The War Z – zombie-epidemin når mmo-världen

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av Paddington:

Om vi tog bort alla moderna skjutare och zombiespel skulle vi knappt ha nåt kvar att spela.

Zombie generen har väl inte varit överrepresenterad? det är de senaste åren som det har kommit något att ha. Och enligt mig har det inte funnits något värt att spela sedan DayZ kom ut för några månader sedan.

Håller dock med om modernshooters. Men zombie spel? njae, mer av dem tack!

Inte många? Jag nöjer mig med att länka följande lista, där det dessutom saknas titlar: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_zombie_video_games

Fast att skicka en lista med spel där finns bland annat zombies eller zombieliknande (som många av spelen har) monster känns inte riktigt rätt. Det finns inte många riktiga, rena, zombie-survival spel så som War Z, DayZ, Dead island etc. Det är skillnad på ett spel inhållande zombies, och ett spel där allt krätsar där omkring imao.

Mass effect innhåller "zombies" men jag vetifan om det räknas som ett zombie spel för det?


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av Paddington:

Om vi tog bort alla moderna skjutare och zombiespel skulle vi knappt ha nåt kvar att spela.

Zombie generen har väl inte varit överrepresenterad? det är de senaste åren som det har kommit något att ha. Och enligt mig har det inte funnits något värt att spela sedan DayZ kom ut för några månader sedan.

Håller dock med om modernshooters. Men zombie spel? njae, mer av dem tack!

Inte många? Jag nöjer mig med att länka följande lista, där det dessutom saknas titlar: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_zombie_video_games

Fast att skicka en lista med spel där finns bland annat zombies eller zombieliknande (som många av spelen har) monster känns inte riktigt rätt. Det finns inte många riktiga, rena, zombie-survival spel så som War Z, DayZ, Dead island etc.

Ja, men nu pratade ni ju inte om en viss typ av zombiespel utan zombiespel rent generellt. Och visst håller jag med dig angående Mass Effect, men så är det spelet heller inte med på listan.... Poängen med att länka listan var heller inte att du skulle notera den minoritet där som INTE är zombiespel, utan det stora antal zombiespel som faktiskt finns. Duh.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Magroth:
Skrivet av zhrooms:

Nej tack, kommer bli arkad.. tänk er Dead Island fast MMO

DayZ till ArmA 3 har oändligt mer potential.

Det är lite min oro också att det kommer bli som Dead Island... Ugh. Riktigt dåligt spel.

Dead Island var faktiskt riktigt kul i coop. Men jag hade gärna sett lite mer skills och fler fordon.

Det var kul i en genomgång bara, det fanns ju verkligen inte mycket att göra och för varje level så fick man lite lite lite bättre vapen. Och ön man var på, ja den var verkligen död!
Trodde från början att man i princip skulle kunna plocka upp vad som helst och försvara sig med detta och glida runt som i GTA spelen, men nej inte ens i närheten av det :/


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av Paddington:

Om vi tog bort alla moderna skjutare och zombiespel skulle vi knappt ha nåt kvar att spela.

Zombie generen har väl inte varit överrepresenterad? det är de senaste åren som det har kommit något att ha. Och enligt mig har det inte funnits något värt att spela sedan DayZ kom ut för några månader sedan.

Håller dock med om modernshooters. Men zombie spel? njae, mer av dem tack!

Inte många? Jag nöjer mig med att länka följande lista, där det dessutom saknas titlar: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_zombie_video_games

Fast att skicka en lista med spel där finns bland annat zombies eller zombieliknande (som många av spelen har) monster känns inte riktigt rätt. Det finns inte många riktiga, rena, zombie-survival spel så som War Z, DayZ, Dead island etc.

Ja, men nu pratade ni ju inte om en viss typ av zombiespel utan zombiespel rent generellt. Och visst håller jag med dig angående Mass Effect, men så är det spelet heller inte med på listan.... Poängen med att länka listan var heller inte att du skulle notera den minoritet där som INTE är zombiespel, utan det stora antal zombiespel som faktiskt finns. Duh.

Fast om man nu jämför, den så kallade STORA antalet zombie spel, med andra generer och andra spel så skulle jag inte kalla det en majoritet jämt med modernshooters så som du i ditt första inlägg fick det att låta som. Det är min POÄNG.


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Det här kan nog bli något. DayZ är grymt men det har ju sina brister tack vare att det är baserat på Arma, vilket bland gör så att melee-systemet känns värdelöst. Och närstrid känns viktigare än att kunna skjuta när det kommer till zombie-lir.

