Resident Evil 6

Robot
Resident Evil 6

Alltså på riktigt, vem bryr sig egentligen om Resident Evil längre? Men – efter att ha testat den sjätte delen har Michael Gill återfunnit relevansen hos skräckklassikern.

#capcom, #resident-evil-4, #resident-evil-5, #resident-evil-6, #resident-evil-3, #dead-space-3


Medlem
Resident Evil 6

Jag ser fram emot detta spelet som saaataan! Detta kommer bli bra. Minst lika bra som RE5. Detta är jag helt säker på. Fan vad jag vill ha detta! Nu! Nu! Nu!

Lär bli till PS3 direkt då jag inte orkar vänta på PC-versionen.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

dom 2 första trailern var bra men den sista var mer dryg heh =). Jaja, det såg faktiskt bra ut får se om jag köper det senare :).

Medlem

RE 1 = Bra
RE 2 = Mycket bra
RE 3 = Ok
RE 4 = Mycket bra
RE 5 = Dåligt
RE 6 = Mycket Bra?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Gillar samtliga spel i serien (utom Zero. Två karaktärer, en spelare... Usch.).

Men jag håller ändå femman som min favorit, mycket spel för pengarna.
Det finns så mycket att låsa upp (jag slutade nog på 100h speltid) och eftersom capcom delat upp det i små delar så är det lätt att bara spela om dom delar man verkligen gillar och skippa det man hatar (rälsade bilsekvenser någon?).

Men det är jag det.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ända sen fyran tycker jag inte att det är resident evil egentligen. Tycker att en spelserie borde behålla samma spelkänsla.

EDIT: Glömde nästan skriva, detta blir nog ett grymt spel i alla fall!

Medlem

Resident Evil 4 är den sämsta enligt mig och jag har spelat RE sedan RE kom ut på Playstation. Vad var det som var så jävla bra med fyran ? rädda presidentens dotter ? LOL hon var ju jävligt jobbig också ! varför klaga på Sheva när Ashely är 10000ggr så jobbigare. RE5 är tveklöst bättre än 4an. 4ans story är inte intressant över huvudtaget. 5an tog tillbaka wesker vilket gjorde den mycket mer intressant och co-op funka bra ! RE 1 remake på gamecube är dock olsagbart. re6 ser fan inte bra ut alltså. Kan dom inte lägga in bra fysik nån jävla gång i RE?! sjukt irriterande. Campanjerna kmr säkert vara 3 timmar styck vilket är dyng gay ! när man har in princip börjat med en kampanj så kommer den vara slut..

Medlem

RE 0 = Mycket bra
RE 1 = Mycket bra
RE 2 = Mycket bra
RE 3 = Mycket bra
RE 4 = Ok
RE 5 = Bra
RE 6 = Ok?

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Resident Evil 4 är den sämsta enligt mig och jag har spelat RE sedan RE kom ut på Playstation. Vad var det som var så jävla bra med fyran ? rädda presidentens dotter ? LOL hon var ju jävligt jobbig också ! varför klaga på Sheva när Ashely är 10000ggr så jobbigare. RE5 är tveklöst bättre än 4an. 4ans story är inte intressant över huvudtaget. 5an tog tillbaka wesker vilket gjorde den mycket mer intressant och co-op funka bra ! RE 1 remake på gamecube är dock olsagbart. re6 ser fan inte bra ut alltså. Kan dom inte lägga in bra fysik nån jävla gång i RE?! sjukt irriterande. Campanjerna kmr säkert vara 3 timmar styck vilket är dyng gay ! när man har in princip börjat med en kampanj så kommer den vara slut..

Håller med, 4:an är sämst i serien. Det som satte lite piff på 5:an var faktiskt co-op. Hade riktigt skoj att köra igenom det med en kompis=)

Inaktiv

+1 på Flugsaft. RE5 var hur kul som helst. Satt många timmar och lirade coop


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

gnu
Medlem

5:an var kul i coop ja, men som ett resident evil spel var det helt åt helvete.
Bästa spelet i serien? 2:an.

Medlem

Det är ju inte Resident Evil längre... Allt som återstår är namnen på karaktärerna och titeln Resident Evil, allt annat är som bortblåst.
RE5 dög inte som ett survival horror och de dög inte som ett action spel. Enkelspårig och ostrukturerad gameplay, och RE6 ser ut som en medioker sörja, som på förhand ser ut att följa samma kreativitet slösa spår som RE5.

Medlem
Skrivet av Heavenlaid:

RE 0 = Mycket bra
RE 1 = Mycket bra
RE 2 = Mycket bra
RE 3 = Mycket bra
RE 4 = Ok
RE 5 = Bra
RE 6 = Ok?

Skrivet av Heavenlaid:

RE 0 = Mycket bra
RE 1 = Mycket bra
RE 2 = Mycket bra
RE 3 = Mycket bra
RE 4 = Ok
RE 5 = Bra
RE 6 = Ok?

Agree.
Tycker verkligen det är sorgligt att de förstört denna serie, men det är ju inget nytt i vår tid sorgligt nog.

Lite andra döda serier som var bra en gång i tiden:
R6,BF,COD,Ghost-Recon,SplinterCell, C&C osv osv listan kan bli hur lång som helst.

Medlem

Det jag saknade i resident evil 5 var att man behövde inte tänka så mycket som i tex 1 - 4. I dom tidigare delarna fick man leta nycklar och lösa pussel. Men det kommer nog tillbaka nu i 6an. Eller inte?

Medlem

Jag körde R5 med en polare. Coop var bra för han var så jävla pissed arg för att hon aldrig gjorde som han ville haha! Så de var ju tur vi spela 2 och inte bara han :).

Medlem

Är det split screen co-op?


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Jag va jäkligt skeptisk mot RE6 men efter att jag har kollat lite gameplay videos o sånt så känner jag att det här spelet kan bli rätt fräckt. MEN! Jag kommer att lägga en fet vodoo förbannelse över dom om dom gör varje kampanj löjligt korta........

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Ända sen fyran tycker jag inte att det är resident evil egentligen. Tycker att en spelserie borde behålla samma spelkänsla.

EDIT: Glömde nästan skriva, detta blir nog ett grymt spel i alla fall!

Då borde väl inte super mario får heta det längre sedan de bytt från ett sidscrollande platformsspel till 3D?

Medlem
Skrivet av Cordayne:
Skrivet av Voorhees:

Ända sen fyran tycker jag inte att det är resident evil egentligen. Tycker att en spelserie borde behålla samma spelkänsla.

EDIT: Glömde nästan skriva, detta blir nog ett grymt spel i alla fall!

Då borde väl inte super mario får heta det längre sedan de bytt från ett sidscrollande platformsspel till 3D?

Det får väl heta vad fan det vill.

Medlem
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av Cordayne:
Skrivet av Voorhees:

Ända sen fyran tycker jag inte att det är resident evil egentligen. Tycker att en spelserie borde behålla samma spelkänsla.

EDIT: Glömde nästan skriva, detta blir nog ett grymt spel i alla fall!

Då borde väl inte super mario får heta det längre sedan de bytt från ett sidscrollande platformsspel till 3D?

Det får väl heta vad fan det vill.

Var väl knappast poängen. men visst. Det jag menar är att spelserier strävar ju efter utveckling. Om Resident Evil aldrig gjorde något nytt så skulle det aldrig utvecklas och bli otroligt ensidigt och enformigt.

1
Skriv svar