Medlem
Steam problem

Okej, så jag har skickat "en fråga" till Steam support och jag har aldrig sett ett sådant dumt svar från Steam innan:

Citat:

"Hej.
Jag har ett problem med mit bibliotek i Steam.
Jag har lagt till World of Tanks som "non-steam game" och varje gång jag startar om datorn försvinner det spelet från biblioteket så jag måste lägga till det igen.
Hur gör jag för att få spelet och stanna kvar där?"

Steam Support svarade:

Citat:

"Hello Nicklas,

Thank you for contacting Steam Support.

If you wish to create a shortcut to this game in your Library list, instructions can be found here:

Title: Adding non-Steam games to the Library tab
Link: http://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2219-YDJV-...

Please let us know if you have further questions."

För det första, steam support har ju Svensk support! Så varför skriva i Engelska? Och för det andra, det svaret som dom skickade... Var inte alls svaret på min fråga. Dessutom tog det någon vecka innan dom svarade
Iallafall, nu frågar jag här och hoppas på ett bättre svar.
Hur gör jag för att spelet ska vara kvar i biblioteket efter jag har startat om datorn?

Medlem

Hello Nicklas,

Thank you for contacting FZ Support.

If you wish to adjust the music volume in your game, instructions can be found here:

"Use your mouse and navigate to the sound options. Adjust the music volume slider."

Please let us know if you have further questions.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Provade nyss med att lägga till diablo 2 och det var kvar efter jag startade om datorn, kan vara just något med world of tanks. Kanske fråga på deras forum, kanske det är fler som har problem där.

Här finns en post

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/38700-world-of...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Genvägar försvinner lite då och då från Steam.
Har hänt mig flera gånger med Fallout, vet inte varför det händer men det bara gör det :S

Medlem

Testa att lägga till det som favorit med, kan fungera.

Medlem

Fick just svar av Steam Support igen:

Citat:

Hej,

Kundservice på svenska var tyvärr inte tillgänglig.

När "Non-Steam Games" försvinner, tyvärr måste du lägga World of Tanks igen till biblioteket.

Följ instruktionerna nedan om du vill skapa en genväg till detta spel i ditt bibliotek.

Titel: Adding non-Steam games to the Library tab
Länk: http://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2219-YDJV-...

En fullständig lista över spel med cd-nycklar som kan registreras via Steam finns på följande länk:

Titel: Retail CD Keys
Länk: http://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7480-WUSF-...

Meddela oss om du har flera frågor.

Vänliga hälsningar,
Kundtjänst

Totalt hopplöst, jag får nog skita i och ha WoT i Steam då...

Medlem

Mina non-steam games försvinner bara om jag startar om datorn och dödar steam innan de har fått stängas ner själv.

Det blir som du skriver ett dokument och sen dödar processen, texten du har skrivit finns inte kvar längre.
Så jag rekommenderar du att stänga ner steam manuellt, genom att ta exit i steam och vänta tills det är avstängt.

Medlem
Skrivet av Dahlis87:

Mina non-steam games försvinner bara om jag startar om datorn och dödar steam innan de har fått stängas ner själv.

Det blir som du skriver ett dokument och sen dödar processen, texten du har skrivit finns inte kvar längre.
Så jag rekommenderar du att stänga ner steam manuellt, genom att ta exit i steam och vänta tills det är avstängt.

Hmm, det ligger nått i det.
Men varje gång jag startar om datorn så kommer det upp en steam-ruta med något Steam Cloud, borde inte den spara det med då? :S
Aja, får tänka på det innan jag stänger av datorn då

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hmm, det ligger nått i det.
Men varje gång jag startar om datorn så kommer det upp en steam-ruta med något Steam Cloud, borde inte den spara det med då? :S
Aja, får tänka på det innan jag stänger av datorn då

Jag brukar göra efter jag har lagt in någon/några genvägar i steam så stänger jag ner det, och sen startar jag upp det och ifall det crashar eller ska stänga av datorn så finns dem kvar. Eftersom det har sparat dem.

1
Skriv svar