EA förväntar sig next-gen-konsoler redan nästa år

Medlem

"PC är bättre bla bla"
Skitsnack
PC har bra exklusiva titlar.
Konsoler har bra exklusiva titlar.
Punkt slut.

Gissar på Xbox "720" hösten/julen 2013.

Medlem

2014 skulle jag gissa på

Medlem

Tvivlar på nya konsoler nästa år. Möjligtvis en utannonsering kanske, men inte att de kommer då. Förhoppningsvis 2014.
Vore ju olyckligt om GTA V kom i maj nästa år, och konsolerna några månader senare. Fast det är klart, kanske GTA V kommer till next-gen. :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv
Skrivet av Preed:
Skrivet av Securion:

Dom "nya" konsollerna kommer sannolikt att vara ganska out-of-date samma dag som dom släpps.

Aja blabla någon annan som är trött på PC snobberi?

PC har klara styrkor och likaså konsoller, klart?

Samma folk påpekar att grafik är oviktigt men stressar i samma mening att PC kommer ha möjlighet till 5% mer styrka efter konsolllanseringen.

Konsoller kommer dock få ut typ 30% mer av sin hårdvara på grund av att man kan fokusera på en arkitektur ist för 50 osv.

Sluta tjafsa och börja spela.

Handlar inte om grafik, BF3 till konsoll har bara stöd för 24 spelare och mindre maps än de som finns på PC-versionen. Så det handlar om så mycket mer än bara grafik. Och för mig är framerate också viktigt. BF3 på konnsol körs i 30 fps. På min dator kör jag i 100-120 fps.

Medlem

Kul att folk är så desperata att hacka på konsolerna, nya konsoler är till förmån för alla och speciellt de som just plöjt ner 30k i en gamingdator, inte tvärt om...
Trodde majoriteten på FZ ville se nya konsoler med bättre prestanda, men det tycks visst som om det inte duger, tur att MS/Sony inte läser kommentarerna då skulle de nog köra på 360/Ps3 i 5 år till

Nya konsoler = större/snyggare spel = ännu högre standard på PC, även för portningar. Men det är väl som vanligt, det svider att se när spelen utvecklas för konsoler, hur konsolspelare får så mycket mer för betydligt mindre pengar, speciellt nu när spel på Pc som regel saknar moddar och liknande, synd. :/
Nå, man kan ju alltid hoppas att konsolerna gör dem populära igen, det är tyvärr enda relistiska chansen att vi ska se moddar som förr (synd men sant). Å andra sidan tycks gamers på PC såväl som konsol köpa spel baserat på deras namn/IP, inte innehåll/kvalité/funktioner. Den dagen gamers började bry sig mer om märken än spel, var dagen då gaming gick utför...

Medlem
Skrivet av Kiriakis:

"PC är bättre bla bla"
Skitsnack
PC har bra exklusiva titlar.
Konsoler har bra exklusiva titlar.
Punkt slut.

Gissar på Xbox "720" hösten/julen 2013.

Det är inte skitsnack.. konsoler är PC med ett ben avhugget.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Kiriakis:

"PC är bättre bla bla"
Skitsnack
PC har bra exklusiva titlar.
Konsoler har bra exklusiva titlar.
Punkt slut.

Gissar på Xbox "720" hösten/julen 2013.

Det är inte skitsnack.. konsoler är PC med ett ben avhugget.

I en drömvärld så hade ALLA spel släppts till PC, hade inte behövts 3 olika konsoler. Men tills dess så kommer jag äga alla maskiner + PC för att kunna spela det jag vill

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Kiriakis:

"PC är bättre bla bla"
Skitsnack
PC har bra exklusiva titlar.
Konsoler har bra exklusiva titlar.
Punkt slut.

Gissar på Xbox "720" hösten/julen 2013.

Det är inte skitsnack.. konsoler är PC med ett ben avhugget.

Kan nog säga det motsatta, konsoler är höjden av vad PC försöker vara, ett imponerande utnyttjande av mjukvara och hårdvara för att prestera allt bättre resultat utan hårdvaruskillnader. Med samma utveckling på PC generellt, skulle en gamingdator idag, vara ännu bättre imorgon istället för tvärt om.
Lika fast olika, båda har styrkor och svagheter, och en smart spelare är inte dum nog att begränsa sig till bara ett märke/plattform, då de förlorar väldigt många bra spel på kuppen. Andra spelare däremot blir lätt fanboys för bara en plattform och rör ingen annan, deras förlust...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Andra spelare däremot blir lätt fanboys för bara en plattform och rör ingen annan, deras förlust...

Tack för att du finns här <3
Ibland känner man sig ensam bland alla PC-fanboys.

12
Skriv svar