EA och Linkin Park teasar Medal of Honor-samarbete

Robot
EA och Linkin Park teasar Medal of Honor-samarbete

Vad kan detta vara, en person som fjällar till tonerna av Linkin Park? Se teaser-trailern som troligtvis endast pekar mot ljudspår från en viss grupp, i ett visst spel.

#ea, #medal-of-honor-warfighter


Medlem
EA och Linkin Park teasar Medal of Honor-samarbete

Nice gillar linkin park men dålig låt val om de går med den där låten i trailern, det finns bättre låtar på det där albumet som skulle passa bättre för en sån där trailer imo.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Carl Orff - Carmina Burana O Fortuna, i den stilen lätt.

Medlem

Är det bara jag som inte förstår vad nyheten försöker komma fram med? Texten känns väldigt konstigt uppbyggd.

Inaktiv
Skrivet av marway:

Är det bara jag som inte förstår vad nyheten försöker komma fram med? Texten känns väldigt konstigt uppbyggd.

Håller med. Förstod inte riktigt vad den får fram. eller så är jag bara dum.

Medlem

För någon rap skit till BF3 och nu emo skit till MoH. Smaklöst, dåligt, tråkigt, barnsligt.

"ÅH TITTA PÅ VÅRAT SPEL! VI KÄNNER ER UNGDOMAR FÖR VI SPELAR ERAN MUSIK!"

Medlem
Skrivet av Nomz:

För någon rap skit till BF3 och nu emo skit till MoH. Smaklöst, dåligt, tråkigt, barnsligt.

"ÅH TITTA PÅ VÅRAT SPEL! VI KÄNNER ER UNGDOMAR FÖR VI SPELAR ERAN MUSIK!"

Du vet inte vad emo är ens tydligen , själv vill ja ha lå¨tar som dessa.

http://open.spotify.com/track/1XOihkZNfam0Of9agwvfXs

http://open.spotify.com/track/4qD1DuyLtvE1RegOdhICKp ifrån 2:45
den låten med tajmad sprayande med en ak och explosioner kan bara INTE gå fel i ett intro.

kolla på warfighter själv och slå på den

elller så har vi new generation hardstyle some få lyssnar på som kommer vara musik som är popis efter dubstep/house musiken.

http://open.spotify.com/track/0kA7AnEdTfKesVm6qwM8Xb

3:09

http://open.spotify.com/track/2lQJYmH0LBihMcx3q2A4oh

2:00

http://open.spotify.com/track/6li0aQ6JeVRlVKPu0UIagY

3:05

och sist men inte musik ifrån daft punk som han gör personligen till spel tänk Tron legacy.... kan heller inte gå fel.

Medlem

De borde väl kontakta Sabaton om de vill göra en bra låt till ett krigsspel...

Air
Medlem
Skrivet av Nomz:

För någon rap skit till BF3 och nu emo skit till MoH. Smaklöst, dåligt, tråkigt, barnsligt.

"ÅH TITTA PÅ VÅRAT SPEL! VI KÄNNER ER UNGDOMAR FÖR VI SPELAR ERAN MUSIK!"

Skriv inte om du inte har koll på genrer.
Linkin Park har aldrig tillhört sub-genren "emo".

Linkin Park sysslar endast med experimental & progressive nuförtiden. Vilket är väldigt intressanta genrer! Ett exempel på ett legendariskt band som sysslar med sådan musik är "Pink Floyd".
Låten du hör i trailern tillhör genren experimental.

Medlem

Sabaton eller Five Finger Death Punch, mer metal med militärtema, tack.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Jag gillade första Linkin Park-skivan när den kom för massor av år sedan; sedan dess har bandet, eller låtskrivarna, var på kollisionskurs med sig själva. Senaste plattan floppade och ingen vet vad de försöker säga längre.

Sammarbetet mellan dem och spelproducenterna verkar vara den gamla visan, dvs. att man återvänder till personer man jobbat med tidigare för man vet att de kan leverera en produkt. Det finns så många andra duktiga människor där ute som kan leverera bra musik, jag tror helt enkelt det handlar om annat.

Musik som blandar friskt mellan genrer blir aldrig bra, inte ens i LPs fall.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag gillade första Linkin Park-skivan när den kom för massor av år sedan; sedan dess har bandet, eller låtskrivarna, var på kollisionskurs med sig själva. Senaste plattan floppade och ingen vet vad de försöker säga längre.

En vecka efter att nya skivan släpptes låg den etta i sjutton länder så jag vet inte om "flopp" är helt rätt.

Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av walter_iego:

Jag gillade första Linkin Park-skivan när den kom för massor av år sedan; sedan dess har bandet, eller låtskrivarna, var på kollisionskurs med sig själva. Senaste plattan floppade och ingen vet vad de försöker säga längre.

