Ubisofts Jade Raymond: "Kontroller är en enorm barriär"

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Vill man ha någon form av precision i kamerarörelser är mus överlägset.

you don't say!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Den enda typ av spel jag verkligen inte tycker om Mus och Tangentbord i är Third Person och Racing.

Sikta med musen vore nog bättre oavsett vilket spel vi snackar om, men jag står inte ut att springa runt i ett Third Person med WASD. Känns ...väldigt klumpigt på något vis.

och Racing, lite samma sak. Jag är helt enkelt inte glad för att styra med WASD i de flesta. Inte lika illa som tredje person dock.

Fast det fanns väl Gamepads till PC sen långt tillbaka som man använde bara hit och dit till något enstaka spel.

Medlem

Jag känner att det är en enorm barriär mellan mig och Jade Raymond. Jag vill, men inte hon.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av redruM:

Ubisofts DRM är en enorm barriär.

Hehe, så sant så sant.

Hade gärna sett hennes min om någon kommenterat detta vid intervjun.

Om jag vore henne så skulle jag fokusera på att ta bort allt strul som folk som BETALAT för sitt spel prackas på genom DRM, innan jag börjar fantisera om spejsade framtida kontrolldon.

SE

Medlem
Skrivet av Jozo:

Men jag vill inte stå upp och hålla på och slänga mig och greja när jag spelar ett spel. Jag vill sitta i min soffa/fåtölj med kontrollen i näven och leva mig in i storyn. Satsa på det istället för att "förenkla" som ni så gärna vill Ubisoft!

Ja, det är ungefär det sista man vill göra när man kommer hem från jobbet. Om golvkrälande och prata med tvn skulle ersätta handkontrollen helt och hållet så får jag nog hitta på nåt annat att göra då jag helt enkelt inte skulle orka spela längre. Nu lär väl det knappast hända, men ändå.

Medlem

Ett företag som inte ens kan göra spel som fungerar kanske ska hålla sig borta från att tillverka holodecks? Om jag dör i en spelsession ska det vara pga. att jag dygnar ett bra spel (läs: inte från Ubisoft) och struntar i att äta och dricka, inte för att jag kvävs till döds i en DRM-skyddad holodeck fylld med buggar.

Medlem

Seriöst? De gnäller på kontrollerna och att de inte får spelaren involverad och de sattsar inte på wii u? wii u är väl det som gör en mest involverad och så säger de att dagens kontroller inte funkar.

Medlem
Skrivet av hawk:

Om hon är en riktig trekkie, som artikeln påstår, så måste hon ju vara väl medveten om att varje gång man får se dem använda sitt holodeck så buggar någonting ur så att de är nära att stryka med där inne!

Holodeck verkar ju vara rätt buggigt och därmed livsfarligt, även i Star Trek...

ääh, allting är farligt!.

Man får ju iaf hoppas på antingen Star Treks "holodeck" eller
Capricas "holoband", som man sätter på sig, och lurar hjärnan till att tro att man är där bandet säger till man är, så i stort sätt så är man i en virtuell värld.

Skulle vara fantastiskt ju att kunna röra sig fritt i en spelvärld, inte bara sitta och glo på en dataskärm utan faktiskt interagera, röra sig och kommunicera i spelet.
Och så klart; Strida.
Vem skulle inte vilja spela i en av de otroliga scifi eller fantasy världarna som spel har utspelat sig?.
Jag ser fram emot MASS EFFECT; Holoversion, och någon form av Battlefield,
för fyy fan, älskar man redan mysterium, scifi och action samt gillar känslan av att det är liv eller död så skulle virtuella verkligheter vara otroligt bra.

Holodeck skulle vara bra mycket annat dessutom;
* Få unga och vuxna att röra på sig.
* Använda hjärnan och tänka (Vem gillar inte ett nervpirrande mysterium?)
* De kan användas för behandling av PTSD, KBT, och andra psyk-problem.
* Utbildning! Kampsporter, vapenträning, köra bil, flyga flygplan,, ja.. ALLT.

Men det stora skulle ju vara att eftersom ett "holoroom" verkar vara ganska flexibelt i storlek och skapar områdena virtuellt så behöver de inte vara så stora, och av den anledningen så skulle man kunnat låta sån här teknologi bli "var mans egendom", alltså sälja till ett okej pris iom med datorteknologins utveckling och att sån teknologi nog kräver minst en kvant-processor.

Nä, nu har jag babblat på för mycket,, vissa grejer bara MÅSTE bli verkliga, drömmen!..
Skulle jag klarat av att hålla på med forskning så skulle jag ha hållit på med något sånt här,
efter jag utvecklat en NZT-48 drog förstås.

123
Skriv svar