Gratis Left 4 Dead 2-dlc släppt

Robot
Gratis Left 4 Dead 2-dlc släppt

Ännu ett område har smittats, samla ihop tre skjutglada vänner för ett nytt städjobb.

#valve, #left-4-dead-2, #microsoft


Medlem
Gratis Left 4 Dead 2-dlc släppt

Nice . man kanske ska ta och köra en sväng


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Valve. Världens absolut lataste studio...

Medlem

Har spelat Cold Stream och det är fan så mycket högre tempo på Finale...
Jag och några andra satt och spela den på NORMAL, och vi alla var helt superstressade i slutet...

Men jag förstår inte varför göra en nyhet av detta? Cold Stream har funnits ute i typ ett år nu..

Medlem
Skrivet av izayoi:

Valve. Världens absolut lataste studio...

Lata? Lata?

De släpper ett *gratis* DLC till deras spel. Valve är världens trevligaste studio snarare än lataste. De lägger bara ner den tid som behövs istället för att pusha ut spel..

Medlem
Citat:

fan-skapad kampanj

Så dom gör ett DLC av någon annans arbete?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

http://www.l4d.com/coldstream/

Scrollar man ner på sidan så står det även om Minecraft.

"Today we are featuring the Community Campaign, Deathcraft II. This campaign is a total conversion of the world of Left 4 Dead into Minecraft. The original L4D cast is thrown into the retro world of Minecraft. If you have never played a community campaign, don’t worry its easy. Just download the map vpk to your addons directory and next time you start the game it will be available to play. Since this is a feature campaign, you will be able to play it on Official Dedicated servers."

Vet inte riktigt vad dom menar men ska man kunna lira L4D i Minecraft typ?

Medlem

Jag hänger nog inte riktigt med här.. Banorna finns ju redan sen länge.

Medlem

Alla L4D1 kampanjer har inte funnits i L4D2 tidigare, bara Mercy Hospital om jag minns rätt. Cold Stream var väl bara en fanmap som ni lagts in officiellt, ellet?


signatur

Videomupp

Medlem

Lata? Åh nej. Trevliga? Som individer möjligtvis, men som företag gäller det endast business. Företag vill inte ha vänner utan pengar. Genom att släppa en massa gratis spel och dlc så gör dem reklam för deras klient; Steam. De tjänar shiploads av pengar på endast Steam-store, och jag tror det var Totalbiscuit som spekulerade att de skulle kunna släppa Half-Life 3 gratis. Vilket 1) skulle vara fantastisk reklam för Steam (alla skulle skaffa Steam, de som redan inte har det) och 2) de skulle ändå inte gå i förlust, eftersom de får flera potentiella kunder, i Steam store. Ganska sjukt om man tänker efter.

Men jämfört med EA, så antar jag att man kan säga att Valve är trevliga.

Medlem

Ganska uppkäftigt att vi xboxare måste betala. Jag spelar inte l4d, men det är ju orättvist mot de som faktiskt gört på xbox.

Medlem
Skrivet av marway:

Ganska uppkäftigt att vi xboxare måste betala. Jag spelar inte l4d, men det är ju orättvist mot de som faktiskt gört på xbox.

Har en känsla av att Microsoft tar betalt av Valve för att lägga upp DLC'n, därav varför det skulle kosta. Bara vad jag tror.

Medlem
Skrivet av marway:

Ganska uppkäftigt att vi xboxare måste betala. Jag spelar inte l4d, men det är ju orättvist mot de som faktiskt gört på xbox.

Har för mig att det endast handlar om microsofts pris att lägga upp "skiten" på deras servrar så det kåstar pga av ms och sony.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av maxbrand:
Skrivet av izayoi:

Valve. Världens absolut lataste studio...

Lata? Lata?

De släpper ett *gratis* DLC till deras spel. Valve är världens trevligaste studio snarare än lataste. De lägger bara ner den tid som behövs istället för att pusha ut spel..

Left 4 Dead 1 och 2 det om något ville det ju tjäna pengar på, a la CoD model.

Medlem

Det lustiga är att just nu kostar hela L4D2 mindre på Steam än vad DLC:t kommer att kosta på Xbox.

Skrivet av showerguy:

http://www.l4d.com/coldstream/

Scrollar man ner på sidan så står det även om Minecraft.

"Today we are featuring the Community Campaign, Deathcraft II. This campaign is a total conversion of the world of Left 4 Dead into Minecraft. The original L4D cast is thrown into the retro world of Minecraft. If you have never played a community campaign, don’t worry its easy. Just download the map vpk to your addons directory and next time you start the game it will be available to play. Since this is a feature campaign, you will be able to play it on Official Dedicated servers."

Vet inte riktigt vad dom menar men ska man kunna lira L4D i Minecraft typ?

Tror jag såg en video för en eller två veckor sen då någon körde en egen gjord L4D kampanj fast i Minecraft-världen. Det coola var att många animationer såsom de med melee-vapen fanns där

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av maxbrand:
Skrivet av izayoi:

Valve. Världens absolut lataste studio...

Lata? Lata?

De släpper ett *gratis* DLC till deras spel. Valve är världens trevligaste studio snarare än lataste. De lägger bara ner den tid som behövs istället för att pusha ut spel..

Left 4 Dead 1 och 2 det om något ville det ju tjäna pengar på, a la CoD model.

Klart de vill tjäna pengar på spelen, men de har ju kommit med något nytt som uppskattas med varje spel. Att släppa många bra spel har jag inget emot, däremot att släppa många dåliga spel, det har jag något emot! Valve är den speltillverkare som jag litar mest på och de fortsätter leverera bra skit.

Dessutom skiter de ju uppenbarligen i vad folk tycker gällande vad de ska göra. Om t ex EA skulle ägt Valve skulle inte bara Half-Life 3 kommit, utan både Half-Life 4 och Half-Life 5. Dock skulle de inte vara lika bra som det Half-Life 3 vi alla hoppas kommer släppas!

Medlem

En bit sega möjligtvis, men de behöver inte vara snabba. De behöver inte göra spel längre alls då steam ger dem tillräckligt med pengar.
Däremot så är fortfarande CD Projekt världens trevligaste studio thus far

Medlem

Förstår verkligen inte värför alla älskar Valve så mycket. Det är en studio som gör det absoluta minimum för att tjäna pengar. Visst, Half Life var underbart och 2:an var bra också, men sedan dess har dom ju faktiskt inte gjort någonting worthwhile. Portal 1+2 räknas inte, och Left4Dead köptes.

Valve drar in alla sina pengar på Steam så dom behöver helt enkelt inte göra spel.

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Alla L4D1 kampanjer har inte funnits i L4D2 tidigare, bara Mercy Hospital om jag minns rätt. Cold Stream var väl bara en fanmap som ni lagts in officiellt, ellet?

Så sant så. Dom har lagts in officiellt i spelet!

Medlem
Skrivet av izayoi:

Förstår verkligen inte värför alla älskar Valve så mycket. Det är en studio som gör det absoluta minimum för att tjäna pengar. Visst, Half Life var underbart och 2:an var bra också, men sedan dess har dom ju faktiskt inte gjort någonting worthwhile. Portal 1+2 räknas inte, och Left4Dead köptes.

Valve drar in alla sina pengar på Steam så dom behöver helt enkelt inte göra spel.

Förstår inte varför Portal 2 inte skulle räknas, men men. Det har med att göra att de gör så mycket annat för spelindustrin än att pmpa ut spel. Orange box var ett fantastiskt paket när det väl begav sig, Steam är ett enormt skönt verktyg för större delen av gamers, deras reor är enormt uppskattade, Modverktyg och dylikt såsom Steamworks gör enormt för att hålla uppe modcommunityt, Steam Greenlight ser ut att bli enormt intressant och Source Moviemaker är något de inte direkt behövt släppa, men som ändå släpptes fritt för communityt.

Jag kan hålla med om att spelproduktionen inte är på högvarv (även om jag personligen inte tycker den är så dålig som du verkar tycka), men de gör så mycket annat för spelindustrin i helhet för att underlätta för oss kunder för att väga upp.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av izayoi:

Förstår verkligen inte värför alla älskar Valve så mycket. Det är en studio som gör det absoluta minimum för att tjäna pengar. Visst, Half Life var underbart och 2:an var bra också, men sedan dess har dom ju faktiskt inte gjort någonting worthwhile. Portal 1+2 räknas inte, och Left4Dead köptes.

Valve drar in alla sina pengar på Steam så dom behöver helt enkelt inte göra spel.

Du menar förutom Team Fortress 2 då, antar jag, som dom fortfarande släpper hur mycket grejer som helst till, ett program som gör det möjligt att spela in filmer i spelmotorn och deras workshop, där man kan tillverka egen utrustning som eventuellt kommer med i spelet?

Sen finns det ett litet spel med som heter Dota 2. För att inte tala om alla andra projekt dom håller på med, dom har ju en lite unik företagsstruktur.

Medlem

Om jag inte minns fel så spelade jag en kampanj som hette Cold Stream för nästan ett år sen. Men som sann zombieälskare är det nog dags att installera l4d igen och dra igenom allt

Medlem
Skrivet av izayoi:

Valve. Världens absolut lataste studio...

På vilket sätt är dom lata? Dom har gett ut minst ett spel varje år sen dom släppte HL2, i stort sätt ett nytt spel varje år sen HL1, varav vissa titlar är eller har varit gratis, bland annat Portal och TF2.

Bara för att HL3 inte kommer så betyder det inte att dom är lata. Dom lägger ner oerhört mycket energi i att förbättra upplevelsen i deras befintliga produkter, som t.ex. Steam, Source-motorn och nu i det här fallet L4D2. HL3 är något som inte får floppa, vilket är anledningen till att det dröjer.

Medlem

L4D2 kostar just nu 25% på steam! Guldläge nu MAO! Köpte det själv efter att jag såg denna nyhet, spelade ettan inte haft tid för 2an men nu jäklar hehe

Medlem

Valve är lätt en av mina favorit studios

Medlem

Valve är det klart mest "spelar-vänliga" företaget. De släpper Steam + spel till Linux. Behövs inte fler argument.

1
Skriv svar