Nvidia ger pc-spelare en ny gryning

Robot
Nvidia ger pc-spelare en ny gryning

Teknikdemon A New Dawn visar vad dagens grafikkort klarar av – ladda hem den och testa.

#nvidia


Medlem
Nvidia ger pc-spelare en ny gryning

"...trots långlivade konsolgenerationer..."

Ingen hävdar väl att PC hårdvara hålls tillbaka av konsolerna?
Det är mjukvaran, spelen som stagnerar på grund av konsolerna.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Är ganska säker på att jag såg detta redan för några/någon månad sen. Hur som helst, coolt Min skärm är för liten för att verkligen se hur awesome det är.

Medlem

Nåja, det är fullt testbart på ett ensamt 670 också, finns inga direkta inställningar att ändra ändå. Mer än upplösning och lite sånt.

Redaktör
Skrivet av Tybalt:

"...trots långlivade konsolgenerationer..."

Ingen hävdar väl att PC hårdvara hålls tillbaka av konsolerna?
Det är mjukvaran, spelen som stagnerar på grund av konsolerna.

Vissa hävdar att konsolerna är skyldiga till allt från dåliga spel till digerdöden.


signatur
Medlem

texturerna såg lite fyrkantiga ut men kanske var upplösningen på filmen som gjorde så det blev så

Medlem

Haha, hon är ju fortfarande ful som stryk och läskig som helvete!

Skrivet av Tybalt:

"...trots långlivade konsolgenerationer..."

Ingen hävdar väl att PC hårdvara hålls tillbaka av konsolerna?
Det är mjukvaran, spelen som stagnerar på grund av konsolerna.

Om mjukvaran hålls tillbaka så hålls ju hårdvaran tillbaka också, vem är så dum att den köper en monsterdator om du får 100fps på en äldre burk? Om du inte är överklocksentusiast.. men spelmässigt menar jag.

Medlem

Ja, som att ett GTX 690 inte är att gå lite långt än så länge. Finns ju betydligt billigare grafikkort som kommer hålla länge till, pga (som andra redan nämnt), att konsolerna bromsar utvecklarna. Inte ens PC exklusiva spel kommer ju inte nå den grafiken som den här demon har på länge. Tekniken finns ju helt klart redan i alla fall.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Tybalt:

"...trots långlivade konsolgenerationer..."

Ingen hävdar väl att PC hårdvara hålls tillbaka av konsolerna?
Det är mjukvaran, spelen som stagnerar på grund av konsolerna.

Vissa hävdar att konsolerna är skyldiga till allt från dåliga spel till digerdöden.

De har utan tvekan satt en del käppar i kreativiteten denna generationen.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Tybalt:

"...trots långlivade konsolgenerationer..."

Ingen hävdar väl att PC hårdvara hålls tillbaka av konsolerna?
Det är mjukvaran, spelen som stagnerar på grund av konsolerna.

Vissa hävdar att konsolerna är skyldiga till allt från dåliga spel till digerdöden.

Dåliga spel, ja (beroende på hur man ser det) och det har sölat ner spelutvecklingen (grafik mässigt) men det betyder ju inte att hårdvaran inte utvecklas. Utan bara att dagen spel har samma grafik på sina karaktärer som Dawn hade.


signatur

Rwa?

Medlem

Jag tycker demonstrationsfilmerna från UE är snyggare och säger mer än detta.

Sedan angående konsoler och hämmande av utvecklingen:

Är det inte ganska logiskt att något med begränsad prestanda kommer vara en flaskhals? Så är det ju överallt, inte bara inom datorspelsbranschen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det finns ju PC exklusiva spel om inte skiljer sig särskilt mycket från de som är portade från konsol. I era världar bör dessa vara avsevärt mycket bättre grafikmässigt. På alla punkter.

Jag menar då kan ni lika bra skylla utvecklingen på folk som har sämre datorer och inte kan köra så pass kraftfulla spel.

Slående logik.

Medlem

Baserat på dessa två tekniska demos (2002 vs 2012) så har det inte hänt fascinerande mycket. Jag tycker dock att andra typer av tekniska demos demonstrerar den verkliga kraften i dagens grafikkort, för det har ju hänt en jäkla massa mer än New dawn. Jag fick en wow upplevelse av Samaritan techdemot när det släpptes och Nya unreal engine och Cryengine är ju rätt spektakulära i min mening.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

Den här videon där Nvidia också demonstrerar den nya arkitekturen tyckte jag också va väldigt intressant, speciellt med vattnet

http://www.youtube.com/watch?v=h5mRRElXy-w

Medlem

Jag undrar när spelen började se ut som i Dawn från 2002? För jag tyckte hon var riktigt välgjord redan där

Medlem

Trodde de skulla sätta in en limiter i demon för AMD-kort, men de hade istället stängt av det helt och hållet. xD


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

"...trots långlivade konsolgenerationer..."

