Nintendo har sålt nästan en miljard DS-spel

Robot
Nintendo har sålt nästan en miljard DS-spel

Jätten från Kyoto redovisar helt fenomenala försäljningssiffror.

#nintendo


Medlem
Nintendo har sålt nästan en miljard DS-spel

Wow! Grattis Nintendo då

Medlem
Medlem

Ja DS är ju en väldigt rolig konsoll :). Dom har ju för fan pokemon black and white 1&2 :O!!!!!

Medlem

Undrar vilket spel det är som har sålt mest. Är det något Pokémonspel, eller är det ett Super Mario-spel?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Undrar vilket spel det är som har sålt mest. Är det något Pokémonspel, eller är det ett Super Mario-spel?

Vet iaf att new super mario bros. har legat på typ förstaplats på listan över mest sålda handhållna spel sedan det kom ut här i sverige iaf, med endast ett par dip upp och ner.

Antar att det är spelet alla köper till sina barn (och sig själva) när dom köper ett DS.

Vet dock inte hur det ser ut i restan av världen

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Jozo:

Undrar vilket spel det är som har sålt mest. Är det något Pokémonspel, eller är det ett Super Mario-spel?

Vet iaf att new super mario bros. har legat på typ förstaplats på listan över mest sålda handhållna spel sedan det kom ut här i sverige iaf, med endast ett par dip upp och ner.

Antar att det är spelet alla köper till sina barn (och sig själva) när dom köper ett DS.

Vet dock inte hur det ser ut i restan av världen

När jag köpte mitt ds blev de super mario haha :).

Inaktiv

Ska lätt köpa en DS för Super Mario och Zelda Ocarina of Time när man har fått en liten bättre ekonomi och när priset har fallit lite!

Medlem

Va, inget gnäll från Nintendo om att de sålt så dåligt pga alla pirater? Vafalls? DS-konsollen är ju en av de enklaste att kopiera till och ändå så slår de megarekord? Konstigt... :).

Medlem

Ett par av mina absoluta DS-höjdpunkter har varit när jag klurade mig igenom Professor Layton-spelen samt alla hysteriska (HYSTERISKA!!!!!!!) multiplayermatcher i Bomberman 2 på jobbet med min kollega. GTA: Chinatown Wars och Mario Kart-spelen har också bidragit till att jag håller DS (inkl 3DS) högt som en av mina favoritkonsoler.

Edit: Höll på att glömma Picross och Picross 3D. Som obotbar picross-junkie känns det nästan lite pinigt att glömma dom två DS-höjdarna

1
Skriv svar