The Secret World

Medlem

Länge leve tempelriddarna!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Qn1f3:
Skrivet av Ankh:

Det skulle varit så vi som är på fz kunnat sätta våra betyg också (så de synts). Lite som:

Fz 4/5
Användarna: 3/5

eller dylikt.

Kollar du in spelet i sig, får du den informationen. Dock var det inte det som efterlystes.

Håller med om att det hade kunnat vara trevligt att få den feedbacken med från användare.

Jodå - jag spelar det för fullt och har läst recensionen...men tja, du vet vad jag menar uppenbarligen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av sultan:

Jag är helt fast redan iaf, life time sub. fixat! ♥

Det är ju som att träffa en tjej på krogen och gifta sig samma dag.

Det är inte helt osant det du säger men jag gillar funcom/conan och detta tog mig direkt

Jag är ju också en av dom miffona som satt med alla äventyr som gavs ut innan spelet släpptes för att få min token (vilket jag också fick även om jag fick fuska lite på vägen lol).
Investigation missions och zombies passar mig som handsken.


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem
Skrivet av firsov:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av firsov:

Hur kan ett spel få 4/5 när när de har minus som "frågor om endgame, väldigt linjärt och irriterande buggar"?

Viktiga punkter för mig iaf, dessa bör vara på plus sidan om det ska få 4/5

Det står att 4/5 betyder att spelet är "Mycket bra"
Så jag antar att spelet fick betyget för att det är mycket bra?

Motiveringen är ganska tydlig om man läser artikeln.

uhh
¨bespara mig dina 5åriga pedagogiska kunskaper..

läs vad jag skrev ist.

Du verkar ju behöva dem eftersom jag får upprepa mig.
Betyget är ett riktmärke för hur bra spelet är rent generellt och motiveringen till alla plus och minus är beskrivna i detalj i artikeln, inklusive de punkter du tar upp.

Vill du ha en åsikt om varför de minus som finns inte väger tyngre så är det så att buggarna garanterat kommer att försvinna och endgame är under utveckling. Kvar är då bara ett minus för linjaritet och ett osäkert minus beroende på hur nytt endgameinnehåll utformas.

Mitt första svar var inte menat som ett påhopp utan var helt enkelt det bästa svaret du kunde få på din fråga.

Medlem

Nån som har en buddy key att ge till en som vill prova?

Medlem
Skrivet av CarniFlex:

Nån som har en buddy key att ge till en som vill prova?

Du vill inte pröva! Tro mig. Första spelet någonsin som ser roligare ut på youtube än att spela själv... Och det ser ju hemskt ut på yt

Medlem

Samma sak med MMO's, får bra betyg, folk spelar några månader sen slutar de

Medlem

Hade det inte varit månads avgift så hade jag kanske köpt det...

Medlem

Varför beter sig folk som om det här med skillbaserat system är nytänkande och revolutionerande? Ultima Online gjorde det redan 1997...


signatur

I drank what?

Medlem

Grymt bra spel, tycker inte att det är speciellt linjärt, man kan ju göra vad man vill i princip.
Kan hålla med att dialogerna är aningen monotona men de fyller sin funktion. Buggarna kan man leva med tills de är åtgärdade då de inte påverkar spelkänslan nämnvärt i alla fall för mig.
Visst har spelet mycket att önska precis som alla andra spel men Funcom är på rätt väg i alla fall. Nytänkande eller inte, de bröt med den traditionella MMO-formen vilket är förlösande och befriande.
Sen att alla fanboys av andra spel trollar och whinar på/om TSW är bara ett gott tecken för TSW helt ärligt, det visar på att de känner sig hotade och försvarar sina spel med bitterhet och ignorans.

Dessutom är inte alla spel för alla så ni som inte gillar TSW, lägg ner och gå vidare istället för att spida skit och icke relevanta/konstruktiva kommentarer. Ingen nämnd, ingen glömd.

TSW är värt pengarna, det är riktat till äldre spelare och kräver lite tankeverksamhet och teknik för att spela. Är ni inte intresserade av det, fine!, pass the stick and get going.

Nu skall jag in och crafta lite trevlig DPS-gear
Ses gott folk.

Medlem

har tänkt att jag ska skaffa det, vet dock inte om min nuvarande dator med en AMD athlon II X3 3.0 ghz CPU och GTS 450 pallar med trycket för spelet eller om jag får vänta tills jag har skaffat en ny dator... Suger att vara studerande och suger att vara utan sommarjobb... Någon som kanske vet utifall det kommer fungera, enligt canyourunit så fyller jag minimum krav men inte riktigt alla recommended :/

Medlem

@krythorian:

Jag har polare som kör ungefär samma spec på sina riggar och de har inga problem.
Du kanske inte kan köra ultra-läget på grafiken men du kan i alla fall spela

Medlem
Skrivet av Mindrax:

@krythorian:

Jag har polare som kör ungefär samma spec på sina riggar och de har inga problem.
Du kanske inte kan köra ultra-läget på grafiken men du kan i alla fall spela

Nice, hade ändock inte tänkt köra på ultra, jag är inte någon som tycker det är viktigt med hög grafik däremot kan det ju vara kul med "ögongodis" XD

Medlem

Köpte spelet på denna recension och även efter att ha läst en hel del andra. Har nu lirat ett par dagar och är helnöjd och tycker recensionen stämmer helt överrens med verkligheten.

Är du en RPG älskare är detta spelet för dig. Är du däremot mer ute efter fantastiska strider så kanske det är bättre att köra Battlefield

Gillar hur man utvecklar sin karaktär sakta men säkert och dessutom att monstrena kräver lite tanke även på låg nivå. Fast svårt är det inte ännu.

Grafikmässigt funkar det fint på min laptop med i5 processor och ett ATI 5800 grafikkort.

Vi ses i hemliga världen!

123
Skriv svar