Ingen hävdar väl att PC hårdvara hålls tillbaka av konsolerna?
Det är mjukvaran, spelen som stagnerar på grund av konsolerna.

Hmmm. Tror du det? Vem utvecklar snabb hårdvara om spelen ändå inte kräver det? Eller annorlunda, vem köper ett nytt grafikkort om ditt nuvarande klarar av spelet?

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Tybalt:

"...trots långlivade konsolgenerationer..."

Ingen hävdar väl att PC hårdvara hålls tillbaka av konsolerna?
Det är mjukvaran, spelen som stagnerar på grund av konsolerna.

Vissa hävdar att konsolerna är skyldiga till allt från dåliga spel till digerdöden.

Tompa, flashbacks från Skyrim dök upp och jag fick mig ett gott skratt när jag läste din kommentar.

Har aldrig i hela mitt liv spelat ett så konsol-skadat spel som skyrim.

Föreslår att du kan pratar anekdoter i nån annan tråd

Medlem
Skrivet av najtrows:

Haha, hon är ju fortfarande ful som stryk och läskig som helvete!

Skrivet av Tybalt:

"...trots långlivade konsolgenerationer..."

Ingen hävdar väl att PC hårdvara hålls tillbaka av konsolerna?
Det är mjukvaran, spelen som stagnerar på grund av konsolerna.

Om mjukvaran hålls tillbaka så hålls ju hårdvaran tillbaka också, vem är så dum att den köper en monsterdator om du får 100fps på en äldre burk? Om du inte är överklocksentusiast.. men spelmässigt menar jag.

Absolut, klart det är så iaf i mitt fall och många jag känner.

Jag kan inte tänka mig uppgradera min föråldrade burk förrän om ett par år eller när den går sönder

Antingen så spelar jag 4xx spel och kräver ingen ny dator eller så är samtliga spel konsollportar och varför ska man uppgradera datorn för det?

Jag förstår inte dom som köper ny hårdvara. Kan någon förklara vad för typer av spel ni ens spelar med denna hårdvara?

Bf3? men det fungerar ju på medium/high. Gameplayet blir ju inte bättre av högre grafik imo

Medlem
Skrivet av messervy:
Skrivet av Tybalt:

"...trots långlivade konsolgenerationer..."

Ingen hävdar väl att PC hårdvara hålls tillbaka av konsolerna?
Det är mjukvaran, spelen som stagnerar på grund av konsolerna.

Hmmm. Tror du det? Vem utvecklar snabb hårdvara om spelen ändå inte kräver det? Eller annorlunda, vem köper ett nytt grafikkort om ditt nuvarande klarar av spelet?

En person som vill ha högre kvalitét på sin spelupplevelse investerar gärna i modern hårdvara.

Vi användare kan själva skapa högupplösta texturer och annat innehåll, så kallade moddar, till konsolportade spel. Ta Skyrim och GTA-serien som exempel. Då får man användning av hårdvaran.

Det finns lyckligtvis fortfarande några utvecklare som skapar spel primärt till PC. Bohemia med sin ArmA-serie är ett exempel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

kass fps med GTX590


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

FM-guru
F.d. Sisyr

Funkade bra med ett ensamt 670...

Medlem

Det som imponerar mest med demot är nog hennes hår - jag har länge tyckt att trots alla grafiska framsteg är just hår något som utvecklarhusen verkar ha otroligt svårt för. Oftast består det bara av några fula texturer som clippar genom karaktärens axlar/svärd/hjälm/circlet of suffixes +3.

Inaktiv
Skrivet av Pada:

Det finns ju PC exklusiva spel om inte skiljer sig särskilt mycket från de som är portade från konsol. I era världar bör dessa vara avsevärt mycket bättre grafikmässigt. På alla punkter.

Jag menar då kan ni lika bra skylla utvecklingen på folk som har sämre datorer och inte kan köra så pass kraftfulla spel.

Slående logik.

Ja och vad beror det på? Jo att du inte behöver lägga ner massor med tid på att göra ett spel utan man pumpar snabbt ut det istället för att finslipa det och försöka ta nästa steg i grafik. För varför lägga ner tid på ett spel när folk nöjer sig med spel som ser ut att vara gjorda för en xbox? Inte 360, Xbox!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

kass fps med GTX590

Det är ju inte som många tror att trycker man in ett kraftigt graffe så fixas allt.
Hårdvaran ska synka och helst vara samtida för att det ska bli bra. Så har man får kass fps med GTX 590 breor ju på många saker. Jag har ett o det funkar suveränt och har ett 570 på 845 mhz o inga probs med fps.

