Nyversionen av Baldur's Gate släpps i september

Robot
Nyversionen av Baldur's Gate släpps i september

Släpps först till pc, Mac och Ios medan Android-användare får vänta. Priset? Cirka 20 amerikanska dollar.

#baldurs-gate-enhanced-edition


Medlem
Nyversionen av Baldur's Gate släpps i september

borde jag skämmas för att aldrig testat detta spelet?

Medlem
Skrivet av bavver:

borde jag skämmas för att aldrig testat detta spelet?

Tycker du om den gamla skolans rollspel, med bra story, intelligent karaktärssystem och roliga karaktärer så, well, gött att du får chansen nu.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Oh yeah!!!! Dagen före man fyller år!

Medlem

Det låter onekligen lovande Dock efter att ha läst igenom sidan, är det både BG1 och 2? Ser bara att det står att subraces, class kits osv skulle vara med.

"includes the entire Baldur's Gate adventure, the Tales of the Sword Coast expansion pack". Står inget on BG2..

Hade för mig från början att det skulle vara hela BG1 och BG2 + Expansions.

Medlem

Kommer att förmodligen köpa detta för att jag aldrig spelade BG2 även fast att det är den typ av spel jag verkligen gillar.

Tror att jag var för upptagen med D2 runt den tiden och sedan NWN samt dess expansioner och andra spel och kom aldrig runt till att spela BG2... så ganska glad när jag hörde att dom tänkte släppa en nyare version utav spelet ^_^

Inaktiv
Skrivet av bavver:

borde jag skämmas för att aldrig testat detta spelet?

Skämmas känns väldigt onödigt, men är ju synd att du inte prövat detta tidigare.
Har goda minnen från detta själv

Medlem

Vart sugen på att spela Baldurs Gate igen redan när man hörde om att de jobbade på Enhanced Edition. Men valde att vänta, för att helt enkelt göra det nu när detta släpps.

Inaktiv

Jag hoppas att de gör en nyutgåva av tvåan också som jag anser är ett mycket bättre spel.

Medlem

Blir ett köpt när det kommer till Android.

Medlem

Då får man äntligen chansen att prova på det här spelet som alla jämt har höjt till skyarna

Medlem
Skrivet av Woffen:

Det låter onekligen lovande Dock efter att ha läst igenom sidan, är det både BG1 och 2? Ser bara att det står att subraces, class kits osv skulle vara med.

"includes the entire Baldur's Gate adventure, the Tales of the Sword Coast expansion pack". Står inget on BG2..

Hade för mig från början att det skulle vara hela BG1 och BG2 + Expansions.

BG2:EE kommer senare (är ganska säker på att det var början av 2013 jag läste).

phi
Medlem
Skrivet av abflex:

Jag hoppas att de gör en nyutgåva av tvåan också som jag anser är ett mycket bättre spel.

BG2: EE släpps 2013.

Medlem
Skrivet av chrillemeter:

Blir ett köpt när det kommer till Android.

Undrar vilken sinnesförvirrad och borttappad Appelfanatiker som ger en minus, bara för man kommer vänta med att köpa det tills det kommer till Android?

Medlem

Damn, läste det som om det stod BG3, hoppas dock att det blir av med hjälp av kickstarter.

Medlem

Take my money!

Baldur's Gate! Världens bästa spel, enligt mig. :heart:

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Baldur's Gate! Världens bästa spel, enligt mig. :heart:

Är helt med dig där, jag har letat efter ett bättre spel sedan jag spelade Baldur's gate i slutet av 90-talet.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Baldur's Gate! Världens bästa spel, enligt mig. :heart:

plus poäng till dig! fast jag tycker mer om 2an Sarevok, Irenicus och Kangaxx !!!!

Ja, tvåan är också riktigt bra. Men jag tyckte att ettan fångade känslan av äventyr och utforskande bättre än tvåan, faktiskt. Jag menar, i början av ettan när du springer runt i skogarna utanför Candlekeep är varenda sketen varg en livsfarlig fiende. I BG II är man så himla mäktig redan från start att det nästan blir lite overkill, för min smak.

Jag ska faktiskt spela igenom BG1 plus expansion snart igen, tänkte jag. Första gången på säkert 10 år! Blir gött. För egen del blir det originalet och inte Enhanced Edition dock, eftersom jag är lite av en puritan när det gäller BG-serien. Men tycker att det är kul med nyversionen eftersom den ger nya spelare chansen att upptäcka den här gamla pärlan också!

PaZ
Medlem

BG och XCOM, det är nästan så att man tror gott om spelbranschen igen

Medlem

Jahaja, så här är den riktiga nyheten/artikeln. Bra.

Blir absolut ett köp av detta. (även om jag äger ettan sedan tidigare)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Nu vill jag bara ha en remake utav Black Isle Studios spel från samma tid: Fallout 1/2, Planescape: Torment, Icewind Dale 1/2. Vilka även gav ut Baldurs Gate serien
Black Isle Studios/Obsidian Entertainment har blivit en av mina favoriter

Medlem

Förbokat och klart 17.99 dollars

Medlem

130 spänn, ett givet köp även om jag redan äger två versioner av första spelet=). Bryr mig inte om ifall spelet inte kommer till GoG eller Steam, det enda jag bryr mig om är vilken form av DRM de använder sig av. Förstår de som inte köper spelet om det inte kommer på dessa siter, har däremot ingen som helst förståelse för de som använder detta som argument för att spela spelet gratis då det verkar finnas en del som kör med denna form av "hot".

Medlem
Skrivet av Woffen:

Det låter onekligen lovande Dock efter att ha läst igenom sidan, är det både BG1 och 2? Ser bara att det står att subraces, class kits osv skulle vara med.

"includes the entire Baldur's Gate adventure, the Tales of the Sword Coast expansion pack". Står inget on BG2..

Hade för mig från början att det skulle vara hela BG1 och BG2 + Expansions.

De har planer på att göra båda som jag förstått det men detta gäller bara BG 1 och expansionen.

Medlem

Längtar!

Hoppas att win versionen också får stöd för touch input så man kan köra det på en Win8 tablet

Medlem

Inhandlat^^

Får vällan bränna en skiva och lägga i den gamla boxen

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Baldur's Gate! Världens bästa spel, enligt mig. :heart:

Håller inte med. Det finns ingenting som klår Planescape: Torment.

12
Skriv svar