En vecka efter att nya skivan släpptes låg den etta i sjutton länder så jag vet inte om "flopp" är helt rätt.

Inte på grund av sina konstnärliga meriter, det är säkert. Läs recensionerna.

"Living Things has received mixed to positive reviews from music critics. According to review aggregator website Metacritic, it has an average review score of 58 out of 100."

Enligt Billboard.com hade den enbart en "peak"-vecka, sendan sjönk den.

Foo Fighters leder topplistan med 17 veckor.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Air:
Skrivet av Nomz:

För någon rap skit till BF3 och nu emo skit till MoH. Smaklöst, dåligt, tråkigt, barnsligt.

"ÅH TITTA PÅ VÅRAT SPEL! VI KÄNNER ER UNGDOMAR FÖR VI SPELAR ERAN MUSIK!"

Skriv inte om du inte har koll på genrer.
Linkin Park har aldrig tillhört sub-genren "emo".

Linkin Park sysslar endast med experimental & progressive nuförtiden. Vilket är väldigt intressanta genrer! Ett exempel på ett legendariskt band som sysslar med sådan musik är "Pink Floyd".
Låten du hör i trailern tillhör genren experimental.

Sysslar endast med experimental och progressive musik?
Linkin park spelar vanliga pop låtar, ibland med rap i verserna,men verkligen inte nån progressiv låt struktur utan kör bara vers, refräng, vers, med trista poprefränger. Ingenting som Pink floyd. Du verkar inte heller ha så stor koll på genrer.

Medlem

Att jämföra Linkin' Park med Pink Floyd... >_<

Air
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag gillade första Linkin Park-skivan när den kom för massor av år sedan; sedan dess har bandet, eller låtskrivarna, var på kollisionskurs med sig själva. Senaste plattan floppade och ingen vet vad de försöker säga längre.

Sammarbetet mellan dem och spelproducenterna verkar vara den gamla visan, dvs. att man återvänder till personer man jobbat med tidigare för man vet att de kan leverera en produkt. Det finns så många andra duktiga människor där ute som kan leverera bra musik, jag tror helt enkelt det handlar om annat.

Musik som blandar friskt mellan genrer blir aldrig bra, inte ens i LPs fall.

Flop? Skulle inte tro det.

Skrivet av predator:
Skrivet av Air:
Skrivet av Nomz:

För någon rap skit till BF3 och nu emo skit till MoH. Smaklöst, dåligt, tråkigt, barnsligt.

"ÅH TITTA PÅ VÅRAT SPEL! VI KÄNNER ER UNGDOMAR FÖR VI SPELAR ERAN MUSIK!"

Skriv inte om du inte har koll på genrer.
Linkin Park har aldrig tillhört sub-genren "emo".

Linkin Park sysslar endast med experimental &amp;amp; progressive nuförtiden. Vilket är väldigt intressanta genrer! Ett exempel på ett legendariskt band som sysslar med sådan musik är "Pink Floyd".
Låten du hör i trailern tillhör genren experimental.

Sysslar endast med experimental och progressive musik?
Linkin park spelar vanliga pop låtar, ibland med rap i verserna,men verkligen inte nån progressiv låt struktur utan kör bara vers, refräng, vers, med trista poprefränger. Ingenting som Pink floyd. Du verkar inte heller ha så stor koll på genrer.

Om du nu visste vad det innebär så hade du inte ens tagit upp genren "pop". Linkin Park har aldrig sysslat med pop genren. Så ett nej återigen till dig.

Linkin Park har sysslat med progg/experimental enda sedan Minutes To Midnight. Inspirationen kom från Pink Floyd.
Förmodligen så har du ingen koll alls om Linkin Park, hade du haft någon koll så hade du förstått direkt vad jag syftar på.

Air
Medlem
Skrivet av Sheep:

Att jämföra Linkin&#039; Park med Pink Floyd... &gt;_&lt;

Läs igen, skriv inte en massa BS i onödan tack.
Jag jämförde inte. Skrev bara att Linkin Park inspirerat sig på Pink Floyd.

Skrivet av Air:

Flop? Skulle inte tro det.

Vad du tror eller inte tror, är inget som jag engagerar mig i.

Skivan är en rejäl flopp i ordets metafysiska betydelse, och detta har inget med försäljningen att göra. Jag diskuterar det konstnärliga värdet i deras musik, och uppenbarligen är det många som inte gillade skivan, och det visar listorna. När hypen var över, då ser man resultatet.

