Fox Engine – frisk luft i japanska spelutvecklarlungor?

Robot
Fox Engine – frisk luft i japanska spelutvecklarlungor?

I slutet av augusti smäller det när Hideo Kojima visar upp spelmotorn för framtidens titlar.

#metal-gear-rising-revengeance, #platinumgames


Medlem
Fox Engine – frisk luft i japanska spelutvecklarlungor?

Spontant det jag ser på bilden så ser det inte något speciellt ut... Men vem vet, den kanske är riktigt smidig o jobba med, man kan få otrolig animationer eller något? Time will tell... Time will tell...

Flakmonkey

Skulle vara kul om japanska utvecklare skulle få lite vind i seglen och självförtroende, men de har ju ingen vidare historia just vad gäller smidiga och kraftfulla grafikmotorer så har väl inte alltför höga förhoppningar. Däremot så är ju inte japanerna dåliga på teknik i sig så man tycker ju att de ändå borde ha förutsättningarna för att snickra ihop en bra motor. Hoppas på det iaf

Medlem

Man ska inte döma en spelmotor efter bilder. Det ska vara en video.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Föreställer mig Fox Engine som MGS4, fast bättre.


signatur

"I aint saying nothing!"


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Pierre:

Hm, va? Jämställer du en grafikmotor med ett spel?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Pierre:

Hm, va? Jämställer du en grafikmotor med ett spel?

Nästan, menade grafiken i MGS4.


signatur
Skrivet av orkamera:

Spontant det jag ser på bilden så ser det inte något speciellt ut... Men vem vet, den kanske är riktigt smidig o jobba med, man kan få otrolig animationer eller något? Time will tell... Time will tell...

Ser ju jättebra ut på bilden. Tycker jag iaf


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag kommer ihåg när varje spel hade en egen grafikmotor gjorda för spelet.... De nya sätter bara begränsningar på spelen och spelen är inte lika originella som förrut. Men vad ska man förvänta sig när det bara är samma skit(krigsspel) som kommer ut varje år.

Medlem

Njae vet inte. Ljuset och Atmosfären ser lite blekt ut. Geomatrin ser helt ok ut. Första Crysis ser snyggare ut.

video http://www.youtube.com/watch?v=O3onAuTSSo4

Medlem
Skrivet av xenitaj:

Jag kommer ihåg när varje spel hade en egen grafikmotor gjorda för spelet.... De nya sätter bara begränsningar på spelen och spelen är inte lika originella som förrut. Men vad ska man förvänta sig när det bara är samma skit(krigsspel) som kommer ut varje år.

Ja spelen hade inte lika komplicerad kod för i tiden. Kostar så mycket mer idag att utveckla en grafikmotor.

Medlem

Om man drar en snabb och ogrundad slutsats från bilden, så ser det ut som en stämningsfull grafikmotor. Lite som Risen 1/2, inte världens bästa eller mest avancerade, men ändå med en speciell stämning i sig.
Lite mer organisk, inte lika klinisk och korrekt som UE/CE?

Medlem

Tycker det är bra att studios som fokuserar på nya motorer som ANDRA företag kan ha nytta av, se Epics Unreal Engine, Unity 3D, CryEngine, Source, Havoc etc etc. Detta ger mer tid för utvecklarna att fokusera mer på spelet än en massvis med ny kod.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

1
Skriv svar