Chris Avellone sugen på nytt Planescape: Torment

Robot
Chris Avellone sugen på nytt Planescape: Torment

Skulle vilja göra ett nytt Planescape, fast utan den begränsande D&D-licensen.

#obsidian-entertainment, #planescape-torment


Medlem
Chris Avellone sugen på nytt Planescape: Torment

Jaaaaaa! Jag ÄLSKAR Planescape: Torment, fränaste Fantasy universumet någonsin.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

JAAAAAAAAAAAA! OH GUD JA! Hade sålt min lillebror för en värdig uppföljare till Planescape Torment, oavsett om det följer samma licens eller inte!

Medlem

Har dock inget emot D&D reglerna, ett av dom mest intressanta spelen angående att bygga sina gubbar är ju ändå BG2, finns så sanslöst mycket olika saker jämfört med något annat spel.

phi
Medlem

Jävlar vad tight det blev i kalsongerna nu. Nytt planescape, ja tack!

Medlem

Jag är rätt säker på att en trollformel som avfyrar en interdimensionell Modron-kanon inte är något som generellt sett tillåts i D&D, men det stoppade ju inte dom i spelet!

Medlem

Ja tack!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Låter för bra för att vara sant, men det vore ju helt fantastiskt om det blev en värdig uppföljare till, i mitt tycke, bästa spelet någonsin.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Shut up and take my money! Jävlar om man får en uppföljare till världens bästa spel!

Medlem

UNDERBART!!!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Låter som en alldeles utmärkt idé, körde aldrig Wasteland men Fallout 1 är helt i min stil och jag hoppas att kommande Wasteland 2 tar med de saker som jag gillade från det (som sättet man strider på, bland det bästa jag sett i ett RPG spel).

Medlem

Vart skriver man på i blod för att sälja sin själ för detta?

Medlem

Vad är torment utan backstory och setting? Mycket av vad som gjorde spelet så bra var att det använde sig av D&D licensen.

Medlem
Skrivet av daemonhorde:

Vad är torment utan backstory och setting? Mycket av vad som gjorde spelet så bra var att det använde sig av D&D licensen.

Är 100% säker på att om samma författare skulle samlas så skulle de kunna göra en backstory och setting, och däri ett spel med handling i världsklass, värd att kallas den andliga uppföljaren av Planescape: Torment.

Medlem

kickstarter har tömt min plånbok förut, det ser ut som att historien upprepar sig


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Underbart helt enkelt! BG: EE och nu det här, livet är bra härligt ibland, hoppas det blir av också.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av daemonhorde:

Vad är torment utan backstory och setting? Mycket av vad som gjorde spelet så bra var att det använde sig av D&D licensen.

Är 100% säker på att om samma författare skulle samlas så skulle de kunna göra en backstory och setting, och däri ett spel med handling i världsklass, värd att kallas den andliga uppföljaren av Planescape: Torment.

Men samma författare som skapat Planescape-universumet, eller som gjorde spelet Torment?

EDIT: PC-spelet Torment*


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av farbrorwiwi:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av daemonhorde:

Vad är torment utan backstory och setting? Mycket av vad som gjorde spelet så bra var att det använde sig av D&D licensen.

Är 100% säker på att om samma författare skulle samlas så skulle de kunna göra en backstory och setting, och däri ett spel med handling i världsklass, värd att kallas den andliga uppföljaren av Planescape: Torment.

Men samma författare som skapat Planescape-universumet, eller som gjorde spelet Torment?

EDIT: PC-spelet Torment*

PC-spelet. Nog fan var backgrunds-loren sjukt bra, men själva handlingen i spelet är av så hög kvalitet att jag inte kan direkt nämna ett enda annat spel som lever upp till det. Jag är stenkåt på The Witcher, men inte ens The Witcher 2 kommer i närheten imo.

1
Skriv svar