Sony stänger ner Playstation-servrar för flera spel

Robot
Sony stänger ner Playstation-servrar för flera spel

Servrarna till bland annat The Eye of Judgement: Legends och MotorStorm: Pacific Rift kommer att släckas ned i höst.

#sony, #motorstorm-pacific-rift, #motorstorm-arctic-edge, #socom-fireteam-bravo-3, #the-eye-of-judgement-legends, #race-driver-grid, #the-lord-of-the-rings-conquest, #killzone


Medlem
Sony stänger ner Playstation-servrar för flera spel

Varför stängs dem ner? undrar bara. För få spelare? eller är det kostnaden som gäller? jag tror nog det är för få spelare men som sagt, någon som vet får gärna berätta

Medlem

Tar förmodligen onödig kraft med så få spelare att ha servrarna igång, onödig kostnat till ingenting

Medlem

Om man ändå kunde haft klient-servrar också...

Medlem

Det är nog en blandning av få spelare och vad priset för server+underhåll är. Lär ju inte finnas många som spelar killzone exempelvis nu när dom snart är inne på spel nummer 4


signatur
Medlem

Men kostar det verkligen någonting extra att köra dessa? När det är lite folk kvar som spelar så räcker en virtuell server gott och väl istället för en fysiskt server. Och med tanke på hur stora Sony är så skulle jag gissa dom redan har ett antal fysiska servrar som bara fungerar som en mängd olika virtuella servrar.

Håller också med Preathi att spel borde tillåta spelarna sätta upp sina egna servrar. Visst vore det problematiskt med vissa spel (Demon's Souls till exempel), men att sätta upp ett multiplayerrace i Motorstorm är inte ett av dom.

Medlem

Trist att Motorstorm:PR går ner. Men de borde istället ge användarna möjlighet att lägga upp egna servrar och skippa rankning och sånt om det är vad som krävs. Annars får man sitta 4 pers i soffan och lira split-screen


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Inaktiv

Jag skaffade mig ganska nyligen Motorstorm: PR. Helt klart ett toppen spel. Killzone 2 är alltid befolkat.

Medlem

Tragiskt.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

De här är verkligen kasst, ännu en anledning till varför pc är bäst.

Medlem

Sorgligt för dem som spelar dessa spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Men kostar det verkligen någonting extra att köra dessa? När det är lite folk kvar som spelar så räcker en virtuell server gott och väl istället för en fysiskt server. Och med tanke på hur stora Sony är så skulle jag gissa dom redan har ett antal fysiska servrar som bara fungerar som en mängd olika virtuella servrar.

Håller också med Preathi att spel borde tillåta spelarna sätta upp sina egna servrar. Visst vore det problematiskt med vissa spel (Demon's Souls till exempel), men att sätta upp ett multiplayerrace i Motorstorm är inte ett av dom.

Dom hade så i Metal Gear Online, att man hostade games, tuvärr så bor inte alla i världen i sverige eller liknande länder där man har tillgång till bra internetuppkopplingar och vilket medförde att allt laggade. plus att väldigt störande om nån bara quitar och säg att de andra i gamet inte kan ta över som host.


signatur
Medlem
Skrivet av Cyban:

De här är verkligen kasst, ännu en anledning till varför pc är bäst.

japp :/

Inaktiv

En sak jag undrar, när företag stänger ner servrar från spel på konsoller, MS/Sony har väl fortfarande uppdaterningarna kvar i deras system? Har inte tänkt på det förut.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

anser att Motorstorm spelen är dom roligaste bilspelen på ps3 när det gäller online,
singelplay nja.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Sorgligt för dem som spelar dessa spel.

Dagens överdrift.

Medlem

Om det är så att enbart utvecklare/konsoltomtar (eller vad det nu är för översittare) som kör servrarna, så borde de fan vara tvingade att lämna ut en möjlighet för privatpersoner att köra servrar om de nu beslutar att stänga dem. Man skall väl för #"¤%£$ kunna spela multiplayer åtminstone 10 år efter release!? Jesus... Just detta påverkar förvisso inte mig, men jag tycker likväl att det är för jävligt.

Medlem
Skrivet av Jason Statham:

Jag skaffade mig ganska nyligen Motorstorm: PR. Helt klart ett toppen spel. Killzone 2 är alltid befolkat.

Det finns ju dock bara två servrar, varav en är en klanserver med lösenordslås på, vilket bara ger en server att spela på för oss övriga.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Så bra att det är killzone 1 till ps2an dom menar Undrar lite var ni fick kz2 till ps3an ifrån???

Medlem
Skrivet av StraxDax:

anser att Motorstorm spelen är dom roligaste bilspelen på ps3 när det gäller online,
singelplay nja.

Det är lite som att injicera Red Bull, kokain och adrenalin när man lirar online. Åtminstone i Apocalypse. Hysteriskt, men jäkligt kul, hehe.

Och nej, man kan inte injicera red bull, kolsyran skulle förmodligen ge dig en propp någonstans


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

1
Skriv svar