Kapitel ett av The Walking Dead till Ios på torsdag

Robot
Kapitel ett av The Walking Dead till Ios på torsdag

Telltales superserie tar sig an äppelfantaster världen över. Brains, anyone?

#the-walking-dead-episode-1-a-new-day


Medlem
Kapitel ett av The Walking Dead till Ios på torsdag

Lite väl dyrt för min smak när det gäller mobilspel.

Medlem

Helt plötsligt känns det inte lika ångerfullt att man skippade detta på Steam-rean när man kan få avnjuta det i hängmattan istället!

Medlem
Skrivet av Amilo:

Lite väl dyrt för min smak när det gäller mobilspel.

Det kommer ju att vara exakt samma spel som du kan köpa till PC men till ett lägre pris, så på vilket sätt är det dyrt? Om det dessutom kommer ha stöd för Retina, vilket Jurassic Park hade, så kommer det tillsammans med touch-kontrollen bli en mycket närmre inlevelse i spelet än va det blir på PC.

Nu säger jag inte att PC-versionen på något sätt skulle vara dålig, jag har det själv på PC, men att påstå att exakt samma spel på något sätt skulle vara för dyrt, trots att det är billigare, bara för att det är till Ipad känns bara dumdristigt. Hade det däremot kostat mer så hade det varit för dyrt.

Medlem

Dyrare än på steam summersale Eller nä, det är ju i dollar så jo nog billigare ändå.

Dock så tror jag att det här är precis det slags spel som skulle göra sig väldigt bra med touchskärm. Det var det första jag tänkte när jag spelade det för första gången iallafall.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Amilo:

Lite väl dyrt för min smak när det gäller mobilspel.

Det kommer ju att vara exakt samma spel som du kan köpa till PC men till ett lägre pris, så på vilket sätt är det dyrt? Om det dessutom kommer ha stöd för Retina, vilket Jurassic Park hade, så kommer det tillsammans med touch-kontrollen bli en mycket närmre inlevelse i spelet än va det blir på PC.

Nu säger jag inte att PC-versionen på något sätt skulle vara dålig, jag har det själv på PC, men att påstå att exakt samma spel på något sätt skulle vara för dyrt, trots att det är billigare, bara för att det är till Ipad känns bara dumdristigt. Hade det däremot kostat mer så hade det varit för dyrt.

Kvittar om det är billigare i min mening, det känns fortfarande på något vis dyrt att betala det priset för ett spel till ipad/iphone. Även fast det är samma spel. Antagligen för att jag inte tycker om att spela sådana typ av spel på ipad/iphone. Det var trots allt en personlig åsikt och jag tycker att det är för dyrt bara.

phi
Medlem

Då lär jag vänta med att spela episod 2 tills det också släpps till paddan. Solklart dag 1-köp för min del!

1
Skriv svar