Torchlight 2 fyra gånger så stort som Torchlight

Medlem

Givet köp detta

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Blir det 4 gånger bättre med?

4 gånger bättre än Diablo 3 iaf.

Medlem

gillade verkligen inte 1an men med multiplayer kan de nog bli roligt, är nog värt 200 lappen iallafall

Medlem
Skrivet av anon_98854:

I övrigt vore det intressant ifall T2 lyckas bräda Diablo 3 rent betygsmässigt och ådrar sig en kultstatus.

Diablo 3 har ju inte fått så många dåliga betyg av resencenterna direkt, är ju mest från användarna/spelarna, så det kan bli svårt. Men ja, helt klart intressant vore det.

Jag hoppas mycket på Torchlight 2, verkar bli ett riktigt trevligt spel.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv
Skrivet av Ostbit:

gillade verkligen inte 1an men med multiplayer kan de nog bli roligt, är nog värt 200 lappen iallafall

Gameplay är väldigt likt det första spelet Så ingen ide för dig att testa 2:an, eftersom du sa "gillade verkligen inte" om första. Man måste gilla grunderna i Torchlight för att uppskatta uppföljaren. Oavsett om man kanske saknade saker som multiplayer och annat i första spelet.

Inaktiv
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Mjauv:

I övrigt vore det intressant ifall T2 lyckas bräda Diablo 3 rent betygsmässigt och ådrar sig en kultstatus.

Diablo 3 har ju inte fått så många dåliga betyg av resencenterna direkt, är ju mest från användarna/spelarna, så det kan bli svårt. Men ja, helt klart intressant vore det.

Jag hoppas mycket på Torchlight 2, verkar bli ett riktigt trevligt spel.

Jo jag vet att det fått bra betyg så jag formulerade mig nog lite klumpigt. Det jag hoppas på är att spelarna ska överge Diablo 3 och ge fingret åt Blizzard för deras DRM genom att hänge sig åt Torchlight 2 istället. Det vore ljuvligt.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av John.Blund:
Skrivet av Rahxephon:

Jojo,, detta ska jag nog plocka upp nu när D3 ligger på hyllan.

Ja jag spelade en klass och klarade ut det och började spela på en ny klass, men lessnade ganska snart då allting var det samma förrutom andra vapen. Så nej, jag orkar inte spela igenom D3 igen på ny gubbe.

Jag kan slå vad om att du inte klarade spelet. Klarar du av att döda alla champ-packs och bossar i Inferno Akt3+4 i Diablo 3 med din första karaktär?

Medlem
Skrivet av Boosing:
Skrivet av John.Blund:
Skrivet av Rahxephon:

Jojo,, detta ska jag nog plocka upp nu när D3 ligger på hyllan.

Ja jag spelade en klass och klarade ut det och började spela på en ny klass, men lessnade ganska snart då allting var det samma förrutom andra vapen. Så nej, jag orkar inte spela igenom D3 igen på ny gubbe.

Jag kan slå vad om att du inte klarade spelet. Klarar du av att döda alla champ-packs och bossar i Inferno Akt3+4 i Diablo 3 med din första karaktär?

Nej inte då. Provade de andra karaktärerna men orkade inte levla upp dem helt enkelt. För övrigt så har jag förbokat T2 nu.


signatur

Miner, don´t shoot!

Inaktiv

D3 hade skyhöga förväntningar, vilket gör det mycket svårt för Blizzard att uppfylla allas krav. Torchlight 2 har inte lika stora skor att fylla, även om man förstås förväntar sig ett större och bättre spel än första.

Medlem
Skrivet av Boosing:
Skrivet av John.Blund:
Skrivet av Rahxephon:

Jojo,, detta ska jag nog plocka upp nu när D3 ligger på hyllan.

Ja jag spelade en klass och klarade ut det och började spela på en ny klass, men lessnade ganska snart då allting var det samma förrutom andra vapen. Så nej, jag orkar inte spela igenom D3 igen på ny gubbe.

Jag kan slå vad om att du inte klarade spelet. Klarar du av att döda alla champ-packs och bossar i Inferno Akt3+4 i Diablo 3 med din första karaktär?

Jag har kört diablo 3 fram till inferno akt 2, där slutar spelet att överhuvud taget att vara roligt för min del. Att köpa till mig gear via AH känns inte ens som att spela, och med deras drop system så är det inte kul att farma en tidigare akt timme in och timme ut, dag in och dag ut för att kanske få ett item som är lite lite bättre än det man redan har.
Efter 4 dagar av farmande fick jag äntligen ett drop som hade bra dps för min Witch doctor men att vapnet hade 200 i dex och str var ju sisådär kul.
Diablo 1-2 var grymt mycket bättre när det gäller det mesta, D3 verkade as bra i början av det man fick se av spelet men ju närmare release man kom ju mer korkade ändringar gjorde de och resultatet blev ett guld farmande AH spel.

Moderator | Testpilot

Det jag taggar mest är multiplayer som första saknade


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar