Ubisofts Jade Raymond: "Kontroller är en enorm barriär"

Robot
Ubisofts Jade Raymond: "Kontroller är en enorm barriär"

En av cheferna på Ubisoft menar att kontrolldosor till konsolspel är onödigt krångliga. Hon vill istället se en motsvarighet till Star Treks "Holodeck" där spelaren är totalt innesluten i spelet.

#ubisoft-entertainment, #assassins-creed


Medlem
Ubisofts Jade Raymond: "Kontroller är en enorm barriär"

Behövs något bättre än kinect om det ska lyckas.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ubisoft är väl rätt kända för att ha enormt dåliga kontroller på PC spel?

konstigt egentligen, när PC har så otroligt mycket fler knappar, vore lättare att programera in olika funktioner till olika knappar, vet ju att konsolspel har ju så att du måste hålla in knappar visst antar lsekunder så blir det en 'ny knapp' om ni förstår.

Moderator | Testpilot

Varför måste man ha det enda och inte båda? Låt en spelutvecklare välja vilken kontroll det vill använda, en gammaldags, kinect eller vad det nu kommer finnas i framtiden så blir "alla nöjda".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem

Jag gillar kontroller, det bästa vore att göra ännu mer ergonomiska kontroller och inte utveckla bort kontrollen.

Medlem

Det verkar vara krav på att använda en konsol pad i spelet om man är PC spelare. Det suger verkligen! Mitt tangentbord har väldigt många knappar så man undrar ju om det är icke kunskapen att koda kontroller till PC som spökar hos UBI.
Deras tips var ju använd en gamepad... Nej tack jag använder PC för spel... Dålig ursäkt för dåliga kontroller in game.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Men jag vill inte stå upp och hålla på och slänga mig och greja när jag spelar ett spel. Jag vill sitta i min soffa/fåtölj med kontrollen i näven och leva mig in i storyn. Satsa på det istället för att "förenkla" som ni så gärna vill Ubisoft!

Medlem

Jag tror att i framtiden kommer det finnas många robotar och raketer.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Räcker gott och väl med denna skönhet i många år till!

Medlem

Älskar min dosa till det mesta.
Men jag skulle gärna se väl fungerande voicecommands och touch till framtidens RTS.
Välutvecklade vouicecommands över lag i spel vore trevligt. det skulle verkligen öka inlevelsen

Medlem
Skrivet av showerguy:

Räcker gott och väl med denna skönhet i många år till!

http://www.dansdata.com/images/moremouses/wmo440.jpg

JO men inte till UBI spelen tyvärr.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Ubisofts DRM är en enorm barriär.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Meh, jag gillar mus/tangentbord och jag avgudar kontrollen.
Kontrollen kunde inte bli simplare.

Avstängd

Nej tack, jag vill gärna ha kontroller. Extremt mycket skönare att ha kontroll när man spelar spel som tex Fifa, GTA och Gran Turismo(Fast i bilspel är ratt ännu bättre).

Medlem

Tror knappast att Kinect är en ersättare för dagens kontroller, Kinect verkar allt annat än bra när det kommer till spel som inte är spel där hela ens kropp (och framför allt stora rörelser) är med. Precision verkar vara något den har väldigt svårt för och när man i ett spel vill göra en sak och den tolkar det som något annat ja då borde de inse att Kinect inte duger som kontroll metod. Har sett ytterst få titlar där Kinect funkar bättre än en handkontroll eller mus och tbord och jag tvivlar på att jag kommer få se speciellt många fler. Nej då tror jag betydligt mer på Move, baserat på det jag sett och hört så är den bra mycket bättre lämpad för spel som inte riktar sig till den stora massan.

I ett spel som AC funkar visserligen en mus och ett tangentbord rätt så bra men en handkontroll är att föredra (samma sak i Ubisofts PoP spel).

Visst hade jag gillat något som liknade det som finns i Star Trek men om vi inte ens har lyckats skapa "vanlig" VR så är nog den typen av VR väldigt, väldigt långt borta. Det är en sak att drömma och en annan att vara en realist, Jade borde sluta drömma och försöka förbättra det som finns istället.

Medlem

Hon må vara rätt söt, men ge fan i min kontroll. Älskar min 360 dosa, skulle aldrig byta ut den mot en wii mote eller kinect!

Medlem

Skitsnack. Hon vill bara kränga dansspel till Kinect. Att ha något som hämtat ur Minority Report *ser* coolt ut men det blir tröttsamt efter bara några minuter. Att ha en kontroller vilandes i knät är fan så mycket bekvämare än att vifta som en spastiker framför tvn. Eller, som redan nämnts, mus och tangentbord framför datorn.


signatur
Inaktiv

intressant att consolerna tycks uppleva något liknande som "vi" pcspelare har tvingats dras med i flera år nu.

inte "riktigt" lika illa. men principen är samma.

Medlem

Just kontrollen är nog ett stort skäl till att välja bort konsollerna mot pc, förutom prestanda-skillnaderna. Iaf är det så för mig. Å andra sidan finns det ju dem som föredrar dosa framför mus/tangentbord. Jo, det är sant.

Medlem

Haha, alltså jag menar inget illa med det här men går konsol ut på att "fördumma" människan? Allt ska bli så mycket lättare precis som om folket vore handikappade eller något ; >

Gillar hur folk klagar ner på kinect, sedan i nästa topic klagar på CoD-mjölkning och allt sånt. Vi vaknar inte upp imorgon och hittar ett holodeck, utvecklingen sker stegvis. Ge kred & beröm till företag som vågar satsa på att utveckla saker, skulle dom lyssna på alla whiners skulle vi sitta med handkontroll/mus-tbord och spela CoD 517 - Tour of something om 50 år.