Linkin Park har alltid rört sig i det musikaliska gränslandet just för att de inte vet vilken fot de ska stå på. Det kan vara charmigt i vissa stunder, men man ska inte bygga en karriär på att vara förvirrad inom sin egen gebit. De flesta har svårt för det.

Skrivet av Air:

Skriv inte om du inte har koll på genrer.

Om du ska var otrevlig mot andra och uppmana dem att inte skriva för att du inte gillar deras åsikter, då skulle jag mycket väl kunna uppmana dig att inte skriva på forum om du inte har koll på grammatik, men det hade väl varit onödigt. håller du inte med om det?

Respektera andras åsikter och var ingen översittare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Air
Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Air:

Flop? Skulle inte tro det.

Vad du tror eller inte tror, är inget som jag engagerar mig i.

Skivan är en rejäl flopp i ordets metafysiska betydelse, och detta har inget med försäljningen att göra. Jag diskuterar det konstnärliga värdet i deras musik, och uppenbarligen är det många som inte gillade skivan, och det visar listorna. När hypen var över, då ser man resultatet.

Linkin Park har alltid rört sig i det musikaliska gränslandet just för att de inte vet vilken fot de ska stå på. Det kan vara charmigt i vissa stunder, men man ska inte bygga en karriär på att vara förvirrad inom sin egen gebit. De flesta har svårt för det.

Vart har du fått reda på denna statistik?

Medlem
Skrivet av Air:
Skrivet av walter_iego:

Jag gillade första Linkin Park-skivan när den kom för massor av år sedan; sedan dess har bandet, eller låtskrivarna, var på kollisionskurs med sig själva. Senaste plattan floppade och ingen vet vad de försöker säga längre.

Sammarbetet mellan dem och spelproducenterna verkar vara den gamla visan, dvs. att man återvänder till personer man jobbat med tidigare för man vet att de kan leverera en produkt. Det finns så många andra duktiga människor där ute som kan leverera bra musik, jag tror helt enkelt det handlar om annat.

Musik som blandar friskt mellan genrer blir aldrig bra, inte ens i LPs fall.

Flop? Skulle inte tro det.

Skrivet av predator:
Skrivet av Air:
Skrivet av Nomz:

För någon rap skit till BF3 och nu emo skit till MoH. Smaklöst, dåligt, tråkigt, barnsligt.

"ÅH TITTA PÅ VÅRAT SPEL! VI KÄNNER ER UNGDOMAR FÖR VI SPELAR ERAN MUSIK!"

Skriv inte om du inte har koll på genrer.
Linkin Park har aldrig tillhört sub-genren "emo".

Linkin Park sysslar endast med experimental &amp;amp; progressive nuförtiden. Vilket är väldigt intressanta genrer! Ett exempel på ett legendariskt band som sysslar med sådan musik är "Pink Floyd".
Låten du hör i trailern tillhör genren experimental.

Sysslar endast med experimental och progressive musik?
Linkin park spelar vanliga pop låtar, ibland med rap i verserna,men verkligen inte nån progressiv låt struktur utan kör bara vers, refräng, vers, med trista poprefränger. Ingenting som Pink floyd. Du verkar inte heller ha så stor koll på genrer.

Om du nu visste vad det innebär så hade du inte ens tagit upp genren "pop". Linkin Park har aldrig sysslat med pop genren. Så ett nej återigen till dig.

Linkin Park har sysslat med progg/experimental enda sedan Minutes To Midnight. Inspirationen kom från Pink Floyd.
Förmodligen så har du ingen koll alls om Linkin Park, hade du haft någon koll så hade du förstått direkt vad jag syftar på.

Nej, Linkin park har aldrig sysslat med progg. Jo, det är pop musik med influenser från metal och rap, " As a genre, pop music is very eclectic, often borrowing elements from other styles including urban, dance, rock, Latin and country; nonetheless, there are core elements which define pop. Such include generally short-to-medium length songs, written in a basic format (often the verse-chorus structure), as well as the common employment of repeated choruses, melodic tunes, and catchy hooks. " Wikipedia. Jo, jag lyssnade på Linkin Park väldigt mycket när jag var yngre. Tycker inte att dom är särskilt bra dock.

Medlem

Majoriteten av dom som sänds ut för att dö i krig är ju unga män så då kanske det passar med ett pojkband som Linkin park till ett spel som förvandlar detta till underhållning?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

De borde väl kontakta Sabaton om de vill göra en bra låt till ett krigsspel...

Måste vara det förnuftigaste jag hört idag

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Air:

Flop? Skulle inte tro det.

Vad du tror eller inte tror, är inget som jag engagerar mig i.

