Ubisoft satsar inte storskaligt på Wii U

Robot
Ubisoft satsar inte storskaligt på Wii U

Sju spel på gång till konsolsläppet, varav fem är regelrätta portningar. Nej, den ekonomiska satsningen från Ubisoft är inte i största skalan, säger Yves Guillemot på ett investerarmöte.

#zombiu, #rayman-legends, #ubisoft


Moderator | Testpilot
Ubisoft satsar inte storskaligt på Wii U

Det kanske vill vänta och se vad man kan göra med Wii U kontrollen. Ingen vill väl vara först ut med att slänga ut pengar på en ny konsoll när det möjligen inte vet vad den klarar av / har idéer för dens unika kontroller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det kanske vill vänta och se vad man kan göra med Wii U kontrollen. Ingen vill väl vara först ut med att slänga ut pengar på en ny konsoll när det möjligen inte vet vad den klarar av / har idéer för dens unika kontroller.

Samtidigt så sa Ubisoft ju tidigare att det är för lång tid mellan konsolerna och att de hindrar deras kreativitet. Uppenbarligen när de har en ny kontroll att handskas med så vill de inte vara kreativa:)

Medlem

Jag skulle nog tro att dokumentationen som talar om vad konsolen och kontrollerna kan klara av är ganska omfattande, så det är nog inte det som det hänger på.

Men det är en balansgång. Å ena sidan vill man inte köpa grisen i säcken, men å andra sidan kan man inte vinna om man inte satsar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

ZombiU ser väldigt lovande ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Gnällde inte Ubisoft precis på att det inte finns tillräckligt nya konsoller? Nu får dom ju bestämma sig.

Geeks Gaming

Jag tror att från en rent kommersiel synvinkel är det rätt smart av dem att ta några spel som kostar mycket att göra som kan visa nya funktioner och möjligheter för konsolen och vad den kan göra.

Sen att de använder sig av gamla koncept som är beprövade och som de vet funkar är bra för att få in pengar om dessa tidigare "försök" inte skulle gå lika bra som de trodde.

Det handlar inte om att dom storsatsar på WII U eller att dom har en låg budjet för den. Dom tar ett steg i taget för att se hur marknaden går och om det blir framgångar på deras nya ideér eller om de beprövade metoderna blir bättre kan man bara vänta och se vad folk vill ha.

Medlem
Skrivet av Segas:

Gnällde inte Ubisoft precis på att det inte finns tillräckligt nya konsoller? Nu får dom ju bestämma sig.

Kan ha fattat fel men menar dom inte en ny generation konsoller? (skulle inte räkna med WiiU där)

Eftersom jag personligen inte är speciallt hypead inför WiiU så får dom gärna vänta och lägga krutet på "xbox720/ps4"

Sen kommer jag säkert köpa en ändå när den går ner lite i pris och dom släppt lite "nintendo" titlar

Medlem

Så detta är vad det betyder att vara "a strong part" för WiiU. portningar?

Det är tråkigt för vad jag såg och tyckte av E3 så var Ubisoft samarbetet något av det största som Nintendo presenterade. Om de nu "backar" lite och inte satsar så full ut som det påstods betyder att dom inte riktigt har fullt förtroende för WiiU.


signatur

Nämen!

Medlem

Kan också bero på att de avvaktar för att se hur marknadspotenialen för WiiU kommer att bli. Surt att utveckla dussintals exklusiva spel och det skulle visa sig att WiiU inte säljer så bra som förväntat.

Medlem

WiiU är marginellt starkare än PS3 och 360. Knappast vad de menade med nya konsoler

Medlem
Skrivet av Aevir:

Kan också bero på att de avvaktar för att se hur marknadspotenialen för WiiU kommer att bli. Surt att utveckla dussintals exklusiva spel och det skulle visa sig att WiiU inte säljer så bra som förväntat.

Vilket betyder att de har tvivel om maskinen isf, vilket i sig är tråkigt för det är det Nintendo verkligen INTE behöver just nu.


signatur

Nämen!

Medlem

Vem säger att ny Xbox eller Playstation-konsol är på gång. Alltså att det är benhårt säkert att de kommer inom ett år? WiiU drog ner på hårdvaran så de kanske vet något om att det inte kommer hända i en nära framtid?

Vad jag tror, spekulerar om: Microsoft kommer med sin nya 2017 och Sony två år efter. Tills dess har de flesta börjat spela PC igen.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Vem säger att ny Xbox eller Playstation-konsol är på gång. Alltså att det är benhårt säkert att de kommer inom ett år? WiiU drog ner på hårdvaran så de kanske vet något om att det inte kommer hända i en nära framtid?

Vad jag tror, spekulerar om: Microsoft kommer med sin nya 2017 och Sony två år efter. Tills dess har de flesta börjat spela PC igen.

Det är nyligen "bekräftat" att Microsoft håller på med en ny Xbox i en intervju med The Verge tror jag det var. Jag tror det är ganska troligt att dom försöker släppa den nästa Jul, eller kort därefter typ.


signatur

Nämen!

Medlem

Sökte igen om det var bekräftat med ny konsol i år men hittar bara rykten. Det närmaste var ett spelföretag som fått en dator från Microsoft med påstådd hårdvara till ny konsol att utveckla spel mot.

Att hålla lanseringen av en ny konsol hemlig måste ju vara svårt. Spelutvecklarna måste ju ha något att utveckla mot och att de kan hålla tyst tycker jag är konstigt. Motbevisa mig gärna över att jag kan ha fel. Att utveckla ett stort spel till ny konsol, om det inte är simpel portning som gäller, tar väll några år. En ny konsol utan bra spel är en död konsol.

Men som sagt, är jag helt ute och cyklar i mina funderingar blir jag inte ledsen.

Citat:

We fully expect the Xbox 720 - if it is indeed to be called that – to launch in time for Christmas 2013

http://www.techradar.com/news/gaming/consoles/xbox-720-releas...

http://www.xbitlabs.com/news/multimedia/display/2012060623142...

http://www.gamesindustry.biz/articles/2012-06-07-next-gen-con...

Rykten, rykten...


signatur

Det var detta...

Medlem

Ifrån podcasten med Brian Hall, Windows Live ansvarig ;

http://www.theverge.com/2012/8/3/3217378/the-vergecast-041-08...

"new wave of products that we have coming out with Windows 8, with the new version of Office, with the new Windows Phone and the [u]new Xbox[/u]"

Här finns det skrivet med!

http://kotaku.com/5932175/microsoft-finally-admits-there-will...

Ps, Däremot att den skulle släppas iår är helt osannolikt men nästa år är en bra kvalificerad gissning, då momentet på Xbox just nu tunnats ut, och det enda stora titeln vi har att se framemot på 360 nästa år är Halo 4 typ?


signatur

Nämen!

1
Skriv svar