O visst FN har konsol spels utvecklingen bromsat spel utvecklingen vad gäller riktigt bra grafik.
Troligtvis en kostnades fråga i spel tillverklingen men fler konsoler mer låg grafik spel som sedan portas...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av WarpGuN:

kass fps med GTX590

Det är ju inte som många tror att trycker man in ett kraftigt graffe så fixas allt.
Hårdvaran ska synka och helst vara samtida för att det ska bli bra. Så har man får kass fps med GTX 590 breor ju på många saker. Jag har ett o det funkar suveränt och har ett 570 på 845 mhz o inga probs med fps.

O visst FN har konsol spels utvecklingen bromsat spel utvecklingen vad gäller riktigt bra grafik.
Troligtvis en kostnades fråga i spel tillverklingen men fler konsoler mer låg grafik spel som sedan portas...

hmm skumt sitter med en i7 3.5gz, sdd disk,16gig ram
ifos kör jag med beta drivers till nvidia


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av chopper:
Skrivet av WarpGuN:

kass fps med GTX590

Det är ju inte som många tror att trycker man in ett kraftigt graffe så fixas allt.
Hårdvaran ska synka och helst vara samtida för att det ska bli bra. Så har man får kass fps med GTX 590 breor ju på många saker. Jag har ett o det funkar suveränt och har ett 570 på 845 mhz o inga probs med fps.

O visst FN har konsol spels utvecklingen bromsat spel utvecklingen vad gäller riktigt bra grafik.
Troligtvis en kostnades fråga i spel tillverklingen men fler konsoler mer låg grafik spel som sedan portas...

hmm skumt sitter med en i7 3.5gz, sdd disk,16gig ram
ifos kör jag med beta drivers till nvidia

Mitt tips är att du lägger in en ver grafik driver och när du gör det så gör en ren installation så du får bort rester av beta kod i drivern. O sedan så är det så att alla tillverkare inte har samma klass på komponenter på korten. Har ett gigabyte o de har bra delar o topp kylning mitt kort ligger på 41 grader och har 25 grader i rummet just nu. bytte till gigabyte då jag fick taskiga värden på mitt första kort. handlar på webhallen o inga probs att byta.
Hoppas du får flyt efter uppdaterade drivisar. Själv skippar jag alltid beta för att inte få crap kod i datorn så alltid en ren installation för att få bort gammal kod...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av chopper:
Skrivet av WarpGuN:

kass fps med GTX590

Det är ju inte som många tror att trycker man in ett kraftigt graffe så fixas allt.
Hårdvaran ska synka och helst vara samtida för att det ska bli bra. Så har man får kass fps med GTX 590 breor ju på många saker. Jag har ett o det funkar suveränt och har ett 570 på 845 mhz o inga probs med fps.

O visst FN har konsol spels utvecklingen bromsat spel utvecklingen vad gäller riktigt bra grafik.
Troligtvis en kostnades fråga i spel tillverklingen men fler konsoler mer låg grafik spel som sedan portas...

hmm skumt sitter med en i7 3.5gz, sdd disk,16gig ram
ifos kör jag med beta drivers till nvidia

Mitt tips är att du lägger in en ver grafik driver och när du gör det så gör en ren installation så du får bort rester av beta kod i drivern. O sedan så är det så att alla tillverkare inte har samma klass på komponenter på korten. Har ett gigabyte o de har bra delar o topp kylning mitt kort ligger på 41 grader och har 25 grader i rummet just nu. bytte till gigabyte då jag fick taskiga värden på mitt första kort. handlar på webhallen o inga probs att byta.
Hoppas du får flyt efter uppdaterade drivisar. Själv skippar jag alltid beta för att inte få crap kod i datorn så alltid en ren installation för att få bort gammal kod...

få la testa de


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Tesselationen på vingarna speciellt, men även på andra delar ser riktigt bra ut. Synd att tesselation är bara en gimmick på dom flesta konsolportar, där jag knappt ser nån skillnad med tess på eller av. Synd. Men nu när nya generationen konsoller kommmer ut så kommer vi pc spelare också få mer "eyecandy". Så nästa år blir nog ett bra år för gamers!

EDIT: Håller med vissa att håret såg riktigt bra ut...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Hon liknar ju Natalie Portman lite sådär

12
Skriv svar