Uniloc stämmer Minecraft-skaparna för patentintrång

Medlem

Uniloc Headquarters
15, rue Edward Steichen
Luxembourg City L-2540
Luxembourg

Trode lätt detta var ett Amerikanskt parasitbolag men dom ligger ju för fan i EU..not good people


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Fan va trist för Mojang hoppas dem tar sig ur detta och att dem vinner.

Anledningen till att Uniloc fortfarande finns kvar är ju för att de stämmer folk hej vilt och badar i pengar hela tiden. Mycket vill ha mer

När man endå kan ta patent på konstiga saker så borde man väll endå ta patent på "Hidden loading bar" då nästan alla spel i dagens läge inte visar när den laddar (1-100% med en liten tickande bar som fylls efter varje % som laddat klart) borde man tjäna en hacka på eller? borde ju fungera på nästan allt som behöver ladda som inte visar att den gör så.

iaf, hoppas Mojang klarar detta.

Skrivet av qun0:
Skrivet av Remus:

Lite off-topic men dock så roligt. Jag headshottade Notch på TF2 och bara några sekunder efter så rage quittade han.

Och du är så säker på att det är Notch och ingen liten pojke som tog hans namn bara och lirade? Tänk efter igen, tänk tiden då folk döote sig till heaton och walle för att lura folk. Detta är samma sak, alla kan heta vad dom vill. Man börjar undra om du är ca 12 bast, fast även dom är smartare än så

Är det inte så att Notch har en "one of a kind" hatt i TF2, jag har iaf bara sett han ha den när han spelat.

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Yabba:

Bra stäm den jäveln!

tummen upp om killen är en idiot

Snälla sluta.... Vi är redan trötta på alla ''gilla!, Tummen upp osv osv'' från facebook, börja inte med skiten på FZ också >.< Suck!

Medlem
Skrivet av DrToker:

Jag har patenterat en idé där man kan skicka stora mängder data snabbare än ljusets hastighet. Fy fan vad jag ser fram emot framtiden. Klirr i kassan....woooohoooo!

tyvär finns Prior art

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Remus:

Lite off-topic men dock så roligt. Jag headshottade Notch på TF2 och bara några sekunder efter så rage quittade han.

Och du är så säker på att det är Notch och ingen liten pojke som tog hans namn bara och lirade? Tänk efter igen, tänk tiden då folk döote sig till heaton och walle för att lura folk. Detta är samma sak, alla kan heta vad dom vill. Man börjar undra om du är ca 12 bast, fast även dom är smartare än så

Oj oj oj... Hur gammal är du? 14? 15? Jag vet att det är Notch då han har en unik hatt som är en kub. Är du avundsjuk eller? Väldigt omoget att gå "bananas" över en sån grej.

Här har du två bilder som jag tagit hur Notch ser ut i TF2.

backstabbat han: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/938122907029145414/617210...

två bilder på hans unika hatt: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/938122907025572688/B3E590...

http://cloud-2.steampowered.com/ugc/938122907025575529/CEA237...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av the_apollo:

-"Buu-huu.. kommunism..." + blah-blah-ignorant-extremhöger-bullshit.

Patenten det är fråga om garanterar INTE någon uppfinnare några inkomster. Mjuvarupatenten har urartat till att användas som ammunition mellan företag, och de som inte har några, skaffar dom för att kunna göra motstämningar.

Och det är den som först ansöker om patent som får det, inte den ursprungliga uppfinnaren. det finns inga riktiga krav på att det ska användas kommersiellt utan endast av troll-företag som stämmer folk för att de kan. Det handlar inte om fri marknadskapitalism, det handlar om MAFFIA metoder.

För övrigt: Man kan gissa sig till vilka som är bakom dessa användare som gör detta enda - och inga andra inlägg. Talar trollet Svenska, eller kör han google translate?

Medlem
Skrivet av B-strm:

Only in America.

Eh, nej. Pretty much hela världen, faktiskt.

123
Skriv svar