Medlem

Spelet kommer bli kul om zombies inte är vardagsmat och bara bossar kan göra motstånd.. Tycker att alla zombies ska vara skrämmande och man vill inte få dom på sig

Medlem
Skrivet av Dajnamajt:

Mass effect innhåller "zombies" men jag vetifan om det räknas som ett zombie spel för det?

Blac ops slår två mainstreamande mjölk-flugor i en smäll

To The Moon har också zombies lol


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Ååååh, zombies... så originellt....

(och folk klagar på CoD/BF-mjölkning... )

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Görs detta på rätt sätt så är jag så jävla taggad och vill ha det!

Vill ha mig ett The Walking Dead MMORPG där man måste överleva. Leta förnödenheter, mat, vapen, ett ställe/hus att barrikera sig i.

Zombies är AI:s och jävligt många. Folk kan man inte lita på, eller en del. Man kan döda varandra och så.

Skulle bokat direkt...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kan både bli stor hit eller rent skit. Beror på så mycket. Just nu känns det som att man behöver se gameplay och prova spelet själv innan man vågar säga säkert.

Medlem

dom borde inrikta sig på DAYZ och deras spelstil
Gör ett överlevnads MMORPG och inte något spel där man blir odödlig med bra saker

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av Sisyr:

Ja, men nu pratade ni ju inte om en viss typ av zombiespel utan zombiespel rent generellt. Och visst håller jag med dig angående Mass Effect, men så är det spelet heller inte med på listan.... Poängen med att länka listan var heller inte att du skulle notera den minoritet där som INTE är zombiespel, utan det stora antal zombiespel som faktiskt finns. Duh.

Fast om man nu jämför, den så kallade STORA antalet zombie spel, med andra generer och andra spel så skulle jag inte kalla det en majoritet jämt med modernshooters så som du i ditt första inlägg fick det att låta som. Det är min POÄNG.

Va? Jag skrev inte och antydde inte att det skulle finnas lika många zombiespel som shooters. Du får nog läsa om inläggen igen, det var INTE jag som jämförde zombiespel med krigsspel. Jag påpekade bara att det visst finns många zombiespel, och att den helt klart är överrepresenterad, inte att det på något sätt skulle finnas lika många zombiespel som krigsspel.

Därför är din poäng helt irrelevant.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av Sisyr:

Ja, men nu pratade ni ju inte om en viss typ av zombiespel utan zombiespel rent generellt. Och visst håller jag med dig angående Mass Effect, men så är det spelet heller inte med på listan.... Poängen med att länka listan var heller inte att du skulle notera den minoritet där som INTE är zombiespel, utan det stora antal zombiespel som faktiskt finns. Duh.

Fast om man nu jämför, den så kallade STORA antalet zombie spel, med andra generer och andra spel så skulle jag inte kalla det en majoritet jämt med modernshooters så som du i ditt första inlägg fick det att låta som. Det är min POÄNG.

Va? Jag skrev inte och antydde inte att det skulle finnas lika många zombiespel som shooters. Du får nog läsa om inläggen igen, det var INTE jag som jämförde zombiespel med krigsspel. Jag påpekade bara att det visst finns många zombiespel, och att den helt klart är överrepresenterad, inte att det på något sätt skulle finnas lika många zombiespel som krigsspel.

Därför är din poäng helt irrelevant.

Ne förlåt det var de inte, bara du som tillhandahöll listan. Mitt misstag och erkänner det.
Poängen kvarstår dock. där emot inte mot dig


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Verkar lovande. Blir troligen ett köp om min kommande research om spelet visar positivt.

För övrigt. Ett spel utvecklas inte över ett par månader. Det här var i produktion innan DayZ fick mainstream-popularitet, grymt idiotiskt att misstänka något annat. Däremot är själva idén och konceptet så genialt enkelt och fantastiskt. Jag och en kompis får kanske drömspelet vi pratade om när L4D kom ut snart, vilket är en hoppfull tanke

Ish
Medlem

DayZ är ju det absolut lamaste zombie"spelet" ever. Synd att inte ArmA 2 fick uppmärksamhet för ACE2 istället..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Skjuludde1:

Verkar lovande. Blir troligen ett köp om min kommande research om spelet visar positivt.