Skivan är en rejäl flopp i ordets metafysiska betydelse, och detta har inget med försäljningen att göra. Jag diskuterar det konstnärliga värdet i deras musik, och uppenbarligen är det många som inte gillade skivan, och det visar listorna. När hypen var över, då ser man resultatet.

Linkin Park har alltid rört sig i det musikaliska gränslandet just för att de inte vet vilken fot de ska stå på. Det kan vara charmigt i vissa stunder, men man ska inte bygga en karriär på att vara förvirrad inom sin egen gebit. De flesta har svårt för det.

Det konstnärliga värdet är ju såklart gravt subjektivt, om än inte helt och hållet. Personligen tycker jag att Living Things var en return to form om man jämför med de två senaste skivorna som varit mer experimentella men också betydligt mer ojämna. Nya skivan hade mer driv i melodierna, mindre fillers och onödiga non sequiturs.

Jag håller med om att de famlat runt rätt mycket. Det känns som att de varit helt desperata att inte bli avskrivna som ett i mängden nu-metalband och därför spretat och harvat med konceptalbum och Rick Rubin. Just därför tycker jag att Living Things funkar så bra, eftersom den tar tillvara på det de gör bra samtidigt som den inte bara trampar mark de varit på tidigare.

Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Air:

Flop? Skulle inte tro det.

Vad du tror eller inte tror, är inget som jag engagerar mig i.

Skivan är en rejäl flopp i ordets metafysiska betydelse, och detta har inget med försäljningen att göra. Jag diskuterar det konstnärliga värdet i deras musik, och uppenbarligen är det många som inte gillade skivan, och det visar listorna. När hypen var över, då ser man resultatet.

Linkin Park har alltid rört sig i det musikaliska gränslandet just för att de inte vet vilken fot de ska stå på. Det kan vara charmigt i vissa stunder, men man ska inte bygga en karriär på att vara förvirrad inom sin egen gebit. De flesta har svårt för det.

Det konstnärliga värdet är ju såklart gravt subjektivt, om än inte helt och hållet. Personligen tycker jag att Living Things var en return to form om man jämför med de två senaste skivorna som varit mer experimentella men också betydligt mer ojämna. Nya skivan hade mer driv i melodierna, mindre fillers och onödiga non sequiturs.

Jag håller med om att de famlat runt rätt mycket. Det känns som att de varit helt desperata att inte bli avskrivna som ett i mängden nu-metalband och därför spretat och harvat med konceptalbum och Rick Rubin. Just därför tycker jag att Living Things funkar så bra, eftersom den tar tillvara på det de gör bra samtidigt som den inte bara trampar mark de varit på tidigare.

Det finns nog ingen som opponerar sig mot deras musikaliska begåvning, men experimenterande i all ära, finns det nog ett par grundbultar som måste finnas där om man vill nå ut till stor publik; nu har de ju redan stor publik, så svårigheten ligger nog i att behålla gamla fans och locka till sig nya.

Många vet inte om att "Hybrid Theory" innehöll låtar som var mer än fem år gamla. När skivan släpptes år 2000 hade många övergett grungen och letade efter en sorts fusion av den gamla och nya världen. Jag tror att Linkin Park försökte hoppa på det tåget, och gjorde det ganska bra; men nu är de tillbaka där de en gång började, vid vägskälet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det finns nog ingen som opponerar sig mot deras musikaliska begåvning, men experimenterande i all ära, finns det nog ett par grundbultar som måste finnas där om man vill nå ut till stor publik; nu har de ju redan stor publik, så svårigheten ligger nog i att behålla gamla fans och locka till sig nya.

Många vet inte om att "Hybrid Theory" innehöll låtar som var mer än fem år gamla. När skivan släpptes år 2000 hade många övergett grungen och letade efter en sorts fusion av den gamla och nya världen. Jag tror att Linkin Park försökte hoppa på det tåget, och gjorde det ganska bra; men nu är de tillbaka där de en gång började, vid vägskälet.

Hybrid Theory var också rätt skiva vid rätt tillfälle. Det var precis när nu-metalvågen var på väg att krascha och de fick liksom den publiken gratis samtidigt som de ändå hade en större känsla för melodiserande och låtskrivande än sina genrekamrater. Som du säger tror jag att de är desperata att behålla de där tidigare fansen som bara vill ha skrik och monotona gitarrer samtidigt som de ändå har något slags U2-komplex.

Minutes to Midnight och A Thousand Suns är två jättetydliga exempel på ett band som är så jävla sugna på att bli odödliga och det blir nästan aldrig bra när ens främsta prioritering som artist är att imponera. Living Things känns mer avslappnad i det hänseendet, även om Victimized är en låt som skvallrar om att de fortfarande inte riktigt kan släppa sitt cred-trånande.

1
Skriv svar