Arma 2 och DayZ blir stabilare

Robot
Arma 2 och DayZ blir stabilare

Uppdatering gör både militiärsimulatorn och zombieskräckisen stabilare att spela.

#arma-2, #bohemia-interactive


Medlem
Arma 2 och DayZ blir stabilare

Gött, hoppas 1.7.2.4 kommer snart nu då


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

"Added a lot of new script commands for content makers"

Så gör man spel - inge jävla "always online, no modding-shit"

Medlem

Den hela listan över alla patch notes är ju alla beta uppdateringar som dom har skickat ut. Dock står inte allt med där. senaste beta patchen jag drog hem var på 95248 eller nått sånt och i patchnotes när så är inget nytt med sedan 94918.

Jävligt knas må jag säga. Men najs att dom patchar det! ;D


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Bohemia är fantastiska! Ett företag som stödjer moddande fullt ut. Dessutom patchar de sina spel kontinuerligt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ooooh nice, har nyligen börjat spela Day Z och det skulle behöva lite putsning minst sagt, jävligt kul är det dock.

Medlem

Riktigt shysst att de patchar upp spelet, speciellt för oss DayZ spelare. Någon som är sugen på att lira? är dock nybörjare , tog hem spelet för en vecka sedan men har haft fullt upp med jobb.

Medlem

Efter två-tre månaders uppehåll så har man återigen plöjt in ett tio-tal timmar i DayZ. Fint att se att Bohemia fixar sin del av kakan med.
För övrigt, ArmA 3 med DayZ kommer bli den verkliga grejen. Det här är bara förfesten

Medlem

Hoppas fler får upp ögonen för CO Bennys edition nu när Day Z gjort spelet så populärt. CO BE har gett mig många roliga sessioner.

Medlem

fan va nice då blir det väl att lira lite dayz snart igen då.

Medlem

Jag hoppas jag till slut ska få se ett sandbox-zombie-mmo style spel.
Tänk DayZ meets Eve Online meets Star Wars Galaxies

Medlem

Tvivlar att det blir något DayZ med Arma 3 eftersom tillverkarna själva vill gå "stand alone"

Medlem

Träd och gräs har fått sig ett rejält lyft. Framförallt så ser man skillnad när man flyger på lite högre höjder då skogarna ser mer tätvuxna ut, men det gör även stor skillnad på marken.

Medlem

Fortfarande teleporterande zombies med spasmer?

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Provat nya AA och det är riktigt nice på gräs/träd, dock känns FXAA (Sharp) nästan som fusk, man ser betydligt bättre med det påslaget än av.

Så jag känner mig tvingad att spela med det på bara för jag ser bättre, problemet är att det ser fulare ut.

Samma sak med Objects Detail, det borde dom även låsa till åtminstonde Normal, problemet är att den inställningen drar väldigt mycket VRAM då allt laddas in i minnet längre ifrån, vilket kan skapa problem med sämre burkar, samma sak här, spelet ser verklingen inte snyggt ut med det på Very Low som dom flesta kör just för att man "ser" bättre, och givetvis flyter bättre.

Hur som, just nu känns det inte som en bra balans mellan flyt/snygghet.

Jag hoppas verkligen inte att de börjar låsa inställningar. Möjligen ge servar möjligheten att ställa in sådana parametrar om någon vill sätta upp en sådan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Bohemia är fantastiska! Ett företag som stödjer moddande fullt ut. Dessutom patchar de sina spel kontinuerligt.

Jo, tyvär har det ju lett att hackers inte ens behöver anstränga sig för att ställa till det i mp.

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Tybalt:

Jag hoppas verkligen inte att de börjar låsa inställningar. Möjligen ge servar möjligheten att ställa in sådana parametrar om någon vill sätta upp en sådan.

lol, så du tycker det är okej att man kan _STÄNGA AV ALLT GRÄS_?

Var jag otydlig? Ja, självklart skall man kunna det. Jag har slagit av gräset på min server.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Tybalt:

Jag hoppas verkligen inte att de börjar låsa inställningar. Möjligen ge servar möjligheten att ställa in sådana parametrar om någon vill sätta upp en sådan.

lol, så du tycker det är okej att man kan _STÄNGA AV ALLT GRÄS_?

Var jag otydlig? Ja, självklart skall man kunna det. Jag har slagit av gräset på min server.

Dummaste jag hört på länge, ja då kan vi väl ta bort alla buskar, träd, gräs, ja varför inte också ta bort alla hus från banan när vi ändå håller på?

Gå och spela Counter-Strike 1.6 istället, DayZ är inget för dig..

Dat logic..

Nu var du rent ut sagt otrevlig. Skäms!

Ingen tvingar dig att spela på min server där jag kör de moddar jag själv skapat. Förresten så är det ArmA2 jag pratar om eftersom det är en patch till just ArmA2 som släppts. Att det sedan finns tusen moddar till spelet, däribland dayZ, som drar nytta av detta är bara bra.

DayZ-moddarna får såklart bestämma vilka inställningar dem vill ha på sina servrar.

