Quakecon 2012 – detta kan du vänta dig

Robot
Quakecon 2012 – detta kan du vänta dig

Programmeringsguden John Carmack håller som alltid i öppningstalet, det får du inte missa!

#id-software


Medlem
Quakecon 2012 – detta kan du vänta dig

"Chet Faliszek, Valve Software"

OUTTA MY WAY! Detta ska ses.

Medlem

Fortfarande Q3?

Inte så att det är något fel med det, men undrar lite över när nästa Quake kommer.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ett nytt Quake, i stil med Q4, då hade jag sålt Macen och köpt PC dirr!

Medlem

kör de inte Quake live?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Men om ni anställer mig, och skickar dit mig, så kan jag se på det live och spara lite bandbredd åt andra som hellre vill se via nätet ;p

Medlem
Skrivet av DraxXus:

Ett nytt Quake, i stil med Q4, då hade jag sålt Macen och köpt PC dirr!

Snarare ett quake "back to basics" i stil med Quake 2 så man hade haft ROLIGT när man lirar quake igen.

Medlem

Rage-DLC är väl det som kommer höras om, och en vanlig kommentar "Inget Doom 4 iår heller"


signatur

Nämen!

Medlem

Looking back at Looking Glass? Studios?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Intessant, skall försöka se detta.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

R.I.P gammla Quake 3 scenen :((((((

Medlem
Skrivet av conthox:

Fortfarande Q3?

Inte så att det är något fel med det, men undrar lite över när nästa Quake kommer.

Följer de sitt gamla spår så lär Quake 5 annonseras ett tag efter Doom 4 släppts, ser verkligen fram emot Q5 då jag älskade 4ans kampanj


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av DraxXus:

Ett nytt Quake, i stil med Q4, då hade jag sålt Macen och köpt PC dirr!

Snarare ett quake "back to basics" i stil med Quake 2 så man hade haft ROLIGT när man lirar quake igen.

Det är sådant här ni skall rösta upp - inte massa kommentarer om hur fantastiskt det kommer bli med ett SCI-Fi Metal Gear...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Back to basics och Quake 2..? Please. Låt oss alla spela WinQuake istället.

Saknar verkligen den hektiska arena-shootern i dagens spel. Det som finns nu som är rätt kul är Nexuiz. Alla Quake-fans bör kolla upp det, då det är lite av en nytolkning! Annorlunda, men själen finns där stundtals!

Annars om det är någon som vill spela CPMA eller WinQuake, skicka ett PM.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Back to basics och Quake 2..? Please. Låt oss alla spela WinQuake istället.

Saknar verkligen den hektiska arena-shootern i dagens spel. Det som finns nu som är rätt kul är Nexuiz. Alla Quake-fans bör kolla upp det, då det är lite av en nytolkning! Annorlunda, men själen finns där stundtals!

Annars om det är någon som vill spela CPMA eller WinQuake, skicka ett PM.

Kan inte göra annat än att hålla med. Traditionella fps med högt tempo och en inlärningskurva lik K2 lyser tyvärr med sin frånvaro i dagens spelindustri. Den utvecklare som tar på sig att göra ett ärligt försök att samla communities som QW, CPMA, Warsow, Nexuiz/Xonotic, Painkiller etc. under en ny stortitel skulle ha min respekt oavsett om slutresultatet blir en kommersiell framgång eller inte.

Medlem
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av DraxXus:

Ett nytt Quake, i stil med Q4, då hade jag sålt Macen och köpt PC dirr!

Snarare ett quake "back to basics" i stil med Quake 2 så man hade haft ROLIGT när man lirar quake igen.

Finns ju QuakeLive om det är multiplayer du gillar?

Skrivet av ince:

R.I.P gammla Quake 3 scenen :((((((

QuakeLive är ju fullt aktivt? Funkar bättre än Quake3 dessutom..

Skrivet av Stag:

Back to basics och Quake 2..? Please. Låt oss alla spela WinQuake istället.

Saknar verkligen den hektiska arena-shootern i dagens spel. Det som finns nu som är rätt kul är Nexuiz. Alla Quake-fans bör kolla upp det, då det är lite av en nytolkning! Annorlunda, men själen finns där stundtals!

Annars om det är någon som vill spela CPMA eller WinQuake, skicka ett PM.

www.quakelive.com !
Finns PQL (CPMA) om man vill i det också

Medlem

Annars anordnar Hurp Gaming CPMA-events! Alla intresserade kan skicka PM till mig så styr vi upp det. Räkna inte med lätt motstånd dock.. Den scen som fortfarande är aktiv är den äkta nördskaran.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Quake 2 må vara sämre än Quake3, Quake Live, CPMA och QuakeWord, men, ställt mot Quake 4 och Doom 3 så är det ju mil bättre. Spelade i våras igenom Quake 2 med expansioner och alltså, de som tycker Q4s SP är bra borde verkligen kolla på Quake 2 igen, Q4 är ju verkligen inte en värdig uppföljare.

Id har ju verkligen inte kunna leverera på ett bra tag, är det överhuvudtaget någon som tror att Doom 4 blir bra om de inte går tillbaka till vad Doom och Doom2 var?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Quake 2 må vara sämre än Quake3, Quake Live, CPMA och QuakeWord, men, ställt mot Quake 4 och Doom 3 så är det ju mil bättre. Spelade i våras igenom Quake 2 med expansioner och alltså, de som tycker Q4s SP är bra borde verkligen kolla på Quake 2 igen, Q4 är ju verkligen inte en värdig uppföljare.

Problemet med dagens grafik-kids är att dom bara kommer se grafiken och tänka "meh" och sedan stänga av.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Men frågan är ju; Vill vi ha de kidsen på servrarna?

Sen sant, att för att idén ska funka måste vi kanske ha en ganska stor skara spelare, men om man förlorar lite whinande kids så är det inget som stör mig.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Men frågan är ju; Vill vi ha de kidsen på servrarna?

Sen sant, att för att idén ska funka måste vi kanske ha en ganska stor skara spelare, men om man förlorar lite whinande kids så är det inget som stör mig.

Nä vi vill INTE ha de kidsen på servrarna. Jag vet inte med resten men jag klarar mig bra utan att behöva få ständiga "lol...noob" eller liknande meddelanden i "chatten" så fort något kidz som ligger under får en frag. För tbh, om quake "återuppstår" och blir lika stort igen på något mirakulöst sätt så finns där inte många nya, yngre gamers som hänger i svängarna. Det är ju trotts allt lite högre tempo i Quake än det är i t.ex COD och MOH.

Sen vill jag bara tillägga, utan att starta en diskussion att JAG och de flesta utav mina närmaste gamer-pals föredrar Quake 2 framför de övriga vilken dag som helst. Även om Quake 1 är Jävligt bra det med. Men i mitt tycke så var och är Quake 3 en abort. Därför spelar jag heller inte Quakelive för det är en gratis webbaserad kopia av skiten.

Tack för mig.

1
Skriv svar