Visst att kinect inte är bra kontroll för flertalet av spel-genrer just nu, men den sätter grunden för vad som komma skall istället för att mjölka vidare på det som fungerar.

Medlem

Jade Raymond har rätt, kontroller är en enorm barriär jämfört med holodeck.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av TotalCraptastic:

Gillar hur folk klagar ner på kinect, sedan i nästa topic klagar på CoD-mjölkning och allt sånt. Vi vaknar inte upp imorgon och hittar ett holodeck, utvecklingen sker stegvis. Ge kred & beröm till företag som vågar satsa på att utveckla saker, skulle dom lyssna på alla whiners skulle vi sitta med handkontroll/mus-tbord och spela CoD 517 - Tour of something om 50 år.

Visst att kinect inte är bra kontroll för flertalet av spel-genrer just nu, men den sätter grunden för vad som komma skall istället för att mjölka vidare på det som fungerar.

Du anser det inte är att mjölka? Jag anser snarare att det är precis vad de gör med Kinect, ta Halo till exempel där de har kravet att man måste ha Kinect trots att det inte finns någon godtagbar anledning. Ett liknande fall hade vi med Halo 2 till PC där de hävdade att det endast gick att köra på Vista på grund av att spelet inte stödde Windows XP. Haha sicket BS det visade sig vara när någon senare fixade så att man kunde köra det på XP, Microsoft hade sett till så att spelet först kollade efter Vista innan det installerades. Så nej, jag tror tveklöst att de mjölkar så mycket de bara kan, Kinect funkar bara för spel där hela ens kropp skannas av (som i dans spel, det är knappast en slump att SW Kinect hade med ett dansläge) men till andra spel verkar det vara helt menlöst och snarare försvåra för spelaren än att förenkla.

Medlem

kanske dags att förstå att mus och tangentbord är superior i kontrol och känsla och verkligen vara inne i spelet. tills det kommer ny teknik, handkontroll/gamepad kommer ALDRIG ge detta säger inte mus och tangentbord är bäst, kommer väl komma något nytt emot rörelser kinnect hållet, men tills den dagen kommer lever jag inte kan jag ju lova, och tekniker är som sagt inte där börja använda val att använda mus och tangentbord liknande saker på xbox och ps3 .. men icke... suck...

Medlem
Skrivet av FuzioN:

kanske dags att förstå att mus och tangentbord är superior i kontrol och känsla och verkligen vara inne i spelet. tills det kommer ny teknik, handkontroll/gamepad kommer ALDRIG ge detta säger inte mus och tangentbord är bäst, kommer väl komma något nytt emot rörelser kinnect hållet, men tills den dagen kommer lever jag inte kan jag ju lova, och tekniker är som sagt inte där börja använda val att använda mus och tangentbord liknande saker på xbox och ps3 .. men icke... suck...

Håller inte med, till vissa spel absolut men inte till alla. Finns en del genrer där en handkontroll piskar skiten ur mus och tbord.

phi
Medlem

Kinect-liknande kontroller och hardcore-spel? Bitch, please.

Inaktiv

Lite som att säga att ratt och pedaler är en enorm barriär för att köra bil. Den största barriären mot att få innovativa och inlevelsefulla spel är de stora och ofta fega spelförlagen som helst satsar på säkra kor. Därför får man leta bland mindre speltitlar och indiespel för att hitta innovation och nytänkande.

Inaktiv
Skrivet av phi:

Kinect-liknande kontroller och hardcore-spel? Bitch, please.

Behövs för att utvecklingen ska fortsätta framåt.

Medlem
Skrivet av phi:

Kinect-liknande kontroller och hardcore-spel? Bitch, please.

Givetvis, det finns ett par "hardcore" spel till kinect där ute. Dessvärre är de totalt ospelbara, pga. Kinect är en ofärdig produkt.
Vi som har köpt den är ju bara ett gäng betatestare

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av TotalCraptastic:

Gillar hur folk klagar ner på kinect, sedan i nästa topic klagar på CoD-mjölkning och allt sånt. Vi vaknar inte upp imorgon och hittar ett holodeck, utvecklingen sker stegvis. Ge kred & beröm till företag som vågar satsa på att utveckla saker, skulle dom lyssna på alla whiners skulle vi sitta med handkontroll/mus-tbord och spela CoD 517 - Tour of something om 50 år.

Visst att kinect inte är bra kontroll för flertalet av spel-genrer just nu, men den sätter grunden för vad som komma skall istället för att mjölka vidare på det som fungerar.

Du anser det inte är att mjölka? Jag anser snarare att det är precis vad de gör med Kinect, ta Halo till exempel där de har kravet att man måste ha Kinect trots att det inte finns någon godtagbar anledning. Ett liknande fall hade vi med Halo 2 till PC där de hävdade att det endast gick att köra på Vista på grund av att spelet inte stödde Windows XP. Haha sicket BS det visade sig vara när någon senare fixade så att man kunde köra det på XP, Microsoft hade sett till så att spelet först kollade efter Vista innan det installerades. Så nej, jag tror tveklöst att de mjölkar så mycket de bara kan, Kinect funkar bara för spel där hela ens kropp skannas av (som i dans spel, det är knappast en slump att SW Kinect hade med ett dansläge) men till andra spel verkar det vara helt menlöst och snarare försvåra för spelaren än att förenkla.

Finns bara krav på kinect till spel som behöver kinect för att fungera. Vart får du halo+kinect ifrån?
Är det inte ganska givet varför inte halo 2 fungerade till XP till en början? Lite av ett försäljningsknep för att sälja fler OS.

123
Skriv svar