-the-old-republic, #blizzard


Medlem
Star Wars: The Old Republic

spelet var kul i början, men sen insåg man hur dåligt det var,
nu är tsw ute och snart kommer guild wars 2,det kommer bli en hård höst för star wars

Medlem

Man vinner inga priser på att kopiera World of Warcraft. Många som jag känner, lämnade WoW för att spela SWTOR, och så var spelet i grunden "WoW med ny skin". Visst är storyn fantastisk (men hade man väntat något annat från Bioware?!?). Men spelet var långt ifrån lika originell eller "nyskapande" som dom hajpade om.

Tror SWTOR's möjlighet att lyckas, har gått förlorad vid det här laget. Och en ökning av nivå-taket gör inte saken bättre, när dom redan nu behöver utvidga mängden aktiviteter på max level.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Tråkigt, men storföretagen kanske ska lära sig att tänka ett steg längre. Ibland undrar man om dom tror att man är dum i huvudet. Jag väntar fortfarande på ett bra spel, brb surfa på indievågen så länge.

Medlem

Det är fortfarande ett bra spel men förutom dialogsystemet har det väldigt lite som kan kallas Nytt egentligen. Jag gick in i det fullt medveten om att det var WoW i ett nytt skal så jag klarade mig rätt bra när det framgick att så var fallet. Tror det gick värre för de fans som intalat sig dag ut och dag in att spelet inte skulle ha den minsta likheten med WoW.. Hade BW vågat ta genren i en ny riktning och gjort något lite mer nyskapande hade det kanske sett lite annorlunda ut. Iaf tror jag att deras räddning nu enbart ligger i en f2p-modell.

Medlem

Nu har jag verkligen ingen koll på mmo, men är det så förvånande att det inte är bättre än vad det är? Enda sedan EA kom in i bilden tycker jag det sakta men säkert har blivit mer ett snyggt paket med lätt innehåll i alla deras spel. DA2 var smärtsamt och även om ME3 är ett bra spel så känns det inte riktigt ME längre. Snyggt, visst, men innehållet njaa.

Ish
Medlem

Det sålde på sitt namn. Surprise surprise..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Alla "sandbox" mmo:s som går ut på att levla upp sin karaktär till maxnivå i en av 8 combat-inriktade klasser för att sedan slåss mot andra spelare och grinda gear (beskrev jag just 99% av dagens mmo?) kommer att lida av tappade spelare efter de första 3 månaderna. Det enda de kan göra för att få spelare att stanna kvar är att lägga till mer content hela tiden.

Jämför detta med mmo:s där världen själv är en stor lekpark och spelarna kan bli och göra vad de vill istället för att följa en linjär bana precis som alla andra. Ta EVE och Pre-CU Star Wars Galaxies som exempel. Där finns inget bestämt mål eller väg att följa. När själva världen och de slumpmässigt uppstådda events man råkar ut för i den är det man spelar för så kan jag tänka mig att det finns mer skäl att stanna kvar än när man har nått maxleveln i ett linjärt mmo.

Medlem

Star Wars Galaxies (innan dom fuckade upp det) var enligt mig det bästa MMO-liret jag någonsin kört. Det är allt annat än vad man kan säga om detta...


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av Magroth:

Star Wars Galaxies (innan dom fuckade upp det) var enligt mig det bästa MMO-liret jag någonsin kört. Det är allt annat än vad man kan säga om detta...

Absolut. Pre-Cu Star Wars Galaxies är det bästa mmoet jag någonsin spelat. Köpte även ett till konto bara för att ha tillgång till en till karaktär.

Synd The old republic blev som det blev men är inte så konstigt med dagens speldesigners.

Medlem

Syndarna faller, mina önskningar har hörsammats

Medlem

Det jag tycker var tråkigt med detta spel, är att man alltid kuta runt och questade o gjorde allt själv...Vilket kändes tråkigt

Därför jag tröttnade iaf. Världen kändes död

Medlem

Spelet var roligt till en början och storyn var superb..
Det som fick mej att sluta spela var att jag levlade ett par gubbar på "fel server" dvs att servern jag valde från början dog helt och det påverkade pvpn som jag köpte spelet för.. Sen att pvpn var helt kass gjorde ju inte saken bättre

Medlem

Saknar Star wars: galaxies... Bästa mmo som skapats, sen kom det dumma uppdateringar som bara förstörde ett underbart spel.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Alla "sandbox" mmo:s som går ut på att levla upp sin karaktär till maxnivå i en av 8 combat-inriktade klasser för att sedan slåss mot andra spelare och grinda gear (beskrev jag just 99% av dagens mmo?) kommer att lida av tappade spelare efter de första 3 månaderna. Det enda de kan göra för att få spelare att stanna kvar är att lägga till mer content hela tiden.

Jämför detta med mmo:s där världen själv är en stor lekpark och spelarna kan bli och göra vad de vill istället för att följa en linjär bana precis som alla andra. Ta EVE och Pre-CU Star Wars Galaxies som exempel. Där finns inget bestämt mål eller väg att följa. När själva världen och de slumpmässigt uppstådda events man råkar ut för i den är det man spelar för så kan jag tänka mig att det finns mer skäl att stanna kvar än när man har nått maxleveln i ett linjärt mmo.

