Ubisoft förbereder tsunami av Assassin's Creed III-DLC

Robot
Ubisoft förbereder tsunami av Assassin's Creed III-DLC

Sägs ha skapat ett särskilt DLC-team med enda uppgift att förbereda och pumpa ut DLC efter spelet lanserats.

#assassins-creed-iii, #ubisoft


Medlem
Ubisoft förbereder tsunami av Assassin's Creed III-DLC

Jippie....eller?

Medlem

Det var väl ganska väntat. Man ska väl vara glada de säger som de är rätt ut iaf.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Medlem

Jag kommer skratta om det kommer vara DLC innehållande Desmond.

Medlem

DLC, säsongspass... vilka underbara ideér.

Inaktiv
Inaktiv

Sjukt att man först ska betala 599 kronor för ett spel sedan 1000 kronor extra för allt DLC och skit som kommer till. Blir ett dyrt spel i slutändan.

Medlem

är det några spel man ska pirata så är det ju Ubisofts... bara för att.

Medlem

Knappast skräll då det gäller Ubisoft. Folk tycker EA är "äckliga" får dock säga Activision och Ubisoft är bra mycket värre.

Medlem

Jag saknar expansion packs.

Inaktiv
Skrivet av Xrick6:

Jag saknar expansion packs.

Frozen Bytes tycker som du och jag.

http://frozenbyte.com/blog/?p=1308

Medlem

Så länge de är prisvärda så ser jag inga problem med det.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

FM-guru
F.d. Sisyr

Väntar med att se vad det är för typ av DLC som släpps, och vart prisnivån ligger, innan jag dömer.

Inaktiv

Sätt er och arbeta på en ny historia istället. Vem fan vill upptäcka att det finns ett osläppt kapitel 5 efter man läst färdigt en bok? Särskilt om det var planerat och bara gick att köpa som ebok helt plötsligt.

Medlem

Detta betyder bara att spelet inte kommer vara så stort som de lovat. Dvs, före DLC.


signatur

Nämen!

Medlem

Lite som att läsa en bok och sen märka att man måste betala för extra kapitel.

Medlem

MJÖLKA KOSSAN!

Medlem

Mindre jobb. Mer pengar. Klart de gör så.

Om ett spel kostar 400kr. Då ska DLC på 100kr också ge 25% mer spel. Har aldrig sett DLC värt pengarna tyvärr. Förutom 75% off på steam.

Medlem

Vad har ni emot dlc?

Medlem

Jag tycker assassins creed ska ta ett slut, det är ju storyn som gör spelet bra, och att dem har tänkt mjölka till 10 spel är ju fail.

Tror många vill ha En början, en mitt, och ett slut. Istället för att dem ska dryga ut storyn på 10 olika spel... Där uppdragen är nästan identiska från föregående spel....

Jag ser inte problemet riktigt. Det finns väl ingen mening i att börja gnälla över att spelet blir kortare pga detta innan vi ens har spelat det, eller? Alla AC-spelen än så länge har ju varit duktigt långa, längre än de flesta spelen, även utan DLC.

Sen är det bara att strunta i att köpa dessa DLC. Det är sk "frivilligt". Jag har t ex aldrig köpt ett DLC till något AC-spel och lär aldrig göra det heller.

AC-spelens största problem är ju snarare att de knappt har någon utmaning. Spring till en plats som är utmärkt på kartan. Tryck på den här knappen. Titta hitåt. Följ efter honom. Döda honom.

Det handlar bara om tålamod, och de enda utmaningarna är att typ, orka leta upp en massa skit på kartan. Hemskt trist. Men spelen är ju rätt underhållande ändå måste jag säga.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Sjukt att man först ska betala 599 kronor för ett spel sedan 1000 kronor extra för allt DLC och skit som kommer till. Blir ett dyrt spel i slutändan.

400-450kr betalar jag för nya konsol-spel, du handlar på fel ställen

Sen DLC kommer garanterat vara en del multiplayer skit som inte är värt att skaffa, man köper godbitarna bara.

Medlem

Det räcker att man betalar för spelet en gång.

Inaktiv
Skrivet av Kiriakis:
Skrivet av showerguy:

Sjukt att man först ska betala 599 kronor för ett spel sedan 1000 kronor extra för allt DLC och skit som kommer till. Blir ett dyrt spel i slutändan.

400-450kr betalar jag för nya konsol-spel, du handlar på fel ställen

Sen DLC kommer garanterat vara en del multiplayer skit som inte är värt att skaffa, man köper godbitarna bara.

Ett PC spel är alltid lite billigare. Nu menar jag spel till 360 / Ps3 som ett exempel!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Kiriakis:
Skrivet av showerguy:

Sjukt att man först ska betala 599 kronor för ett spel sedan 1000 kronor extra för allt DLC och skit som kommer till. Blir ett dyrt spel i slutändan.

400-450kr betalar jag för nya konsol-spel, du handlar på fel ställen

Sen DLC kommer garanterat vara en del multiplayer skit som inte är värt att skaffa, man köper godbitarna bara.

Ett PC spel är alltid lite billigare. Nu menar jag spel till 360 / Ps3 som ett exempel!

Det står "konsol-spel".

O.T: Är en sucker för dlc, kommer garanterat köpa allt som släpps så länge det är sp material.

Har svårt för att "hata" ett företag för att dom utvecklar dlc vid sidan av huvudprodukten. Det är betydligt värre när skiten redan finns på skivan och måste låsas upp med extra cash.
Då blir jag redigt sur.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Släng ut allt planerat innehåll i expansioner istället, så kanske folk hade tyckt det varit mer värt att lägga pengar på det.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Har sett fram emot detta spel och hoppas de får ordning på PC ver.
Om det sedan blir dlc så beror det på vad det innehåller och om det kommer något till PC'n


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Börjar bli omåttligt less på nyttjandet av DLC nu. Det har liksom gått över någon fin gräns mellan att ersätta stora expansioner och ge en komplett story i själva grundspelet i dom allra flesta fallen.

Jag vill inte köpa ett spel där jag kommer behöva köpa en massa DLC för att få veta hur det slutar. Jag köper jättegärna DLC om jag känner att jag vill ha ut mer av spelet efter att storyn är avklarad.

Nu träffas "förmodligen" inte AC3 av min åsikt men jag känner att det måste ur mig när jag hör "dlc" nämnas i och med spelreleaser.


signatur

Chooch it

12
Skriv svar