Räkna med fristående version av Dayz innan jul

Robot
Räkna med fristående version av Dayz innan jul

Dayz-skaparen Dean Hall vill att hans mod ska följa Minecraft-modellen och släppas till en låg prislapp.

#arma-2, #bohemia-interactive


Medlem
Räkna med fristående version av Dayz innan jul

Förtjänar pengarna men som han sa själv, behöver mer material och saker att göra i spelet samt en massa buggstädning och balansering samt bättre skydd mot exploiting.

Fixar han dom sakerna så tror jag att 50% av alla som spelar nu inte skulle ha något emot att betala en låg summa för att spela det spelet.

Medlem

Jag äger inte ens arma 2 och har ingen vidare lust att köpa det, men skulle dayz komma som fristående med låg prislapp så köper jag det utan tvekan. Man blir ju inte mindre sugen man lyssnar på amerikanska pcg's podcast heller..

Medlem
Skrivet av Woffen:

,,, Man blir ju inte mindre sugen man lyssnar på amerikanska pcg´s podcast heller..

Haha! Ja en av killarna, han som älskar ArmA2, berättar väldigt stämningsfulla historier från sina eskapader i dayZ. Värt att lyssna enbart på grund av det.

Edit: Rätt häftigt med en miljon alfatestare faktiskt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Woffen:

,,, Man blir ju inte mindre sugen man lyssnar på amerikanska pcg´s podcast heller..

Haha! Ja en av killarna, han som älskar ArmA2, berättar väldigt stämningsfulla historier från sina eskapader i dayZ. Värt att lyssna enbart på grund av det.

Ja det känns nästan som att man är där själv och kan se det framför sig ..undrar om de kommer att ha zombie giraffer..

Medlem

gillar denna genren men tycker inte om när det blir för realistiskt, dvs dayz det blir för segt.
Sen mer variation av zombies bör finnas oxå. och campa med sniper bör vara mindre tilltalande mer close quarter ställen/städer osv.

Medlem

Takistani life verkar bra mycket roligare.

Medlem

vart betalar jag?!?!!?!! Xd

kommer bli ett grymt lir.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

gillar denna genren men tycker inte om när det blir för realistiskt, dvs dayz det blir för segt.
Sen mer variation av zombies bör finnas oxå. och campa med sniper bör vara mindre tilltalande mer close quarter ställen/städer osv.

Driver du med mig? Gå och spela zombies på cod istället

Medlem

Pröva Dead Island istellet mkt roligare

Medlem
Skrivet av Azox:

Pröva Dead Island istellet mkt roligare

Inte samma typ av spel. Eller på sätt och vis kanske men Dayz går långt mycket djupare än DI.

Medlem

Jag köper, DIRR!

Medlem

Bohemia Interactive har fått guldtackor kastade direkt i knäet, så om de inte tar betet nu så är det verkligen bad business från deras sida. Inom två år kommer vi nog få se en svärm av mer realistiska zombie survivor spel, så det gäller att vara tidigt ute.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Spelar mycket hellre stand-alone än en mod till ett annars ointressant spel.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hade inte Dayz kommit ut så hade arma2-teamet i princip fått hälften utav alla pengar som de har fått in - om inte mer. Sjukt bra spel/mod!

Medlem

Bohemia trode säkert att ARMA2 dött ut och sen kom den här modden.. KA-CHING!!!!!!!!!! dom har säkert inte gett moddarna ett skit av sina inkomster

Medlem

Vore jävligt nice med fristående spel av dayZ gärna med Arma 3 motorn.

Medlem
Skrivet av Msiden:

Bohemia trode säkert att ARMA2 dött ut och sen kom den här modden.. KA-CHING!!!!!!!!!! dom har säkert inte gett moddarna ett skit av sina inkomster

Pengar vet jag inget om, men de har gett en del hjälp med kunskap, servrar och dylikt.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Hoppas! Då blir de att köpa!

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Msiden:

Bohemia trode säkert att ARMA2 dött ut och sen kom den här modden.. KA-CHING!!!!!!!!!! dom har säkert inte gett moddarna ett skit av sina inkomster

Pengar vet jag inget om, men de har gett en del hjälp med kunskap, servrar och dylikt.

Arma 2 co har legat etta på försäljningslistan i steam i typ två-tre månader nu sedan dayz blev stort så pengar har det definitivt gett.

Medlem
Skrivet av Msiden:

Bohemia trode säkert att ARMA2 dött ut och sen kom den här modden.. KA-CHING!!!!!!!!!! dom har säkert inte gett moddarna ett skit av sina inkomster

Killen ansvarig för DayZ har jobbar för Bohema Interactive sedan Januari... Kan nog också tänka mig att han fått en bonus på kontot. Sedan stöder bohemia DayZ till 100%

Medlem

Arma2 fodralet hade samlat på sig en hel del damm tills denna mod kom ut.


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Inget emot att det blir en egen titel men många kommer nog känna sig lurade då det verkar som Steams försäljning av Arma 2 berott väldigt mycket på just denna mod (där utvecklaren för övrigt varit med att skapa Arma).

Själv äger jag Arma 2 och det verkar som man kan köpa endast tillägget på Steam och slippa köpa båda spelen. Gillade Operation Flashpoint och det jag sett från Arma 2 tilltalar mig utan tvekan. Lär väl köpa tillägget Spearhead när jag väl börjat lira originalet men det kanske är bättre att lägga pengarna på Arma 3 istället.

Hur som helst så förstår jag varför Dayz blivit så populärt som det blivit då det tagit en mer realistisk skildring på alla Zombiespel och filmer som vi matats med den senaste tiden.

DayZ : Interview with Lead Developer Dean Hall

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av FuzioN:

gillar denna genren men tycker inte om när det blir för realistiskt, dvs dayz det blir för segt.
Sen mer variation av zombies bör finnas oxå. och campa med sniper bör vara mindre tilltalande mer close quarter ställen/städer osv.

Driver du med mig? Gå och spela zombies på cod istället

Nej det gör jag inte, dayz är noobvänligt och dumt uppbyggt smart idé som fan, Men! det fattas saker så som det är uppbyggt, för stora gaps mellan städerna visst kan man bygga ett realistiskt spel men du måste tänka gör då¨såhär stora mellanrum mellan skydd och städer gör du bara en sak motiverar campande och sniper och långdistans.

Vilket förstör hela spelet i mitt tycke, jag har ingenting emot att du måste ta sprutor morfin kan knäcka benen osv. men det måste vara till en viss degree, du skadar och bryter mer i day z än vad du skulle göra i verkligheten(ja verkligeheten) jag kan hoppa 5 meter ifrån en lada utan skada mig alls. här bryter du benen.

så fail, vad jag menar är ha det mer fastpaced dvs du kan springa lite snabbare när du sprintar och kan ha större stamina bar osv, men att det tar längre tid att fylla den.

Men det största problemet är det finns för lite städer, för mycket avstånd mellan städerna och när du väl är i en stad är det för mycket öppet tänk dig new york massa hus man kan gå emellan hoppa emellan ta brandstegen in ist för dörren, gå källar vägen. sen har man runt 500 hus i ett city område istället för säga "här har vi en stad vi sätter ihopa 35 hus, det är ingen stad.

Du verkar inte fatta hur mycket bättre och roligare detta spelet skulle vara med gränder med horder av olika zombies och du kan barrikera in dig och klättra över till ett annat hus ifall du blir översprungen av just zombierna.

även om det finns mer täta områden och närmre så motiverar detta mindre att snipers sitter i bushen med fullt av grejjer och snipar folk springandes helt öppet utan möjlighet att ta skydd eller ta sig där ifrån, det är just detta som förstör dayz och vad dom kan göra mycket bättre, och givetvis mer varierande zombies L4D och liknande kan man tänka physicsen och göra spelet mindre klunky.

Just nu är spelet mer orealistiskt än realistiskt varför? well allting är dummare än i verkligheten av vad allt är, dom som gjort spelet har ingen verklighetsuppfattning. jag menar inte gör ett cod spel givetvis inte det hade varit tråkigt imo. men mer emot det hållet lite snabbare och realistiskt i movement än vad just day z är för det roliga är day z är rakt av så långt ifrån realistiskt, men du verkar ha en bild att verkligheten är långt ifrån hur cod och en action film är och går emot att ha en bild att det är så segt och du dör av alltid, vilket är fel.

Medlem

blir det inte The War Z vs Day Z i höst då?

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av FuzioN:

gillar denna genren men tycker inte om när det blir för realistiskt, dvs dayz det blir för segt.
Sen mer variation av zombies bör finnas oxå. och campa med sniper bör vara mindre tilltalande mer close quarter ställen/städer osv.

Driver du med mig? Gå och spela zombies på cod istället

Nej det gör jag inte, dayz är noobvänligt och dumt uppbyggt smart idé som fan, Men! det fattas saker så som det är uppbyggt, för stora gaps mellan städerna visst kan man bygga ett realistiskt spel men du måste tänka gör då¨såhär stora mellanrum mellan skydd och städer gör du bara en sak motiverar campande och sniper och långdistans.

Vilket förstör hela spelet i mitt tycke, jag har ingenting emot att du måste ta sprutor morfin kan knäcka benen osv. men det måste vara till en viss degree, du skadar och bryter mer i day z än vad du skulle göra i verkligheten(ja verkligeheten) jag kan hoppa 5 meter ifrån en lada utan skada mig alls. här bryter du benen.

så fail, vad jag menar är ha det mer fastpaced dvs du kan springa lite snabbare när du sprintar och kan ha större stamina bar osv, men att det tar längre tid att fylla den.

Men det största problemet är det finns för lite städer, för mycket avstånd mellan städerna och när du väl är i en stad är det för mycket öppet tänk dig new york massa hus man kan gå emellan hoppa emellan ta brandstegen in ist för dörren, gå källar vägen. sen har man runt 500 hus i ett city område istället för säga "här har vi en stad vi sätter ihopa 35 hus, det är ingen stad.

Du verkar inte fatta hur mycket bättre och roligare detta spelet skulle vara med gränder med horder av olika zombies och du kan barrikera in dig och klättra över till ett annat hus ifall du blir översprungen av just zombierna.

även om det finns mer täta områden och närmre så motiverar detta mindre att snipers sitter i bushen med fullt av grejjer och snipar folk springandes helt öppet utan möjlighet att ta skydd eller ta sig där ifrån, det är just detta som förstör dayz och vad dom kan göra mycket bättre, och givetvis mer varierande zombies L4D och liknande kan man tänka physicsen och göra spelet mindre klunky.

Just nu är spelet mer orealistiskt än realistiskt varför? well allting är dummare än i verkligheten av vad allt är, dom som gjort spelet har ingen verklighetsuppfattning. jag menar inte gör ett cod spel givetvis inte det hade varit tråkigt imo. men mer emot det hållet lite snabbare och realistiskt i movement än vad just day z är för det roliga är day z är rakt av så långt ifrån realistiskt, men du verkar ha en bild att verkligheten är långt ifrån hur cod och en action film är och går emot att ha en bild att det är så segt och du dör av alltid, vilket är fel.

Då servrarna endast är runt 50 spelare ser jag inte snipers som ett problem. Ogillar du snipers? Skaffa en själv eller undvik ställen där det är riskabelt för snipers, tex. flygplatserna. Snipers är en del av spelet. Lev med det. Det är det som skapar spänning i spelet.

Det är inte för lite städer. Lär dig istället kartan. Tar max 10 min att nå nästa stad.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av FuzioN:

gillar denna genren men tycker inte om när det blir för realistiskt, dvs dayz det blir för segt.
Sen mer variation av zombies bör finnas oxå. och campa med sniper bör vara mindre tilltalande mer close quarter ställen/städer osv.

Driver du med mig? Gå och spela zombies på cod istället

Nej det gör jag inte, dayz är noobvänligt och dumt uppbyggt smart idé som fan, Men! det fattas saker så som det är uppbyggt, för stora gaps mellan städerna visst kan man bygga ett realistiskt spel men du måste tänka gör då¨såhär stora mellanrum mellan skydd och städer gör du bara en sak motiverar campande och sniper och långdistans.

Vilket förstör hela spelet i mitt tycke, jag har ingenting emot att du måste ta sprutor morfin kan knäcka benen osv. men det måste vara till en viss degree, du skadar och bryter mer i day z än vad du skulle göra i verkligheten(ja verkligeheten) jag kan hoppa 5 meter ifrån en lada utan skada mig alls. här bryter du benen.

så fail, vad jag menar är ha det mer fastpaced dvs du kan springa lite snabbare när du sprintar och kan ha större stamina bar osv, men att det tar längre tid att fylla den.

Men det största problemet är det finns för lite städer, för mycket avstånd mellan städerna och när du väl är i en stad är det för mycket öppet tänk dig new york massa hus man kan gå emellan hoppa emellan ta brandstegen in ist för dörren, gå källar vägen. sen har man runt 500 hus i ett city område istället för säga "här har vi en stad vi sätter ihopa 35 hus, det är ingen stad.

Du verkar inte fatta hur mycket bättre och roligare detta spelet skulle vara med gränder med horder av olika zombies och du kan barrikera in dig och klättra över till ett annat hus ifall du blir översprungen av just zombierna.

även om det finns mer täta områden och närmre så motiverar detta mindre att snipers sitter i bushen med fullt av grejjer och snipar folk springandes helt öppet utan möjlighet att ta skydd eller ta sig där ifrån, det är just detta som förstör dayz och vad dom kan göra mycket bättre, och givetvis mer varierande zombies L4D och liknande kan man tänka physicsen och göra spelet mindre klunky.

Just nu är spelet mer orealistiskt än realistiskt varför? well allting är dummare än i verkligheten av vad allt är, dom som gjort spelet har ingen verklighetsuppfattning. jag menar inte gör ett cod spel givetvis inte det hade varit tråkigt imo. men mer emot det hållet lite snabbare och realistiskt i movement än vad just day z är för det roliga är day z är rakt av så långt ifrån realistiskt, men du verkar ha en bild att verkligheten är långt ifrån hur cod och en action film är och går emot att ha en bild att det är så segt och du dör av alltid, vilket är fel.

Spelet är fortfarande inte klart, det är en sak att vilja göra en massa saker (som de du nämner) och en helt annan att få med dessa i ett spel. Jag är säker på att det kommer ske en hel del förbättringar ju mer tid han får att utveckla spelet och det bästa sättet för detta är utan tvekan att man kör men en liknande modell som den Minecraft använde sig av. Baserat på det jag sett från spelet än så länge så tycker jag Dayz är det spel som kommer närmast verkligheten men, precis som du säger, så är det en bra bit kvar innan spelet kan anses simulera verkligheten så bra att den känns trolig. Sedan vill man nog inte ha ett för realistiskt spel heller, verkligheten tenderar att vara ganska tråkig, tvivlar på att folk som kör spel som Arma skulle vara sugna på att spendera flera timmar på samma ställer bara för att samla in information om fienden.

Medlem

Ja jag skulle slå till

Medlem

Köpte Combined Operations på Steam rean, nyss fått igång spelet. Hade gärna köpt en fristående version.

12
Skriv svar