För övrigt. Ett spel utvecklas inte över ett par månader. Det här var i produktion innan DayZ fick mainstream-popularitet, grymt idiotiskt att misstänka något annat. Däremot är själva idén och konceptet så genialt enkelt och fantastiskt. Jag och en kompis får kanske drömspelet vi pratade om när L4D kom ut snart, vilket är en hoppfull tanke

Ett tips är att hålla koll på The Dead Linger också! Det kommer inte ha lika snygg grafik som The War Z, men desto fler funktioner som (misstänker jag) matchar det ni eftersträvar!

Medlem
Skrivet av Remus:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Görs detta på rätt sätt så är jag så jävla taggad och vill ha det!

Vill ha mig ett The Walking Dead MMORPG där man måste överleva. Leta förnödenheter, mat, vapen, ett ställe/hus att barrikera sig i.

Zombies är AI:s och jävligt många. Folk kan man inte lita på, eller en del. Man kan döda varandra och så.

Skulle bokat direkt...

Testa DayZ, har allt du vill ha.

Skrivet av Ish:

DayZ är ju det mest absolut hardcore zombie"spelet" ever.

Sådär, fixade det åt dig

ontopic: Jag ska hålla ögonen på detta i hopp om att det ska bli lite som dayz, även om jag tror dayz fortfarande är mer hardcore.

Saker jag undrar:

Kommer spelarna vara i några lag.
Hur svåra är zombierna(springande, gående superzombies, antal)
hur level- betonat är spelet
Hur ser världen ut, storleken i all ära men innehållet är viktigare.

Medlem

Det här kommer vara årets jizz (iaf för mig)


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Medlem

Många zombiespel nuförtiden visst men tycker fortfarande inte att det gjorts något bra öppet zombiespel med städer och så vidare, DayZ känns som en light-version av ett sånt spel.

Sen ni som är trötta på zombiespel det är bara skippa detta om ni känner så!

Medlem

springande zombies e så jäfla ospännande. det ska va asmånga seg gåeende zombies i en enorm stad med tillhörande små förorter/byar så e det given baj för mig.

Medlem

Intressant som fan. Ingen månadskostnad heller så det höjer ju köpvilljan.

Medlem

Om det är något som börjar bli lika tjatigt som cod så är det alla dessa zombiespel. Finns ju snart inte en titel utan någon form av zombiespel ver av det. shit vad tjatigt...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

appat till betan hoopas på en key, det ända jag är osäker på är, för det första kommer det bara finnas en sorts zombie kan det bli jävligt enformigt även ifall pvp osv är kul och förlänger det roliga, man vill ha olika pve saker att möta, infekterade björnar i skogen kanske? eller olika mutarade mäniskor, exempel L4D tanks(inte exakt likadana) men stora feta jävlar osv, ja blandade DNA Mutationer helt enkelt.

Hoppas verkligen detta sen hoppas jag med världen är CITY baserad oxå och inte endast massa småstäder osv som i Day z, tänk er mer walking dead season 1 i staden.

och att man kan gå ifrån hus mellan hus osv klättra m.m hoppa mellan hus osv hade varit sjukt najs.

Ska iaf hålla mina ögon öppna för detta håller tummarna och ja hoppas man ej är odödlig men att dom ej overkillar det som dom gjort med day z, riktigt naab spel pga det tyvärr och campa runt är så far supperior i det spelet vilket gör det sjukt tråkigt och för lite trånga atmosfärer.

Medlem
Skrivet av emil2796:

rent grafiskt tycker jag dayZ ser bättre ut (chernarus kartan i arma 2 är fantastisk), men arma 2 är värdelöst på närstrider

Håller med om det, ArmA2 är ett favoritspel men det är helt enkelt inte designat för strid med klubbor eller yxor.
Beundrar dock DayZ-skaparen för att ha gjort en "annorlunda" zombie-mod.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av cammo:

Det nya Secret World är ju ett zombie-mmo, så det är ju inget nytt direkt.

TSW är ungefär lika mycket "zombie-mmo" som "vampyr-mmo" isf. Finns zombies i de flesta mmo om man tänker efter. Men det betyder ju inte att de spelen handlar om att överleva en apocalypse så i mmo-form kan man väl påstå att det är en ganska så ny grej.

Medlem

Kan aldrig bli för mycket zombies, just love em cuddly ones!

Medlem

betan lär väl dra igång inom dom närmsta 2 månaderna?

Medlem

Reggat till betan sen jag såg detta. Gillade även deras facebook sida dem släppte några screens där ser skit kul kommer nog säkert bli ett lätt kick ass spel.
Bara försöka kolla mailen till och från vet inte hur många betor jag har missat när man inte har kollat mailen på ett bra tag.

12
Skriv svar