Du förväxlade theme park och sandbox.

Medlem

håller med så många missar som swtor gjorde kan man undra.

Babble starts---
Och jag var med i både Den 40 dagar långa betan under föra sommaren , med deras dagliga utvarderings formulär samt deras Focus group interview där vi var typ 10 pers (2 group a 5) som här i stockholm blev utfrågade, med devs från usa sittande och titta live streamen härifrån. Och all nämde alla brister som fanns och vad som vi som community behövde.

När jag sedan igen var i på deras preview som dom hade för vissa guilds här i stockholm igen. Så fick jag varnings tecken på att inte mycket alls hade hänt och dom sa att de lungt de är inte den senaste builden av spelet.

Tycker som jag skrev när jag unsubscriba tex, Character slots 16 från början. LFG tool från start. Ranked pvp för BÅDE solo och team i 1.2 senast. och Legacy att vara där från första början. Samt om all dera bs om VIP shope etc där i slut ändan jag tror dom fega ur bara gav folk en armor och lite krims krams inte som de vara sagt att de skulle finnas cosmetics för vapen och armors etc.
Babble ends----

Medlem
Skrivet av inifex:
Skrivet av Wartex:

Alla "sandbox" mmo:s som går ut på att levla upp sin karaktär till maxnivå i en av 8 combat-inriktade klasser för att sedan slåss mot andra spelare och grinda gear (beskrev jag just 99% av dagens mmo?) kommer att lida av tappade spelare efter de första 3 månaderna. Det enda de kan göra för att få spelare att stanna kvar är att lägga till mer content hela tiden.

Jämför detta med mmo:s där världen själv är en stor lekpark och spelarna kan bli och göra vad de vill istället för att följa en linjär bana precis som alla andra. Ta EVE och Pre-CU Star Wars Galaxies som exempel. Där finns inget bestämt mål eller väg att följa. När själva världen och de slumpmässigt uppstådda events man råkar ut för i den är det man spelar för så kan jag tänka mig att det finns mer skäl att stanna kvar än när man har nått maxleveln i ett linjärt mmo.

Du förväxlade theme park och sandbox.

Ah, det gjorde jag minsann!

/ nyvaken

phi
Medlem

Den där källan från bioware hade tydligen rätt i att swtor skulle bli en enda stor flopp om man ska basera det på den senaste tidens nyheter om spelet.

Moderator | Testpilot

jag som köpte spelet och tänkte börja spela lite nu på måndag O_O


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

En sak som jag inte gillade var att spelet var så fruktansvärt "instanceifierat" eller vad man ska säga. Spelade på en pvp-server men från lvl 1-50 såg jag inte EN ENDA spelare jag kunde slåss mot. Taris t.ex. är ju 2 helt olika planeter beroende på vilken faction man spelar. Tatooine må vara densamma för båda lagen, men där har man quests på motsvarande sida av kartan så där råkar man aldrig ut för pvp heller.

Och alla jävla laddningstider för att ta sig till en planet. Var det inte typ 7st loading screens från fleet tills man satt foten på en planet?

Medlem

Tecknat? Check.
Linjärt? Check.
Levels? Check.
Peka-o-klicka? Check.
Bind-on-equip/pickup? Check.
... osv...

Det var dömt från början liksom. Det finns bara ett visst antal WOW-spelare, och alla dom kidsen vill nog inte lämna WOW för ett nytt spel. Dom testar och sen går dom tillbaka till spelet deras kompisar spelar. Så gör mina barn ivf.
Vi äldre som gillar Star Wars vill inte lira tecknade WOW-kloner, vi vill ha mer vuxet innehåll, sandbox och player driven market, osv.

Kanske blir nästa mmo på marknaden bättre?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

jag som köpte spelet och tänkte börja spela lite nu på måndag O_O

uber du kan fortfarande enjoy gamet. Jag recommenderar Tomb of Freedom nadda server eller vad den nu hette. Mycket folk på den nu efter all transfers. Tror de är den största pvp serven i EU.

Och jag gilla storyn i spelet så de kan du fortfarande spela genom

Medlem

Vad sa Bioware att SWTOR skulle ha..? 500 världar runt 2025 eller hur? HA. HA. HA.

Medlem

Det är ju exakt samma som andra mmo förutom temat men annars är det alltid samma stridssytem: Sitta och klicka på knapparna 1-9. Ge oss något nytt stridssystem till mmo-spelen!!

Bara jag som inte gillar när andra kommer och tar sina questmobs eller random kastar spells, drar aggro eller pvpar ner en när man springer omkring...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Ett nytt combat system.. third person lite mount & blade stil kanske?

Medlem

Synd att de inte gjorde det till en Mass Effect-klon

Inaktiv

Det räcker att titta på omslaget och leta upp två bokstäver, EA - sen vet jag att det är skräp.

Medlem

Funderar på att köpa detta spel ändå, kan va skoj att testa
169spänn på webbis är inte så farligt, 30dagar speltid ingår, dyrare med biobesök som tar slut på 2timmar:D

Skriv svar