Edit: Din uppmaning att jag skall spela CS 1.6. Jag har spelat ArmA-serien sedan 2001 och har loggat 1100-timmar enbart i ArmA2 enligt Steam. Jag har både använt och skapat moddar till denna serie under dessa 11 år. Vem är du att säga åt mig att jag skall spela CS 1.6 för att jag vill maximera friheten åt modskapare? Modskapare som skapat t.ex. dayZ.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ingenting när det kommer till grafiska inställningar är common sense däremot.

Medans jag förstår din poäng med att man ska kunna gömma sig i gräs osv zhrooms, så kanske inte alla vill spela så, och det får du nog helt enkelt acceptera.

Att spela utan gräs kan i många spela t.ex leda till snabbare action då det finns färre som ligger och trycker i undervegetation. Allt är personligt, och dessutom så är det ju som sagt bara hans server. De som spelar där gillar det, du måste inte spela där.

Det finns många, många, olika preferenser på hur spela ska se ut och fungera. Ingen har en rätt att säga åt andra att inte spela ett spel, eller kasta paj på de, bara för att spelar på ett annorlunda sätt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Ja en del förstår inte vad subjektivitet innebär. Mitt förslag gör alla nöjda. Att börja hårdkoda och låsa saker i en spelmotor är döden för moddare.

Dessutom verkar det vara svårt för zhrooms att förstå skillnaden mellan vad varje klient kan göra för inställningar och vad servern kan styra.

Jag säger att servern skall bestämma om det skall finnas gräs eller inte i en mod, t.ex. dayZ. Då har man som användare inte möjligheten att slå av gräset.

Personligen skulle jag inte vilja spela modden dayZ utan gräs, men det är egentligen "off topic" vad jag tycker om dayZ i detta sammanhang, det är Arma2 och modbarhet jag pratar om.

Notera också att ArmA-serien aldrig varit ett rent MP spel. Hur mycket du än önskar det så har det alltid dessutom funnits en SP-komponent.

Återigen, att börja förolämpa folk på grund av att man själv vill styra vilka inställningar som folk kör med på privata servrar är verkligen märkligt. Servrar med password så att även om zhrooms ville skulle han inte kunna logga in. Men bara vetskapen att det finns en sådan server verkar såra honom.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Gräs är extremt viktigt i ArmA med eller utan mod, det DayZ utvecklarna har gjort är att låsa inställningen som justerar mängd av gräset, just för att man INTE ska kunna stänga av det helt, korkat att det ens går i huve taget. Det DICE gjorde med Frostbite var att välja bort "Disabled" helt och hållet på gräset, just för att det är ett Multiplayerspel och då ska det vara gräs så det inte ser ut som ett spel från 1998 och det ska vara gräs för alla så det inte blir obalanserat.

GRÄS > INTE GRÄS.. common sense

Kan du förklara för mig varför gräs är extremt viktigt när jag flyger omkring i ett rymdskepp i ArmA2? Ja det är en mod. Varför är det viktigt med gräs när jag skjuter ned andra rymdskepp med min HEATRAY?

Ser denna bild ut som ett spel från 1998? Jag tog själv denna screenshot och originalet är knivskarpt, komprimeringen gör den lite suddig. Klicka för att förstora. Klicka sedan på fullskärm uppe till höger. Ja, gräset är avslaget på denna server.

[ia=648174]

Om man har en server där man spelar luftdueller med vanliga flygplan, varför är gräset extremt viktigt?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Du ska nog inte ta åt dig av troll-maffian här på FZ, Tybalt

Medlem
Skrivet av Mabec:

Du ska nog inte ta åt dig av troll-maffian här på FZ, Tybalt

Tack för rådet! Jag får ta och koppla av i rymdskeppsmodden (utan gräs) och fnissa i mjugg över att det finns folk som tycker att det är fel och dumt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Tybalt:

Ingen tvingar dig att spela på min server där jag kör de moddar jag själv skapat. Förresten så är det ArmA2 jag pratar om eftersom det är en patch till just ArmA2 som släppts. Att det sedan finns tusen moddar till spelet, däribland dayZ, som drar nytta av detta är bara bra.

DayZ-moddarna får såklart bestämma vilka inställningar dem vill ha på sina servrar.

Gräs är extremt viktigt i ArmA med eller utan mod, det DayZ utvecklarna har gjort är att låsa inställningen som justerar mängd av gräset, just för att man INTE ska kunna stänga av det helt, korkat att det ens går i huve taget. Det DICE gjorde med Frostbite var att välja bort "Disabled" helt och hållet på gräset, just för att det är ett Multiplayerspel och då ska det vara gräs så det inte ser ut som ett spel från 1998 och det ska vara gräs för alla så det inte blir obalanserat.

GRÄS > INTE GRÄS.. common sense

Jag tror inte du inser att det är en serversetting. Alla på servern har samma förutsättningar.

Medlem

Ja, gräs målas bara upp i en liten cirkel kring spelaren. Om man tittar på en annan spelare på lite avstånd så finns inget gräs runt honom.
Likadant om någon annan tittar på dig (på ett visst avstånd) då du kryper i gräset. Den andra spelaren ser inget gräs kring dig.

Detta gör att gräs inte är så viktigt, möjligen estetiskt för den enskilde spelaren, eller om man bara strider på korta avständ.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar