Rant-time

Medlem
Rant-time

Okej, först Show No Mercy och Hell Awaits... inte direkt mina favvoplattor så det var väl inte hela världen, men nu har dom jävlarna tagit bort alla utom God Hates Us All plattan...
Vad snackar jag om, jo det ska jag berätta, Spotify har kommit på den totalt brilljanta idén att ta bort alla Slayers plattor från spotify. Slayer råkar vara ett av mina favvoband och jag börjar va less på att Spotify tar bort allt som har med Rock/Metal att göra.

Det hela började ju med Rammstein, sen har det försvunnit lite plattor här och där från andra band jag gillar t.ex. Kreator, Megadeth och Judas Priest m.fl.
Varför gör dom såhär? Är det för att dom har ont om plats, fine then ... Men varför har då "mainstream"-band som t.ex. lady gaga ute dubbla versioner av sina album?

Nej, det här måste ta och upphöra... Jag vet att kanske inte alla därute gillar metal och så, men för mig känns det iallafall som att genren är större nuförtiden än på länge och ett så pass stort band som Slayer tar man inte bort utan anledning...

Rant over

#blogg

Medlem
Rant-time

Rammstein, som flera andra, ville väl inte ha sina låter på Spotify för att de tyckte att de inte fick tillräckligt med ersättning ? Kanske samma med Slayer. Jag kan ha fel dock.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Spotify är väl öppen för all sorts musik.

Handlar väl mera om att det är för lite ersättning!

Medlem

Det är inte Spotifys fel, det är skivbolagen som drar ut sina artisters alster. Men det kan såklart bero på för dålig ersättning.

Moderator | Testpilot

Hur kommer det sig att mycket musik finns då på www.grooveshark.com ? Ingen reklam där men hittar all musik jag vill ha.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur kommer det sig att mycket musik finns då på www.grooveshark.com ? Ingen reklam där men hittar all musik jag vill ha.

Har använt grooveshark i nästan ett år, men blev less när mycket låtar från mina listor försvann helt utan anledning... Dessutom så finns inte riktigt all musik som jag vill åt där :/

1
Skriv svar