Playstation Network offline torsdag kväll

Robot
Playstation Network offline torsdag kväll

Mellan torsdag 17:00 till fredag 09:00 kan du glömma online på din PS3.

#sony


Medlem
Playstation Network offline torsdag kväll

Nackdelen för er konsol spelare ju...dvs om ni vill spela något online. På pc kan ni åtminstone eventuellt ha andra onlinespel att spela om ett av dom är offline.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Playstation Notwork. :baby:

Det finns väl en logisk förklaring bakom det hela... bättre utvilade servrar?

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Nackdelen för er konsol spelare ju...dvs om ni vill spela något online. På pc kan ni åtminstone eventuellt ha andra onlinespel att spela om ett av dom är offline.

Jaså! Här ska det startas plattformkrig redan efter första kommentaren. Även om det stämmer, så är det väl jävligt onödigt att ni barn ska hetsa varandra hela tiden.

Medlem
Skrivet av DrToker:
Skrivet av Ankh:

Nackdelen för er konsol spelare ju...dvs om ni vill spela något online. På pc kan ni åtminstone eventuellt ha andra onlinespel att spela om ett av dom är offline.

Jaså! Här ska det startas plattformkrig redan efter första kommentaren. Även om det stämmer, så är det väl jävligt onödigt att ni barn ska hetsa varandra hela tiden.

Eh va? Han påpekade ju endast att det var en nackdel. Tagga ner lite istället..

Medlem
Skrivet av DrToker:
Skrivet av Ankh:

Nackdelen för er konsol spelare ju...dvs om ni vill spela något online. På pc kan ni åtminstone eventuellt ha andra onlinespel att spela om ett av dom är offline.

Jaså! Här ska det startas plattformkrig redan efter första kommentaren. Även om det stämmer, så är det väl jävligt onödigt att ni barn ska hetsa varandra hela tiden.

uhh? va? Vem har hetsat någon och vadå plattformskrig?? Tagga ner lite.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Min PS3 står ändå bara och dammar, så detta gör ingenting.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av DrToker:
Skrivet av Ankh:

Nackdelen för er konsol spelare ju...dvs om ni vill spela något online. På pc kan ni åtminstone eventuellt ha andra onlinespel att spela om ett av dom är offline.

Jaså! Här ska det startas plattformkrig redan efter första kommentaren. Även om det stämmer, så är det väl jävligt onödigt att ni barn ska hetsa varandra hela tiden.

uhh? va? Vem har hetsat någon och vadå plattformskrig?? Tagga ner lite.

Fast på Xboxarna och Ps3:orna kan vi iaf spela utan internet uppkoppling. Dom flesta spel idag på PC kräver det.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Fast på Xboxarna och Ps3:orna kan vi iaf spela utan internet uppkoppling. Dom flesta spel idag på PC kräver det.

Uhh,...nä, faktiskt inte.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av showerguy:

Fast på Xboxarna och Ps3:orna kan vi iaf spela utan internet uppkoppling. Dom flesta spel idag på PC kräver det.

Uhh,...nä, faktiskt inte.

Fast tyvärr så är det onödigt många spel på PC som kräver internetuppkoppling, även för singleplayer, vilket är helt galet. Men att det skulle röra sig om dom flesta är att ta i. Majoriteten av mina spel på PC går alldeles utmärkt att lira offline.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av showerguy:

Fast på Xboxarna och Ps3:orna kan vi iaf spela utan internet uppkoppling. Dom flesta spel idag på PC kräver det.

Uhh,...nä, faktiskt inte.

Fast tyvärr så är det onödigt många spel på PC som kräver internetuppkoppling, även för singleplayer, vilket är helt galet. Men att det skulle röra sig om dom flesta är att ta i. Majoriteten av mina spel på PC går alldeles utmärkt att lira offline.

Ja, men det är en helt annan sak. Det är ju skillnade på att det finns många och att de skulle vara de flesta


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Nackdelen för er konsol spelare ju...dvs om ni vill spela något online. På pc kan ni åtminstone eventuellt ha andra onlinespel att spela om ett av dom är offline.

Trolololol, error 37....
Trolololol, error 37....
Jajaja, Steam/Ubisoft/Origins ligger nere, får inte spela alls...trololololololol lol

Helt ärligt, om man nu jämför med xbox live istället så har den tjänsten ett grymt track record, är i princip alltid uppe, att PSN inte klarar detsamma kan bero på många olika anledningar om vilka man inte ska spekulera för att undvika flames ^^
Skulel nog snarast säga att du får mer speltid på konsol, iaf xbox, då du kan spela dina spel på release?! när du vill, och servrarna har inga problem, till skillnad från dagens Pc spel och deras online-DRM problem.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av showerguy:

Fast på Xboxarna och Ps3:orna kan vi iaf spela utan internet uppkoppling. Dom flesta spel idag på PC kräver det.

Uhh,...nä, faktiskt inte.

Fast tyvärr så är det onödigt många spel på PC som kräver internetuppkoppling, även för singleplayer, vilket är helt galet. Men att det skulle röra sig om dom flesta är att ta i. Majoriteten av mina spel på PC går alldeles utmärkt att lira offline.

Ja, men det är en helt annan sak. Det är ju skillnade på att det finns många och att de skulle vara de flesta

När jag menar dom flesta så menar jag dom flesta som släpps idag. Alla SC2, D3, BF3, Cod osv osv. Men spelar mest på min PC och vet att många spel går att lira utan men tänkte mera på dom som släpps idag.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Ankh:

Nackdelen för er konsol spelare ju...dvs om ni vill spela något online. På pc kan ni åtminstone eventuellt ha andra onlinespel att spela om ett av dom är offline.

Trolololol, error 37....
Trolololol, error 37....
Jajaja, Steam/Ubisoft/Origins ligger nere, får inte spela alls...trololololololol lol

Helt ärligt, om man nu jämför med xbox live istället så har den tjänsten ett grymt track record, är i princip alltid uppe, att PSN inte klarar detsamma kan bero på många olika anledningar om vilka man inte ska spekulera för att undvika flames ^^
Skulel nog snarast säga att du får mer speltid på konsol, iaf xbox, då du kan spela dina spel på release?! när du vill, och servrarna har inga problem, till skillnad från dagens Pc spel och deras online-DRM problem.

Poängen var ju dock att du kan inte spela ett enda spel online när PSN är nere, spelar ingen roll vem utgivaren är medans på PCn så kan du byta över till något annat spel som inte är nere för underhåll just då om du vill spela online.

Medlem

Jahapp, tur att jag inte har någon internetanslutning än då. Frustrerande när det hänger två fibersladdar utanför dörren.

Tror ingen dör av att vara offline lite


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem
Skrivet av Cnopt:

Poängen var ju dock att du kan inte spela ett enda spel online när PSN är nere, spelar ingen roll vem utgivaren är medans på PCn så kan du byta över till något annat spel som inte är nere för underhåll just då om du vill spela online.

Om man är riktigt desperat och bara måste spela online medan PSN är nere för undehåll några timmar så är det bara att se till att man är inloggad före underhållet startar så fungerar det.

1
Skriv svar