Summer Sale - Resultatet

Medlem
Summer Sale - Resultatet

Årets stora sommarrea på Steam börjar sakta lida mot sitt slut och i skrivande stund återstår endast ett par timmar innan priserna återställs. Jag tänkte därför ta tillfället i akt och komplettera den lista jag postade strax innan halvtid i rean för att således kunna använda denna som backlog under hösten. Vem vet, jag kanske lyckas hosta igång ett något regelbundet bloggande ändå? Hur som så kommer här resultatet:

Steam Summer Sale 2012 - Resultat (bundles listas efter sina separata titlar):

Alan Wake's American Nightmare
Bastion
Beyond Good & Evil
Botanicula
Cave Story+
Costume Quest
Driver San Francisco
F.E.A.R.
F.E.A.R. Extraction Point
F.E.A.R. Perseus Mandate
Foreign Legion: Buckets of Blood
Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
From Dust
GTA IV: Episodes from Liberty City
Hard Reset
Insanely Twisted Shadow Planet
Lara Croft and the Guardian of Light
Max Payne
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
Max Payne 3
Psychonauts
Q.U.B.E.
Red Faction
Red Faction: Guerrilla
SEGA Classics - Ristar
SEGA Classics - Ecco the Dolphin
Serious Sam 3: BFE
Sid Meier's Civilization V
Stacking
Stronghold
Stronghold 2
Stronghold Crusader + Extreme
Stronghold Legends
Terraria
Thief
Thief 2
Thief: Deadly Shadows
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction
Tomb Raider: Anniversary
Tomb Raider: Underworld
Universe Sandbox
Unreal
Unreal II: The Awakening
Unreal Tournament 2004
Unreal Tournament 3: Black Edition
Unreal Tournament GOTY
The Witcher
+ En hel del DLC

Har jag räknat rätt trots mina trasiga kunskaper i matte så blev det 32 titlar efter förra inlägget, totalt 47. Ett kalas som gick på 1 245 kr, vilket ger ett ungefärligt pris om 26,50 kr per titel (lägre om man räknar bort priset för allt dlc). Så otroligt billigt att jag nästan misstänker att jag har räknat fel någonstans.

Mot förra sommarens fiasko till rea så var detta verkligen en enorm förbättring på alla plan. Flash-deals var visserligen aningen för långa och enformiga, där spel som Grimrock och E.Y.E. tog upp alldeles för mycket plats medan exempelvis Arma 2 eller Sonic Generations knappt dök upp alls, men det var fortfarande ett bra tillskott. Så var även Community's Choice, vilken trots gemenskapens tråkiga smak bjöd på en och annan bra deal. En förbättring mot nästa år eller kanske redan till vinterrean, skulle eventuellt vara ett sätt att föreslå kommande titlar, men jag förstår varför man avstod från en sådan funktion.

För att runda av så hade jag kanske hoppats på nämnda Sonic Generations (missade den enda gången det låg uppe) eller en lite mer generös nedsättning på CIV V:Gods & Kings, men man skall väl inte klaga. I övrigt var det ju en fantastisk rea som bara skall uppmuntras.

Slutligen så kommer här några reflektioner över vad jag var mest respektive minst nöjd med efter årets rea:

Sommarens bästa deal: Q.U.B.E. för tre cheeseburgare.
Sommarens bästa bundle: F.E.A.R. och dess expansioner för tre cheeseburgare.
Sommarens sämsta deal: Att jag köpte den vanliga utgåvan av CIV V istället för GOTY-utgåvan.
Sommarens största miss: Att jag inte köpte vare sig Sonic Generations eller Total War-samlingen.

Fyll gärna på med vad ni som läser detta var mest nöjda med efter rean!

#blogg

Inaktiv
Summer Sale - Resultatet

Och nu till den stora frågan: Kommer du att spela spelen?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Och nu till den stora frågan: Kommer du att spela spelen?

Jodå, vissa är redan avklarade och alla kommer att spelas. Hur länge är en annan sak. En hel del klassiker köptes dock endast för att slippa skivor i framtiden.

inK
Medlem

Snyggt. För min del fick det räcka med Serious Sam 3: BFE eftersom jag mestadels spelar på konsol.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av showerguy:

Och nu till den stora frågan: Kommer du att spela spelen?

Jodå, vissa är redan avklarade och alla kommer att spelas. Hur länge är en annan sak. En hel del klassiker köptes dock endast för att slippa skivor i framtiden.

Köptes för att slippa skivor.

Japp, Max är en fet rackare.

Du kommer nog spela ut spelen inom 2 år.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar